Larko peegel

Ikka kodulinna patrioot

Posted on: 30 03 2011

Täna vaatasin ETV arhiivis üle möödunud nädala laupävset osa igavesti jätkuvast seriaalist Õnne 13. Seal ütles isehakanud pastor Harry Ahven, et see talle meeldib, et end Mornasse ankrusse pani. Sarnased mõted on mullegi viimasel ajal pähe karganud, ehkki mitte fiktiivse Morna vaid reaalse sadamalinna Paldiski kohta, kus mul juba umbes täpselt ühe aasta jagu ankrupaik olemas. Millelegi niisugusele juba sai eelmisel nädalal Facebookis vihjatud.

Ma pole kunagi tahtnud võõraste mandrite poole sõita. Piisab täiesti ja tundub, et surmani selliste suurepäraste Euroopa linnade ihusilmaga nägemisest nagu Pariis, London, Rooma, Berliin, Hamburg, Budapest, Viin ja mõnede väiksemate regionaalse tähtsusega linnade nagu näiteks Oslo, Kopenhaagen ja Stockholm. Viimases olen ka alaliselt elanud, mida küll ei kahetse ega taha tegematuks muuta.

Nii mulle ongi enamasti meeldinud elada just seal, kus parasjagu olen. Käib see kokku juba ammu kadunud Morna linna kingsepast filosofi, Johannese looosungiga: igal pool on parem kui kusagil mujal. Nii ma vist juba põhimõtteliselt olengi oma igakordse kodulinna patrioot, sellise, kus parajasti elan.

Nii ei olegi praegu erilist tahtmist siitlinnast ära sõita. Euroopa randu ja kaldaid olen juba piisavalt näinud ja mõnel pool isegi mõnda sellist korda saatnud, millest pole põhjust uhkust tunda. Lisaks hakan juba parajasti aastatesse jäämä, mis ringisõitmist enam kergemaks ei tee.

Nii käisin tänagi hädavajalikke asju poest toomas ja sealjuures nentisin, et pole enam sama hea silmanägemine kui ennem ja kevadest libedatel tänavatelgi pole kuigi kerge kõndida. Eks neid võõraidki linnu on juba piisavalt nähtud. Võib-olla oleks seal ehk midagi näha ja teha, mida kodulinnas ei ole, kuid enam ma elu esimeses nooruses ei ole.

Ühtlasi tunnetasin täna ühe normaalse kirjatöö koostamisel, et silmanägemise ja näpude koostoim üht ja teist soovida jätab. Ei tahaks just selles vanuses veel väita, et hakan vanaks jääma, kuid järsku on siiski targim enam maailmat ringi mitte rännata. Oma elukogemuse alusel olen parajasti just kriitilistes aastates, kus võib järjekindlalt lollimaks minemisega riskida. Ei tahaks küll nii pea lolliks vanameheks saada, ehkki pikemas ajajärgus pole vist sellegi eest pääsu. Esialgu siiski veel pole aru peast jalga lasknud ja äkki toda veel mõneks ajaks piisabki.

Nii et laias laastus pole vist mõtet laiast ilmast õnne otsima minna. Jääks pigem edaspidigi kodulinna patrioodiks. Sel juhul ehk õnnestuksveel mõned arukad aastad Vanapagana käest välja kaubelda.

Mis ta ikka minust tahab? Pole teisele kolmegi tilka verd veel andnud ehk mind tema mustas nimekirjas olema ei peaks.

4 Vastust to "Ikka kodulinna patrioot"

Ah, et on mugavam hakata kasvatama sammalt. Ei, ega ma ei väida, et see, kes ringi ei tuiska, oleks miskitmoodi vähem. Kõik ei olegi rahutu hingega ja mõnel on rahu tulnud aastatega. Nad on oma koha leidnud.
Mina taas olen pagana uudishimulik ja janunen erilisi muljeid. Meid on nii mõnesuguseid. Head kevadet, kadedaks teeb kui oled seal mere ääres. Ise saan sama nautida vaid Eestis käies, või kuskil “lõunamere saartel”.

Eks meist igaüks leiab hingerahu seal, kus elu talle meelepärane on, olgu ühes kindlas kohas või reisijala peal🙂

Oijah… Mes meelerahusse putt… Mina leian suurimba meelerahu Tartun koladen. Mu hulkurihing hõljub siiamaani koskil sääl, Tähtvere kandin.
Ja alati, ku sinna satu’, om säänne tunne, nigu oless kotto jõudnu’…

Igal pool on parem kui kusagil mujal🙂

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
