Larko peegel

Eesti Vabariigi terviseks

Posted on: 1 03 2011

laua viinMa pole tea mis suur pühade tähistaja ja nii mul läinud neljapäeval Eesti Vabariigi sünnipäev ilma erilise tähelepanuta mööduski. Kui põhjust pole, ei pea ise enese sünnipäevagi kuidagi teistmoodi päevaks kui iga teinegi, rääkimata veel jaanist või jõuludest. Täna võtan sellegi poolest Eesti Vabariigi terviseks pisikese pitsi uperpallimahla ja rohkemgi veel kui maitseb.

E-riigi kohta võib nii mõndagi kriitilist öelda ja öeldakse ka ning seda õigusega. See vastab tõele, et vägagi suur osa e-riigist on bürokraatide mõttelagedusega maha parseldet. Alles on aga midagi kas või kogemata kombel jäänud: näiteks e-valimised ja e-Maksuamet.

Täna on Eesti valijad teinud maailmarekordi Interneti teel valimises. Mina kui teise EL-riigi kodanik selles osaleda ei saanud, kuid järgmistel KOV valimistel aastal 2013 olen vast üks uue tippmärgi püstitajatest kui Vanapagan mind enne ära ei korista. Praegu aga rõõmustan teise (veel töötava) e-riigi rakenduse üle.

Elagu e-Maksuamet ja elektrooniline tuludeklaratsioon!

Vormistasin oma tuludeklaratsiooni 15. veebruari esimeste tundide jooksul. Kohe lubati tulumaksu nii palju tagastada kui seda eelmisel aastal koguda jõudsin. Kui masu ajal elukohta vahetad ja teise riiki elama kolid, tuleb ikka arvestada, et mõnda aega suurt midagi tulu kokku ei korja.

Mulle on seni kuulujutu tasandil teada olnud, et tuludeklaratsiooni saab veebis anda ja üsna pea ka raha pangaarvele kui selleks põhjust. Nii ma siis sellist imevärki suure uudishimuga proovisingi ja deklareerisin oma tuluraasukese veebi teel. Peale tagastatava summa polnud siiski mõnda aega midagi selle kohta näha, kas ja millal ka raha võiks arvele laekuda.

Eile (st. 13 päeva pärast kohustuse täitmist) tuvastasin e-Maksuameti veebilehel, et üleeile ehk pühapäevsel päeval olevat mu deklaratsioon kinnitatud ja otsustatud tasutud tulumaks mulle tagastada. Ja eks täna juba oligi raha mu pangaarvele laekunud ja seda mitte üks raas liiga vara. Likviidsus oli pehmelt öeldes viletsaks läinud.

Nii ongi mul täna põhjust Eesti Vabariigi ja e-Maksuameti terviseks tina panna. Kahjuks ei saanud eelmise aasta tulumaksuga siiski päris kõike ära õgvendada, mis mul tasuda tarvis. Nõnda on endiselt igasugused tööpakkumised enam kui oodatud.

Homseni aga panen e-riigi auks pidu. Terviseks!

2 kommentaari to "Eesti Vabariigi terviseks"

Poleks Soomes elades ka iial pähe tulnud, et maksuamet võiks rõõmu põhjustada. Siinmail aga töötab asi nagu peab. Noh, maksusid võiks alati vähem olla, aga tuludeklaratsiooni osas pole absoluutselt midagi laita.

No kui mul tulu rohkem oleks (nagu loodan, et sel aastal saabki olema) oleksin ka nõus rohkem makse maksma. Astmelise tulumaksu vastu pole mul mitte midagi ka siis kui ise pean seetõttu rohkem tasuma. Riik peab oma kulutuste katteks kusagilt raha koguma ja madal maksutase ei saa eesmärgiks omaette olla.

Aga jah, e-Maksuamet koos e-valimistega vist ongi tiigrihüppe viimane kants, mida poliitikud ja bürokraadid pole veel rikkuda suutnud. Ja seltsimehed Soomes ei saa sellest arugi, millest on ilma jäänud 🙂

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.