Larko peegel

Eu(ro)fooriaks valmis

Posted on: 30 12 2010

Vähem kui kaks ööpäeva on Eesti veel ametlikult riik, kus eurot ei tohi sularahas maksuvahendina kasutada. Ülehomme juba tohib ja veidi hiljem lausa peab. Kroonid kehtivad veel kaks nädalat, misjärel need tuleb eurode vastu välja vahetada kui just ei taha endale ja tulevastele põlvkondadele suveniiriks jätta.

Minu jaoks on see juba teine eurole üleminek ja elu jooksul koguni kolmas rahareform. Kui veel sinna lisata, et 1980nendate alguses kasutasin kolm ja pool aastat igapäevselt Rootsi krooni, võin vist teeneka rahanduskorrale kohaneja autiitlile pretendeerida. Oma seniste kogemuste kohta kirjutasin pikemalt täna Delfis avaldatud loos Euro tuleb – kas oled valmis.

Kuigi lõviosa mu tagasihoidlikust rahakasutusest juba tükk aega pangakaardi ja -ülekannetega toimub, sisestan ikka kättesatuvaid eurotähti euroraha liikumist jälgivale veebisaidile www.eurobilltracker.eu. Ehkki sellest otsest kasu ei ole, soovitan seda kõigil teha, kellele sularaha liikumine ümber Euroopa huvi pakub.

Ma pole sugugi kade, et seoses kasutajate arvu peatse kerkimisega nii peagi oma teise ränkingukoha Eesti statistikas kaotan. Julgustamaks uusi eurojälgijaid siin kodulinnas luban õlle pakkuda sellele, kes mu esikoha Paldiski ränkingus üle lööb. Ise olen eurosid andmebaasi vahelduvalt tagasihoidliku aktiivsusega sisse toksinud neli ja pool aastat.

Ma saan kõigist nendest hästi aru, kes krooni ajalukku jäämist kurdavad. Igal asjal on siiski oma aeg ja üks kord saab see paratamatult otsa. Võib-olla juhtub nii ka euroga, aga sellegi poolest on ta positiivne nähtus nii nagu oli ka auväärne kroon. Meenutagem siis krooni aga kasutagem eurot! Mul poleks selle vastu mitte midagi, et saaksin neid praegusest kordades rohkem kasutada 🙂

Edit: Delfi loo kommentaarid on peamiselt asjalikud. Silmatorkavalt vähe on sedapuhku selliseid, kus mind otse näkku sõimatakse 🙂 Ei tea kas see on nääriaja viisakus või on kommentaarium tasapisi asjalikumaks kujunemas.

Edit: Paistab, et vähemalt üks ründav kommentaar on takkajärgi kustutatud. Seda poleks küll vaja läinud. Mul on üldiselt paks nahk. Ja peale ühe rahvusele viitava halvustava väljendi oli selle sisuks, et kommenteerija ei saanud aru, mida ma looga öelda tahtsin. Pole viga, seda juhtub vahepeal mullegi, kuigi mul pole kombeks oma arupuudust hästi loetava veebiväljaande kommentaariumis kuulutada 😛

Sildid: ,

7 kommentaari to "Eu(ro)fooriaks valmis"

Mina olen paar aastat eurobilltrackerit kasutanud. Umbes 40 kupüüri olen sisestanud, kuid ühtegi pole veel teine kasutaja leidnud. Statistika teab öelda, et umbes iga 75. rahatäht leiab tee teise EBT kasutajani, oli vist umbes nii – pead ei või anda. Tuleb veel oodata, järelikult. Huvitav on sellegi poolest, oma kupüüridest on üle poole olnud Saksa päritolu, Soome on teisel koha, Hispaania kolmandal. (Olen ise Soomes). Millest järeldub, et paberraha on liikuvam kui metall, müntidest on endiselt suurem osa vastutulevatest Soome mundris, kuigi enne üleminekut spekuleeriti, et kohe-kohe assimileerib Euroopa meid ära ja varsti Soome raha enam ei näegi.

Küllap tabamuse statistiline tõenäolisus kõigub ja sõltub muuhulgas elukohastki. Mul on hetkel 447 tähe kohta 20 tabamust ehk keskmiselt üks 22,35 rahatähe kohta. Esmakordselt sain juba kolmandal sisestamisel pihta.

Peaaegu kõik mu sisestatud rahatähed pärinevad Helsingis elatud ajast. Eks neid varsti hakab tasakesi juurde tekkima, ehkki endiselt kasutan tasumisel peamiselt pangakaarti.

Mu rahakotis pole viimase 5 aasta jooksul nii euro-vaest aega olnud kui hetkel. Ei ühtegi eurot 😦
Mina igatahes pole üleminekuks valmis, palun mulle lisa aega…

Peaksid ehk märtsikuul riigikogujaks kandideerima? Valituks osutumise korral avaneks võimalus enne hääletust 10-minutilist vaheaega küsida 😛

Suur aplaus minu poolt nii asjaliku artikli puhul!!! Mina pole muidugi suur kaasarääkija, sest olen viimased 20 aastat Eesti asja kaugelt jälginud. Kuid mu õde on ühe EUROle ülemineku üle elanud ning tema käest ei kuulnud ma kordagi kurtmist, et hinnad hirmsasti kerkisid ja elu palju kehvemaks läks. Minu pensionärist ema Eestis võtab asja aga väga stoiliselt: juba mitu rahareformi üle elatud, mis siis nüüdki viga on! Ning ämm ja äi pidid lausa ekstra 1.jaanuaril helistama (me olime just enne aastavahetust mõne sõna juba vaheanud) ning meiega oma rõõmu jagama, et Eesti viimaks ka EURO tsooniga ühines. Ma ei tea, kuidas mul selliste positiivsete inimestega on küll vedanud 😀 Ja eks põhiküsimus ongi inimeste suhtumises ja see määrab ka ära, kuidas muutusi nähakse. Kas kõike mustas valguses – nii head kui halba – või kõige raskemas olukorras ka killuke head üles leides!
Aitäh veel kord hea artikli eest!!!

Hinnad muidugi on juba tõusnud ja eks mõned tõusevad veelgi, aga mine nüüd ja võta kinni, millises osas see just eurost on tingitud. Meedia andmetel on kõik täna poodides hästi töötanud, nii sulas kui kaardiga makstes. Sula väljavõtmine automaatidest pidi ka korras olema, ise proovimas ei käinud.

[…] küll suuremaid, küll väiksemaid asju kinni maksnud, sest üks eurole üleminek juba edukalt üle elatud. Täna aga tegin oma viimase sisseostu kroonide […]

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
