Larko peegel

Sisse logimise loogika

Posted on: 1 10 2012

Kiiduväärse kiirusega laekus vastus päringule, mille ööl vastu tänast Eesti Energiale saatsin. Mu õigused  on nüüdseks taastatud ja nagu tuleb välja, seisneb kogu asja tuum selles, millisel viisil iseteenistusse on sisenetud.

Vastuse tähtsaim osa kõlab järgnevalt:

Meil on alust arvata, et olete Eesti Energia kodulehelt sisenenud isikukoodi ja viitenumbriga. Sedasi saab näite teatada ja arveid tasuda.

Palume korra välja logida nupult “Väljun” ja seejärel uuesti sisse logida.

Sellele vastasin nõnda (pärast seda, et olin korraks välja loginud ja uuesti pangakoodidega sisenenud):

Tere!
,
Tänan vastuse eest, kuigi see kõlab mingil määral ebaloogiline. Ma pole kunagi Eesti Energia iseteenindusest välja loginudki vaid jäänud meelega vastava linnukese abil pidevalt sisse loginuks. Seda enam meeles ei ole, millisel kombel esialgne sisse logimine toimus, kuna see oli juba ammu.
,
Praegu tegin siiski nagu soovitasite, kusjuures “taastusid” mu volitused Eesti Energia täieõigusliku kliendina. Selle üle on mul hea meel, ja uuringi nüüd rahulikult mulle tehtud pakkumist ning kindlasti võrdlen seda teiste tarnijate pakkumistega sedamööda, kui selliseid turule ilmub.

Ei saa salata, et mulle jääb arusaamatuks teie sisselogimise loogika ja sisse logimise metoodikast sõltuv kasutajaõiguste osaline piiramine.  Seni olen iseteeninduses vabalt saanud enda puudutavatele andmetele ligi, sealhulgas praegu kehtiv leping, elektrimõõtja numbrid ja arved ning andmed nende tasumise kohta. Need on isiklikud andmed, millele juurdepääs otse loomulikult eeldab isiku tuvastamist.

Nimetatud andmete kättesaamise jaoks on mind pidevalt arvestatud sisse loginuks, kuid lepingu sõlmimise ja isegi teie pakkumisega tutvumise jaoks mitte. Seal puudub loogika.

Isik kas on tuvastatud või ei ole. Ta ei saa osaliselt tuvastatud olla. Naine ei saa ka osaliselt rase olla vaid ta on või ei ole.

Samuti ei saa nõnda olla, et mõnede tehingute ja andmete kättesaamise jaoks kehtib lõdvem isikutuvastamise tase kui mõnede teiste. Vastab tõele, et arvesti näitaja võib teavitada ja arve tasuda keegi kolmas isik, kuid eelpool nimetatud andmed peavad jääma teie ja minu omavaheliseks asjaks.

Sisse logimise loogika on raskelt arusaadav, kuid tähtsaim on see, et ma praegu saan oma asju Eesti Energia täievolilise kliendina edasi ajada nii kaua kui mul selleks tahtmist on.

1 Response to "Sisse logimise loogika"

[…] Sisse logimise loogika Ärge küll […]

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
