Larko peegel

Suhtleme valijaga

Posted on: 19 09 2010

Pean tunnistama, et minust läks IRLdu küsitlus ja sellest tekinud kisa ja kära esialgu laia kaarega mööda. Mõne aja eest tuvastasin küll oma postkastis isamaarespublikaanide voldiku, kuid see läks koheselt koos Bauhausi ja teiste reklaamiläkitajate prahiga otsemaid ja ilma lugemata prügikastisse. Mul pole ju veel järgmistel Riigikogu valimistel hääleõigustki ja kui olekski, ei saaks mu otsust reklaamiga mõjutada.

Pidades läkitust küllaltki varaseks ja lihtlabaseks valimisreklaamiks ei teadnudki koheselt, et IRL tahtis mu arvamust küsida või vähemalt tegi sellist nägu nagu tahaks. Andke andeks, aga ma millegipärast ei usu, et IRL oleks siiralt sellest huvitatud, mida mina kui Eestis alaliselt elav “muulane” nende valimisplatvormist arvan. Ei saaks ju seda ega ühtegi teist parteid valida ka siis kui tahaksin.

Ent oletagem teoreetiliselt, et IRL – või mõni teine erakond – oleks ausalt huvitatud rahva arvamust kuulama ja oma platvormi selle alusel vormistama. Kas sellisel juhul oleks kõige parem viis voldikuid postkastisse saata ja nänni laiali jagada? Vaevalt küll, sest kas või minu näitel võib oletada, et trükis läheb ilma pikema jututa jäätmekäsitlusse ja selle vastuvõtja ei pruugi teadagi, et on jäänud ilma suurepärasest võimalusest erakonna mütsi või käepaela kanda.

Interneti levitase on Eestis Euroopa keskmisest kõrgemal, kusagil 65 % kandis. Seda pole vist eriti uuritud, kuid mulle tundub, et need, kes tõenäoliselt valimistele osalevad, kasutavad veebi rohkem kui need, kes tõenäoliselt valima ei lähe. Tõenäolised valijad kasutavad ka tõenäolisemalt erinevaid sotsiaalse meedia kanaleid.

Sotsiaalse meedia läbi ehk massideni ei jõua, kuid seda õigesti kasutades võiks isegi mingil määral kvaliteetsele tagasisidemele arvestada. Vähemalt jääks suur pahandus ja paks veri tekitamata ja mõni puu ehk pealekauba maha raiumata. Odavam oleks see kindlasti kui ankeete paberkandjas laiali pilluda.

Ainult et enne tuleks endale selgeks teha, milline nimelt on nn. nutikas sotsiaalse meedia kasutamine. Mittetuludusühingutel tuleks kolm asja selgeks õppida:

  • saa aru kasutatavast kanalist ja selle iseloomust
  • tulemused ei ole üldjuhul kohesed
  • kuula tagasisidet isegi kui sa arvad, et ise tead õiged lahendused ehk ära suhtu oma sihtgruppi üleolevalt

Parteid ja MTÜd, kes on siiralt huvitatud sotsiaalse meedia kasutamisest, peavad oma suhtumist kardinaalselt muutma. Twitter ja Facebook ja teised loomad ei ole RSS-voo käepikendus. Sotsiaalse meedia kasutamine ei ole tasuta, ehkki ise platvormid seda enamasti on. Kohalolek nõuab aega ja tööjõudu.

Kõige elementaarsemate põhimõtetega võib end kurssi viia näiteks siin.

Advertisements

Räägi kaasa

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
%d bloggers like this: