Larko peegel

Katsume ilma reklaamita saada

Posted on: 16 11 2010

Ajendatult Wolli sissekandest avaldasin eile õhtul Eesti Postile tema veebisaidi kaudu soovi, et mu postkastisse enam aadressita reklaamsaadetisi ei paigutataks. Oma suureks üllatuseks tuvastasin juba täna, et vastav kleebis oli kohale toodud ja isegi postkasti peale kleebitud. Pean kiire reageerimise eest tänama.

Sellegi poolest ei saa jätta nõustumata Wolli nõrdimusega, et Eesti Post ei arvesta vastava sisuga avaldust, kui postkasti omanik on sellise ise arusaadavas riigikeeles vormistanud, ise trükinud ja postkasti peale paigutanud. Ma pole selles sugugi kindel, et niisugusele praktikale miski seaduslik alus oleks. Loeb ikka postkasti omaniku või haldaja soov ja kui seda on üheselt arusaadavalt avaldatud, peab soovi sisu olema tähtsam kui vorm ja järelikult tuleb soovi arvestada. Reklaamist keeldumine on igaühe vaieldamatu õigus, mitte midagi sellist, mida Eesti Post armulikult kingib, kui tema seatud normid täidetakse.

Minu puhul on probleem praeguse seisuga lahendatud, muidugi eeldusel, et sisu ja vormi poolest korrektset avaldust ka tegelikult kuulda võetakse. Järgnevalt katsun lahti saada sellisest reklaamist, mis mulle nime ja aadressiga saadetakse. Kevadel sai ühest  Eestiski tegutsevast tuntud veebikaubamajast mõned riietusesemed ostetud, misjärel mulle nii umbes iga paari kuu tagant saadetakse paberkandjas kaubamaja postmüügikataloog.

Kui mul aga peaks tekkima tahtmine midagi juurde osta, otsiks kindlasti kauba veebis üles ja vormistaks ka tellimuse veebikeskkonnas.  Tellimata reklaam mõjub mu ostuhuvile risti vastupidiselt kui selle läkitaja ilmselt sooviks. Pealegi ei taha ma niisuguses arulagedas puude surnuks raiumises kaasosaline olla.

Tulles veel korraks Eesti Posti juurde tagasi, näeb ettevõte veebisait välja nagu seda poleks kordagi 21. sajandi jooksul uuendatud. Navigeerimine on üsna tülikas ja eelkõige ajab vihale, et terve hulk olulist infot on .pdf- ja .doc-failidesse peidetud. Sellisel kujul veebisait on postifirmale endale üks negatiivne reklaam.

8 kommentaari to "Katsume ilma reklaamita saada"

Mine vaata Elektriraudtee veebi ja Eesti Posti oma hakkab sulle kohe jälle meeldima.

Tõsi küll, et Elektriraudtee sait on kole ja kohmakas. Ainus positiivne asi seal on Twitteri säutsud, millega antakse hilinemistest teada. Isiklikuks otsatarbeks olen salvestanud kirjamärkidesse otselingid sõidugraafikutele Paldiski-Tallinn ja Tallinn-Paldiski. Raha laadimine sõidukaardile ei tööta Firefoxis, küll aga Chrome’is.

Elektriraudtee vilets välimus ja kasutatavus aga pole mitte teps ettekäändeks Eesti Posti vigadele. Mõlemat tuleb 21 sajandile vastavaks parandada ja seda juba hiljemalt mitu aastat tagasi.

Kingi see paberkataloog kellelegi, kellel on väikesi lapsi. Lõikavad, kleebivad, sodivad & ‘loevad’, ise õnnelikud pealegi.

Seda muidugi võiks kui mu tutvuskonnas lastega peresid oleks. See aga oleks juba olukorraga leppimine, et mulle tellimata reklaame saadetakse. Ma ei pea sellega leppima.

[…] otseses mõttes. (Lisalugimist säält > ja säält >) Et siis – idee ku säänne om säänne: Kel keskkyttekatel vai naasama ahi, võiss tettä […]

Kas neil sellist kleepsu ka on: Palun arveid mitte postitada.

See haakub juba otsapidi netineutraalsuse teemaga. Nii nagu ei vastuta ISP kui sõnumivahendaja vahendatavate andmete sisu ehk nt. veebilehe või eposti eest, ei saa ka Eesti Postile kui sõnumivahendajale pahane olla kui keegi tõpras lubab endale mulle arveid läkitada.

[…] Leidsin oma postkastist tema reklaamivoldiku, ehkki kastis on selgelt nähtaval reklaame keelav Eesti Posti kleeps. Järelikult satus voldik sinna mu selgelt väljaöeldud tahtmist […]

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
