Larko peegel

ID-kaart kasutusele võetud

Posted on: 1 04 2010

Üleeile sain oma ID-kaardi kätte ja olen seda juba kahel korral kasutanud. Eile tõestasin sellega, kes ma olen ja täna pruukisin seda esmakordselt elektrooniliselt. Tegin endale isikukood@eesti.ee postaadressi ja saatsin sealt esimese kirja välja ning lubasin vastuvõtjal (üks tuntud e-evangelist 🙂 ) mulle kirju saata.

Üldiselt on ametliku e-postiaadressi pakkumine hea idee, sest võimaldab see oma ametlike asju meili teel nõnda ajada, et su isiksusest ei tohiks kahtlust tekkida. Kasutajaliides muidugi on see, mis ta on (tahtsime kõige paremat aga jne), eks ta selline riigiasutuse kujuline on. Navigeerimine on isegi mulle kui staazikale veebikasutajale kohati arusaamatu.

Vaikimisi lubatakse mulle posti läkitada mõningatel riigiasutustel ja ise pean juurde lisama need aadressid, kelle kirjad luban oma Gmailikastisse edastada. Sellest aga üks küsimus.

Peeter Marveti eesti.ee-aadressi lisamine oli mõistagi käkkitegu. Aga kui ma näiteks tahaksin rohelist tuld anda Paldiski linnavalitsusele, kas ma siis pean kõik paldiski.ee all paiknevad aadressid välja uurima ja ükshaaval sisse tippima? Lihtsam oleks kogu domeen @paldiski.ee korraga ausaks tunnistada. Ei ole ju nii, et ma linnapealt kirju tahan aga abilinnapealt mitte.

Ega mul antud aadressi pruukimisele esialgu suurt vajadust ei ole, küll aga mõnedele teistele e-riigi teenustele. Eks ma neid tasakesi uurin ja puurin ja teinekord ehk siinsamas veebiruumis ka kommenteerin. Igatahes on see asjandus nüüd selgeks õpitud, milleks ID-kaarti kasutada saab.

Sildid: ,

3 kommentaari to "ID-kaart kasutusele võetud"

sa saad sellele aadressile tulevad kirjad edasi suunata mõnele mugavamale liidesele.. ja näiteks gmail.comis peaks saama ka eesti.ee lõpuga aadressi saatja-aadressiks regada.

GMailile selle muidugi suunasingi. Saabki GMailist saata välja kirju, kus saatjaks on märgitud mõni teine aadress. Pole seda seni viitsinud teha aga kui tekib vajadus mõni tõsine kiri “ametlikult” aadressilt saata, võtan selle meetme kindlasti kasutusele et kõik asjasse puutuvad kirjad ühes kaustas hoida.

[…] 16 04 2010 at 13:16 | In e-riik | Leave a Comment Tags: id-kaart Paari nädala eest hõiskasin, et mu uhiuus ID-kaart on nii visuaalse isikutuvastamise kui ka e-riigi teenuste kasutamise […]

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
