Larko peegel

Tänan küsimast

Posted on: 16 11 2012

Mul pole kombeks vastata sellistele veebiküsitlustele, mis spontaanselt hüppeakna näol mind tülitavad, kuid sedapuhku tegin erandi Ei teagi täpselt mispärast. Mul juhtus aega olema, korraldajaks tuntud soliidne firma, teema läks mulle korda: ju siis oli nende tegurite koosmõju.

Kõigepealt esitatud taustaküsimustele vastasin ausalt. Muuhulgas, et mu leibkonnas on üks liige. Vastamine läks esialgu ladusalt, kuid ootamata ilmus tõrge. Küsiti, millises keeles ma oma leibkonna teiste liikmetega kõnelen, vastusevariantideks eesti, vene või muu.

Tule taevas appi! Kas ma nüüd siis olen juba nii vanaks jäänud, et lobisen omaette valju häälega ja sealjuures arvan end olemata leibkonnaliikmega kõnelevat? Ja kui olengi, mis vahet on sellisel juhul, millises keeles ma oma udujuttu ajan?

Kuna sellisele küsimusele vastata ei saa, vajutasin vastust sisestamata nupule “edasi”. Mispeale muidugi küsitlus seiskus ja mulle anti teada, et küsimus on vastamata. Ilmselt ei tulnud selline variant pähegi, et see oli mulle hästi teada ja jätsingi lausa meelega vastamata.

No hea küll, mõtlesin. Tahan teada, kuidas see jant edasi läheb. Ja luiskasin, et räägin muus keeles. Kui mul on midagi kellelegi õelda, keda pole olemas, toimub see ilmselt mõnes sellises keeles, mida samuti olemas ei ole.

Samas stiilis küsimusi oli küsijatel varuks terve hulk. Näiteks kas mu arvutit kasutab keegi peale mu enese, kes mu leibkonnast poes käib ja nii edasi.Kõigile vastamist eeldati ja nii ma vastasingi. Lõpuks tänati vastamast.

Mina omalt poolt tänan küsimast. Ja oligi viimane kord, kui see firma minu käest midagi pärib.

Sildid:

4 kommentaari to "Tänan küsimast"

Ähh, need ankeedid-küsitlused. Peale taoliste läbimõtlemata seoste on neis sageli veel nõue hinnata miskit 10 palli süsteemis. No kellel on siuke nunnumeeter sisse ehitatud?
Ma suudan maksimaalselt anda adekvaatse vastuse 5 palli süsteemis (super-hea-ei liha ega kala-jama-kräpp). Kõik mis üle selle täpsust tahavad – pange ankeet puu külge ja põrutage haavlipüssist.

Mul on täpselt samasugused lood: viiepalline on lihtne, rohkem läheb liiale. Viielises on isegi teatav loogika: 3 on neutraalne, 2 ja 4 vastavalt mitte täiesti vastu ja peaaegu et poolt, 1 ja 5 loomulikult täiesti vastu või täiesti poolt. Antud juhul oligi viiepalline.

Postituses jäi ka mainimata, et minu ja vastavalt leibkonna sissetulekuid küsides olid täiesti erinevad piirnumbrid ehk ilmselt juba sisseehitatud oletus, et üheliikmelist leibkonda ei või olla. Samuti võiks see ebaloogiline tunduda juhul kui leibkonnas on kaks liiget, kellest ainult ühel on sissetulekuid. Muidugi ma leidsin mõlema jaoks adekvaatse lahtri, kuid vähemalt miinimum- ja maksimumnumbrid oleksid võinud kattuda.

Ehh, ma olen koolis statistikat õppinud. Mu arvates oli väga huvitav ja vajalik aine, aga mulle meeldib matemaatika ka. Ilmselt teevad küsitlusi inimesed, kes nende koostamisest midagi ei tea, sest meil on hulk alasid, mille kohta arvatakse, et ega noid õppima ju ei peagi. Kui nad tahtsid teada, mida mitmeliikmeline leibkond teeb, siis nad oleksid pidanud sind peale esimest küsimust tänama ja küsitlemise lõpetama (või mitmeliikmelise küsimused vahele jätma), pole tehniliselt eriti keeruline trikk. On ju teada, et meil on väga palju üksinda elavaid inimesi.

Peamiselt oli küsitluse teemaks siiski arvuti kasutamine ja oli seal ka rida täiesti asjalikke küsimusi. Aga, jah, ega see küll just usaldust ei tekita, et küsitakse, kes ühest inimesest teeb seda või toda.

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
