Larko peegel

Kuidas sõita Brüsselisse?

Posted on: 30 09 2011

Kui ma viimati lennukiga reisisin, oli maailm täitsa teistsugune. USA presidendiks oli keegi Reagan ja Venemaal võimutses üks G-tähega algava perekonnanimega meesterahvas. Sellest oli mul vaid märg unenägu, et kunagi veel võiksin täievoliliseks Euroopa Liidu kodanikuks saada.

Ka lennunduse tingimused olid teised. Neid on vahepeal mitu korda ümber tehtud. Näiteks lennupilet koosnes paberihunnikust kaante vahel ja keegi ei piilunud lennuki pardale minnes, kui palju sul hambapasta või habemeajamisvahtu kaasas oli.

Nüüd pean jälle üle pikema aja lendma. Lausa hirm on seetõttu nahas ja naha all. Kuigi mulle ennemuistsel ajal lennureisid sugugi harjumatud ei olnud, ei hakka selle teadmisega praegu enam mitte tuhkagi peale.

Esiteks on see lennupileti värk. Saadeti mu e-postisse täitsa asjalikku moodi e-pilet. Andmed olid enam-vähem samad kui vanasti paberihunnikus. Aga enne tuli paberimajandus kaasa võtta. Mis ma siis nüüd tegema pean? Otsin kuskilt printeri üles või piisab äkki sellest, et mul arvuti kaasas on?

Nüüd ma siis katsun kaasaegse lennunduse algeid pähe tuupida, et Lennu Mere nimelises jaamas päris nii loll välja ei paistaks kui tegelikult olen. Üht-teist Eesti Õhk ilusti ära seletabki, ent mõned seletustest tekitavad paraku rohkem küsimusi juurde kui selgeks sai.

Regimine näiteks on keeruline protseduur küll. Lihtsaim oleks muidugi e-regida, kuid selle kohta on kirjas, et peaks pardakaardi välja trükkima. No pean ma nüüd siis ühe ainsa lennureisi tõttu endale printeri muretsema, mida seejärel enam naljalt kordagi elus vaja läheks?

Vedelikukogustest ja nende moodustest juba oli eelpool juttu. Kindlaim oleks muidugi täitsa kuivalt sõita, aga pean ikkagi terve ööpäeva Tallinna ja Brüsseli vahel viibima. Ja selle kohta pole juhistes mitte sõnagi öeldud, kas seda ka ühe liitri sisse arvestatakse, kui lennuki pardal higistama hakan? Või pean kusel käima? Seal ikka peldik on, vist?

Pardale lubatakse lahkelt üks arvuti kaasa tuua, ent samas keelatakse rängelt kasutamast raadiosaatjaga elektroonikat. No kuidas ma sülearvuti võrgukaardi välja lülitan? Ise enesest hakab sunnik tööle isegi siis kui veebibrauserit ei näppi. Ja siis jään mina selles süüdi kui Boeing maha kukub. Pannakse kinni veel kui ellu jään.

Suitsetamisega on päris karmid lood. Lennujaamades ja lennukis ei tohi, hotellis samuti mitte ja vaevalt ka Euroopa Parlamendi hoones. Esiteks piinatakse nikotiinipuuduse all vaata et surnuks ja siis peaksin veel naeratades väitma, et meeldiv oli käia. Raisk!

Pidin ma nüüd sellele auhinnale kandideerima? Hirmu ja viletsust on sellest seni vaid järgnenud. Õpi veel vanast peast uuesti ära, kuidas tänapäeval peenema rahva seltskonnans ringi käiakse!

14 Vastust to "Kuidas sõita Brüsselisse?"

lennuki e-piletil on mingi reg.kood, mida nad tahavad, ehk väljatrükki neil tavaliselt vaja polegi.

Tegelikult on võimalik kõikides lennujaamades leida suitsetamisruum. Mõnes on selle leidmine keerulisem. Samamoodi europarlamendis – seal on suitsetajaid küll ja küllap on neil ka suitsuruum, kuigi mulle üldse ei meenu, et ma oleksin seda kasutanud. Hotellides on tavaliselt eraldi ruumid suitsetajatele ja mittesuitsetajatele, seda tuleb tšekk-innis küsida, kui nad ise ei küsi. (mõnedes hotellides võib juhtuda, et üldse pole lubatud suitsetada, kuigi mulle ei meenu siukest.)

kogu seda lennukipardal elektroonika keelustamist ei mõista keegi, kes elektroonikast ja lennukitest midagi teab. ehk – ei kuku nad nii lihtsalt alla midagi.

aeg-ajalt maailmas ringi vaadata on ikka tore. minu kogemuse järgi kardavad peenemat rahvast vaid ida-eurooplased, teised võtavad vabalt ja hindavad inimesi sisemiste väärtuste järgi. sa ju pole idaeurooplane ja seespool rikkusi omad hulgaliselt😀

Selle hotelli veebilehel seisab, et kõik toad on suitsuvabad, kus Europarlament mulle öömaja pakub, kahjuks. Nii et seal pean oma kopsud suitsust ilma jätma kui öösel tänavale ei jaksa ronida. Europarlamendis jälle on hommikupoolne graafik üsna tihe ehk ei tea kui tihti seal jõuab suitsule ära putkata.

Sõidaks parem hoopis rongiga kui ainult Rail Balticat olla oleks. Kuigi raudhobudes on ka hakanud viimasel ajal suitsukeelt kehtima. Selliseid jamasid vanal heal ajal küll ei olnud.

Mina olen Kopenhageni lennujaamas läbisõidul olles eksra selle pärast Taanit külastanud, et saaks õues suitsu teha. Lennujaama hoones niisugust kohta ei olnud. Samuti on Varssavi lennujaam 100% suitsuvaba ja seal ajab eriti närvi, kui mingid baaritöötajad oma tagaruumis suitsu teevad ja mõnus vineke suitsunäljase baarisistujani jõuab. Pakkusin neile raha, et saaksin nende suitsuruumi kasutada aga nad keeldusid viidates turvanõuetele. Müncheni lennujaam on samuti suitsuvaba aga sellega tutvun ma alles paari nädala pärast. Tallinna,
Helsinki, Stockholmi ja Zürichi lennujaamad on inimestele mõeldud ja seal on suitsetamiskohad ilusasti olemas.
Seda, et on hotelle, kus suitsetamine on 100% keelatud, võin omast kogemusest kinnitada.
Vedelikke pole proovinud käsipagasis kaasa võtta aga äraantavaga pole probleeme olnud.

Mõtlesin, et võtaks vaid vahetuspesu ja sokid kaasa, mis arvutiga ühte kotti mahuvad. Siis poleks vaja äraantava kohvriga jamada. Kuigi hambaid oleks küll kena hommikul pesta.

Paar aastat tagasi juhtus isegi Tallinnas, et satusin kogemata sellise öömaja peale, kus tuli tänavale suitsetama minna. Ilge asi niisugune, eriti talvisel ajal. Saan küll näiteks allergikutest aru, aga samas võiks arvata, et suitsetajaid ikka sedavõrd palju on alles, et keegi tahaks veel meie teenindamise pealt pappi teenida.

Tallinna lennujaamas on 2 suitsetamisruumi täiesti olemas (tõsi küll, üsna hästi ära peidetud:) aga vaata nende kodulehelt, ruumide plaani peal on kenasti olemas.
Kes Müncheni pärast muretses, kodulehe järgi on see suitsuvaba, aga tegelik elu on täitsa OK, suitsetamiskohad on täiesti olemas. Kui kevadel seal olin, siis parajasti ehitati ühte juurdegi. Need on gate’dide juures, koridori keskel ja lõpus klaaskabiinid, otsi Camel’i silte.

tegelt olen ma suitsetanud mittesuitsetaja hotellitoas, pärast viskan konid vetsu ja tuulutan toa ära. ja mingis lennujaamas suitsetasin kah suva vaikses kohas, ei jäänud vahele😀

Mind kord Tartus ähvardati rasvase trahviga niisuguse pulli eest. Ega väga ei tahaks riskida.

Jõudu ja jaksu, ega see nii hirmus polegi, Helsingis e-piletiga tuli vaid pass lugejasse panna ja see ise luges kes sa oled ja kuhu lähed. Aga muidu võib-olla et tuleb mingid numbrisarjad kirjutada. Ei ole vaja välja trükkida, aga kuskilt pead ju ise vaatama kui registeerid lennule, nendes aparaatides.

Head reisi ja kirjuta ikka kuidas sul seal suure ilma peal läheb.😉

Eesti Õhk teab automaadi kohta järgmist pajatada: “Automaati pead sisestama oma e-pileti numbri või broneerimise ehk tellimuse koodi”. Ilmselt peab siis vastav number kas elektrooniliselt salvestatud kujul või paberkandjas kaasas olema ja sisse tuleb seda ise toksida. Mitte just kõige mugavam aga parem kui veebiregistreerimise järel hakata printimise üle pead murdma.

no eelmisel pühapäeval piisas Tallinna lennujaama masinale küll üksnes ID-kaardi näitamisest, tundis mu ära, leidis mulle pileti ja trükkis pardakaardi ka. Viimasel ajal on need “e-piletid” taandunud sellele et näita passi või ID-kaarti, sellest täiesti piisab. E-pilet trükituna või kergelt kättesaadavalt elektrooniliselt (või siis pileti number v. reserveeringu kood) võiks ju igaks juhuks kaasas olla, kuigi mul endal pole neid küll vaja läinud.

Kas olid eelnevalt veebis e-reginud või läksid niisama ID-kaardiga näpus Lennu Jaama?

Ikka niisama – sama värk mis Sul, kodus printerit koduloomana ei pea nii et ei saa kuidagi pardakaarti välja printida. Mõte oli küll letis registreeruda, sest need masinad on mul rohkem tõrkunud kui töötanud, aga leti ees oli mingi terve jäähokimeeskond sabatamas nii et ohkasin ja läksin katsetama ning seekord toimis asi veatult. Ma ei ole üldse kindel kas juba peale netis registreerimist Sa masinalt ainult pardakaardi printimiseks abi saad, sisuliselt oled Sa siis juba lennule registreerinud ju ning masin ei pruugi tahta sinuga enam rääkida.

On vist tõesti parem eelnevalt veebis mitte sogada. Ja Brüsselis suundun ehk otse leti manu. ;Muidu veel järsku keelavad mul tagasi Tallinna lendamast.

“Suitsetamisega on päris karmid lood. Lennujaamades ja lennukis ei tohi, hotellis samuti mitte ja vaevalt ka Euroopa Parlamendi hoones. Esiteks piinatakse nikotiinipuuduse all vaata et surnuks ja siis peaksin veel naeratades väitma, et meeldiv oli käia. Raisk!”

Lennukis suitsetamisega nalja ei ole:

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
