Larko peegel

Isa mälestuseks

Posted on: 14 11 2010

Fotojahi logoMälestada võib mõistagi keda või mida iganes, aga keda siis veel isadepäevaga kokku langeval mälestamise fotojahil mälestada kui mitte oma kadunud isa, kes juba 12 aastat surnuaias puhkab. Tänavu aprillis oleks ta 80-aastaseks saanud.

Isa osaks ei saanud siit ilmast väärikalt lahkuda. Oma viimased üheksa kuud lamas ta haigevoodis liikumisvõimetuna. Rääkidagi suutis vaid mõne hädavaevu poetatud üksiku sõna korraga. See oli ülimalt kurvastav mehe jaoks, kelle teine ametitegevus oli luuletuste lugemise ja sellealase õpetamisega seotud. Peas tal viga paraku ei olnud ehk ta mõistis ja tunnetas oma õnnetut seisundit täielikult.

Isa oli hea mees ja suurepärane perekonnapea. Seda ma taipasin täies mahus alles tema elu viimasel ajal. Siis oli juba kord minu käes teda toetada, nii nagu ta mind terve elu toetanud oli.

Isa 38-aastaselt

Isa oma parimas elujõus 38-aastaselt. Siis oli tal neli last, kellest vanim (mina) 11-aastane ja noorim kõigest kolmene. Elada oli isal siis jäänud veel 30 aastat. Aastal 1968 tehtud pilt on üks vanimatest minu tehtud piltidest, mis on tänaseni alles.

Isa käib veel oma jalaga

See pilt on tehtud mõni nädal enne isa maha murdnud insulti. Minu teada on see viimane pilt, millel ta veel oma jalaga käis. Tervis oli juba siis kehvavõitu, kuid kõige hullem seisis veel ees.

Järgneva kahe pildiga rikun meelega fotojahi reegleid. Pildid pole minu vaid mu ema tehtud, ise olen mõlemal pildil. Ilma nendeta poleks üldse mõttekas isa meenutada.

Isa viimane sünnipäev

Isa tähistas oma viimaseks jäänud sünnipäeva haiglas tordiga. Ta sai 68-aastaseks.

Isa sööb jäätist

1998. aasta suvi polnud just kõige soojem, kuid suveilma piisas ikka nii palju, et jäätist süüa taheti.

Isa haud

Lõpetuseks jälle ise tehtud pilt isa hauakivist.

12 kommentaari to "Isa mälestuseks"

Alguses ma ei osanud midagi öelda. Nii isiklik…

Tegelikult mötlesin ka mina oma isa peale, aga pilte mul siin pole, on kusagil kastis Kesk-Eestis, kuhu ma ammu pole jöudnud. Ja siis mötlesin sellele, temagi läks samal pöhjusel…aga tal vöttis ainult nädala haiglas olla. Mötlen täna tema peale.

See on tõesti hinge minev postitus.
Võtsin mütsi peast ja meenutan ka oma isa…

Poeg kui isa suust kukkunud.
Südantsoojendavad on need pildid, kus Sa isa eest hoolitsed. Paljud pojad seda tegema ei vaevu.
Tubli isa, tubli poeg.

Vaata, praegusel ajal enamus isadest vast oma lastele mähkmeid vahetab ja kindlasti on ka minu isa seda mulle teinud. Sama tavaline aga ei ole, et laps vanemal eal selle teene isale tagastab. Mul on sedagi teha tulnud, sest haiglapersonalil polnud alati selleks aega.

Liigutav lugu.
Ja midagi ühist meil, ka minu isa on sündinud 1930.
Tähistasime ta juubelit novembri alguses.

Minugi isa läks samal ajal sama vanusena sama diagnoosiga Tallinnas Järve Haiglas…Mees,kes häbenes kogu elu meeste mittetoimetulemist iseenda või eluga,veetis viimase nädala mähkmetes…See jäi ilmselt tema elu kõige õudsemaks katsumuseks.
Ja me oleme nii väetid ilma temata,hingeliselt,füüsiliselt.

ilus ja väga intiimne lugu. aitäh!

Sellel aastal isadepäeval antsin mina viimast korda enda armastatud isale musi otsa ette ja sain viimast korda paitada ta elutuid käsi…Läks mullarüppe sel päeval mu Isa…

Kallistage oma lähedasi nii tihti kui on võimalik ja alati kodulävelt väljudes, sest se võib jääda teie viimaseks kohtumiseks….Ärge võtke teisi inimesi iseenesest mõistetavalt….

Tunnen kaasa.

Väga südamlik ja hingeminev lugu! Oled hea poeg olnud!

Hämmastav sarnasus….

Soojad pildid.

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
