Larko peegel

Sinepijutt

Posted on: 7 11 2010

Löögu mind Põltsamaa sinepi sõbrad kas või risti, aga mulle see kraam eriti ei meeldi. Üldiselt olen küll kange sinepi sõber, kuid Põltsamaa oma läheb selle poolest üle igasuguse piiri. Ei oska seda vorsti või liha peale nii õrnalt levitadagi, et pisaraid silma ei ajaks. Lisaks peidab nii kange sinep juba toidu maitse enda alla, mitte ei kultiveeri seda nagu ühele korralikule sinepile kohane.

Mu lemmiksinep on Soome Turus valmistatav Aura sinep ja sellest just nimelt kollamustas tuubis tuline variant. Piisavalt kange, kuid samas valksinepiseemnetest tingitud pehme maitse annab lihatoodetele lisaväärtust matmata nende maitset enda alla. Aura sinepiga seondub huvitav saamislugu seoses Turu traditsionaalse sinepi valmistamise Rootsi üle kolimisega. Selle ehk jutustan mõnikord omaette sissekandes. Vihjan praegu ainult nii palju, et Turu traditsiooni jätkumine on ägeda tarbijaboikotiga seotud.

Panen siia vahepalaks reklaamiklipi. Selle sees on samuti tarbijate aktsioonile läbi lillede vihjatud. Tausta ehk seletan hiljem lahti.

Häda Aura sinepiga seisneb selles, et ma pole seda kusagil Eestis müügil tuvastanud. Ainuüksi sinepi tõttu Helsingisse sõita pole mõttekas ja viimasel ning lähemal silmapiiris oleval ajal pole mul sinna muud asja olnud. Seega olen sunnitud kohaliku pakkumisega leppima, mis Paldiski jaekaubanduse tingimustes liiga sageli tähendab, et midagi peale Põltsamaa osta ei ole.

Reedel tuvastasin siiski Paldiski Kaubamajas mulle seni tundmatu “vene sinepi” Haas. Vene sinep on jutumärkides, kuna täpsem vaatlus annab kätte, et sinepit valmistatakse hoopiski Austrias. Ju siis pärineb ta vene retseptist ja on vene rahvusest turusegmendile suunatud.

Vene sinep Haas

Haasi venepärast kraami viineri peal katsetades ei pidanud ma pettuma. Võiks küll natukese kangem olla, kuid peen ja lisaväärtust tekitav maitse on ikka tuvastada. Igatahes loodan, et seda Kaubamajas edaspidi pakutakse. Siin linnas on küll mõlemal arvestataval toidupoel raske kõike seda riiulis igal ajal hoida, mida põhimõtteliselt valiku sees on. Müügipinnad on lihtsalt liiga kitsad. Ootan pikisilmi, et võimupumba juures olev “Põhjasadama Partei” linnavalitsus oma lubaduse teoks teeb ja Paldiskisse vähemalt ühe marketikaupluse meelitab.

Kui aga keegi lähemal ajal Soomes või Soomest Eestis käib, oleksin tänulik kui minuga ühendust võtaks. Tuubi Aura tulist olen iga kell nõus lunastama.

Deklaratsioon: Käesolev sissekanne on ainuüksi mu isiklikust maitsest ajendatud ja sellega mu majandushuvid mitte kuidagi ei seondu.

Sildid:

12 Vastust to "Sinepijutt"

Tulen 18-ndal, pista mulle profiilis olevale meilile kodune aadress. Panen mulliümbrikuga posti. Inime ei saa ju nälga surra😛
Sadamasse Sa vaevalt sellepärast tulla viitsid?

Aitäh! Ei oska nii kaugele ennustada. Tallinnas ikka aegajalt käin. Eks siis arutame kui D-day läheneb🙂

duhh, kallikene, kas sa teist näljast ehk mind ka sellesamase sinepiga varustaksid? mul veel viimane tuub alles.
kui oled nõus par tuubi mullegi tooma, siis anna seda teada Larkole või kirjuta mulle katrinkurik@yahoo.com

Ma olen mitmeid sinepeid proovinud pekile pääle uhada, aga ükski ei saa põltsamaa oma vastu – liiga lääged minu maitse jaoks.😦
Aga sellegipoolest ei kavatse ma teisi selle eest maha lüüa, et oma maitset peale suruda.
Igaühele oma.🙂
Tõsi, ma pole ülalmainitet Aura kanget sinepit pruukinud…

Täitsa nõus, et maitse asjadest ei vaidle. Ja mis seal parata, Põltsamaa ON Eestis populaarne. Koguni nõnda, et siin linnas sageli muud osta ei olegi.

D-day ülehomme!
Laev saabub 16:30. Kas kolab keegi linnas või pistan posti? Aadressi?!
Topeltports, nagu ma aru saan?

Tänan meelde tuletamast! Vastasin Sulle eraviisiliselt.

Kuhu? Pole miskit laekund.
duhh-punkt-hh@hot.jee.jee

@luukku.com -aadressile, mis Sul kommentaari juurde märgistet. Kui tahad mõnele teisele aadressile, palun teada anda onularko[ät]gmail.comSaadan siis edasi nimetatud aadressile.

Tellitud narkots läks eile õhtul Peapostkontorist Narva 1 teele.
Jagage siis Katiga vennalikult, õelikult või tehke pooleks😉
Muide – vaatasin praegu oma külmkapis olevaid sinepeid. Põltsamaa on seal muidugi olemas (kasutan kah); aga veel on seal kah Soomest hangitud prantsuse Dijoni sinep, Soome konjakisinep ja mingi Soome moos, mis on ilmselt üle jäänud “kohaliku köögi” õhtust puhkuse ajast.

Aituma! Postkastis juba oli saabumise teade. Homme või hiljemalt esmaspäeval lähen järele. Mulle isegi see Austria vene värk veidi meeldib, kuid Aurale ta paraku rinda ei pista :-

Sinu sinepikogu võiks isegi hästi varustatud veinikeldriga võrrelda. Eks ikka väga spetsiaalne kraam.)

[…] paari nädala tagune appikarje on vilja kandnud ja kuidas veel. Täna käisin postkontoris saadetise järel, mille Duhh mulle […]

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
