Larko peegel

Kuidas e!DESIGN võiks mulle kasulik olla

Posted on: 12 11 2010

Kui oleks digitaalsele disainile pühendatud seminar e!DESIGN paar aastat tagasi korraldatud, oleks see suure tõenäolisusega minust laia kaarega mööda läinud. Ma lihtsalt poleks mõhkugi teemadest aru saanud ja vaevalt oleksin ka mõistnud, mis kasu niisugusest asjast võiks mulle olla, kui üldse. Praegugi pole veendunud, et suudan selles valdkonnas piisavalt orienteeruda, ent teatav huvi on vahepeal tekinud ja seda nii praktilistel põhjustel kui ka üldise silmaringi laienemise tõttu.

Visuaalses eneseväljendamises olen lapsepõlvest saadik täielik võhik. Joonistada ei oska üldse ja mu fotodki kipuvad nii välja kukkuma nagu jumal juhatab. Olen end alati sellega lohutanud, et saan verbaalsega seda asendada, mis visuaalses puudu jääb. Tähtsaim on ikka sisu ja seda tuleb endale kõige käepärasemal viisil vahendada.

Kaasaegne virtuaalkeskkond võimaldab mul enamasti sõnalisele väjendusele keskenduda ilma et ise peaksin asja visuaalse küljega pead murdma. Näiteks käesolev sissekanne ilmub blogis, mille kujunduse olen mitmete WordPress.com’i poolt pakutud alternatiivide hulgast välja valinud ja seda lihtsate vahenditega isikupärasemaks moonutanud. Nii lihtsate, et neid isegi mina kasutada oskan, ehkki lõpptulemus kindlasti üht-teist soovida jätab.

Viimasel ajal olen siiski oma visuaalse kujundamise oskuste puudulikkust tõsiselt tunnetanud. Ma ju teatavasti kevadel võtsin elukoha vahetuse ette ja praegu oleks juba kõrge aeg selle eest hoolitseda, et mul ka edasises elus leiva peale vorsti jätkuks. Oma parimate oskuste ehk teksti kirjutamise ja tõlkimise turustamiseks olen juba tükk aega veebisaidi loomist kavandanud.

Paraku pean tunnistama, et sellise saidi sihipäraseks tegemine pole tasuta blogikeskkonnas minu jaoks teostatav. Google Adwordsi ja Analyticsi kasutajakontod on mul juba ammu olemas, kuid neid ma WordPress.com -keskkonnas kasutada ei saa. Kettaruumi ja sobivaid domeene on samuti varuks, kuid sinna saidi püstitamiseks pean paraku just sellega tegelema, mis mul sitasti välja kukub ehk siis välimust ise kujundama. Olgu mu kirjutatud tekst kui hiilgav tahes, seda vaevalt keegi lugeda viitsib, kui see minu kujundatud veebikeskkonnas ilmutatakse. Samas aga proffikujundajale kvaliteetse töö eest tasuda ka ei jaksaks.

Siinkohal ma kujutan ette, et e!DESIGN võiks mulle vähemalt mingil määral kasuks olla. Kindlasti räägitakse seal nii mõndagi, millest ma päriselt aru ei saa, võhik nagu ma olen. Samas aga võiksin olla suutlik sealt nii mõnegi hea vihje ammendama ja inspiratsiooni saama.

Igatahes tasub praegusel ajal katsuda end virtuaalkeskkonna trendidega kursis hoida. Isegi sel juhul, et praktiline kasu konkreetse mure lahendamisel saamata jääks, pole kahju oma silmaringi kas või nii palju laiendada, et vähemalt rahuldavalt aru saaks, millest visuaalse designi tegijad ometi räägivad. Selleks oleks täpselt nädala pärast toimuv üritus minu jaoks oivaline võimalus aknaid lahti lüüa.

Avaldus läbipaistvuse huvides: Käesoleva sissekandega kandideerin e!DESIGN seminari tasuta pääsmele.

Sildid:

6 kommentaari to "Kuidas e!DESIGN võiks mulle kasulik olla"

[…] Altexi korraldatud e!DESIGN seminari tasuta pääsmele. Konkureerin küll kõvade tegijate Larko ja Celticuga aga osalemata jätmine oleks ju loobumisvõidu […]

Palju õnne, Larko! Oled võitnud tasuta pileti e!DESIGN seminarile http://altex.ee/edesign
Lubatud 3 vabapääsme asemel jagasime välja lausa 4:)
Blogipostitused, mille autorid said tasuta pääsemed:
https://peegel.wordpress.com/2010/11/12/kuidas-edesign-voiks-mulle-kasulik-olla/
http://vaatenurk.wordpress.com/2010/11/12/miks-ma-peaksin-tasuta-edesign-seminarile-minema/
http://teetundmatusse.blogspot.com/2010/11/tahan-voita-tasuta-paasme-edisaini.html
http://toompark.pri.ee/aarne/miks-just-mina-peaksin-tasuta-edesign-paasme-saama/

Kohtume seminaril ja jagage infot – üle 100 inimese on tulemas!

Maarja ja altexi tiim

Suur tänu! Saab kindlasti huvitav üritus.

[…] päeva eest arutasin, millist kasu mulle võiks olla osalemisest disainile pühendatud seminarile e!DESIGN. Reedel ma […]

[…] Altexi korraldatud e!DESIGN seminari tasuta pääsmele. Konkureerin küll kõvade tegijate Larko ja Celticuga aga osalemata jätmine oleks ju loobumisvõidu […]

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.