Larko peegel

Valimistulemusest väga lühidalt

Posted on: 19 10 2009

Teinekord ütleb üks videoklipp rohkem kui mitu sõna. Võib-olla reedab Linnar Viigi Linnar Priimäe pommispeaga usutlus rohkem kui me arvamegi selle kohta, kuidas tulemus just selliseks kujuneda sai.

Edit: Vabandan Linnar Viigi ees näpuka pärast.

12 kommentaari to "Valimistulemusest väga lühidalt"

Priimägi ikka, eksole, aga muidu Sul õigus. Mägi leidis tõelise tera ja pigistas sealt ka kõik välja. Aga see teadmine sellisest tasemest on kahjuks väike lohutus. Aga abiks seegi

Jah, mul on häbi selle näpuka pärast. Tore, et sellele nii ruttu tähelepanu juhiti.

Keskile ei jää nüüd muud üle kui oma supp ise ära süüa. Ega Etsil ka väga kerge olla ei saa.

Vabandamise asemel muuda nimi õigeks. Ega hiljem ei tee google neil “vabandustega” lehtedel vahet.

Virgo, kas Sa tead, mida peale kriipsutamine ja õige nime asemele kirjutamine Internetis välja kujunenud tava kohaselt tähendab? Selmet oma eksitust peita olukorras, kus sellele on juba ulatuslikult tähelepanu juhitud, parandan vea ära ja palun vabandust. Igatipidi ausam kui nägu teha nagu ma polekski eksinud. Ehk olen täpselt seda teinud, mida Sa ette paned. See on juba paratamatus, et parandamata kujul on viga mitmes kohas jäädvustunud alates vea tekimise hetkest ja sellest on mul kahju.

Jah, see mees pani ennast tubli kesikuna jälle põlema…
Vaesed eestlastest Tallinnlased – minu kaastunne..

Just mõtlesingi, et kui ruttu see klipp üles saab:)

Linkisin selle ka mõne oma mõttega: http://elamus.ee/kohalikud-valimised/

YouTube’is oli üsna pea pärast eetris näitamist.

Kui esimesel korral jäi mõte selgelt väljendamata, siis kirjutan selle pikemalt.
Kas sa Larko oled veendunud, et otsingumootorid teevad vahet läbi kriipsutatud tekstil ja tavalisel tekstil? Nimelt taolised kujunduslikud elemendid nagu kaldkiri, rasvaselt või alla joonimine ja samuti ka läbi kriipsutamine pannakse lihtsalt kujunduskoodi käsuga paika. Minu teadmiste järgi robotid aga seda ei uuri, kuidas sa oled oma teksti “kujundanud” ja selle tõttu peaksid neile olema ka läbi kriipsutatud sõnad samad. Vaadatakse ennekõike pealkirju, linke ja lehe aadresse ning sisse tulevaid linke.
Kui ma kopeerin selle teksti näiteks wordpadi või notepadi, siis ei ole mingit läbi kriipsutamist. Seda kriipsutamist kasutatakse paberil, et oleks selgelt aru saada parandus ja ei saaks rikutud dokumendi üldmulje aga elektrooniline dokument ongi selles suhtes kergelt redigeeritav.

Seda küll, kuid see kahju juhtus juba sel hetkel kui ma nupule vajutasin. Kui oleksin kohe ise oma vea tuvastanud, oleks ehk jõudnud selle koheselt ära parandades ka elimineerida. Paraku möödus tund-paar enne kui tuvastasin, et asja peale oli juba päris mitmel pool reageeritud. Selle aja jooksul jõudis vigane versioon juba mitmel pool jäädvustuda nii et seda enam ära ei kustuta. Kumb siis ausam, teha nägu nagu midagi poleks juhtunud või talitada nii et igaüks, kes selle lingi peale klikib, kohe saab aru, et tegemist on kahetsusväärse apsakaga? Mida Sina muideks millegipärast tahad üles puhudes võimendada.

Mina võtaks maha kriipsutatud nime ikkagi ära. Äärmisel juhul kirjutaks lõppu, et artiklis parandasin ekslikult sinna sattunud inimese nime. Iga vabandus või parandus on omakorda tähelepanu juhtimine sellele ja seepärast enamasti diktorid ei ütlegi, “vabandust” vaid lähevad edasi või siis kordavad õiget sõna kohe otsa.

Ma ei puhu midagi ülesse, sest ei ole seda kõnealuse isiku nime kasutanud. Juhin lihtsalt tähelepanu, et edaspidi võidakse sattuda google otsinguga ka seda nime otsides sellele loole, kuigi selleks ajaks oled loomulikult selle läbi kriipsutanud. Mina ei näe selles probleemi kui vigase nimega artikkel on mitmele poole kopeerunud ja sina ei saa seda muuta.
Mul endal oli analoogne juhtum. Isiku nimi oli Elmar, oma blogis panin talle ekslikult nimeks Peeter. Siis see sama perenimega Peeter helistas mulle, et miks ma olen tema kohta sedasi kirjutanud. Tuli välja, et Elmari sigadused toimusid Pärnus aga Peeter tegutses Tallinnas ja isegi sellele vaatamata küsisid tuttavad temalt selle kohta. Minu lahendus oli loomulikult vabandada ja parandada kõigis omale kättesaadatavates kohtades see nimi õigeks ehk siis Elmariks. Kulub küll nädal või paar kuni google ja muud otsingumootorid selle ära muudavad aga see juhtub lõpuks paratamatult. Pealegi on juba praegu nii, et kui otsitakse Peeter, siis tekstis on hoopis Elmar ja vähegi lugeda oskav inimene saab aru, et on toimunud eksitus. Kui ta näeks maha kriipsutamist, siis tal võiks jääda kahtlus, et miks ikkagi nii, näed Google näitas, et peab olema Peeter ja nüüd on see maha tõmmatud.
Ma ise olen ka interneti dokumentide tagantjärgi muutmise vastu aga taolised olulised asjad kui inimese nimi peaks võimalusel eksimise korral ikkagi eemaldama ka otsirobotite tarbeks. Kui tegemist on mõne mõtte või lause jupi asendamisega, siis läbikriipsutus on ka minu jaoks asjakohane.

Virgo, ma ausalt ei saa aru, miks Sul nii kõva tahtmine on sellesse sekkuda. Ise leian, et olen korrektselt käitunud. Sina pole minu teada siin asjaosaline, samuti mitte ei ole Sina see, kes Internetis välja kujunenud tava tõlgendusi ainuisikuliselt edastab ja mulle moraali loeb. Kui Linnar Viigil pretentsioone on, neid loomulikult arvestan.

Anna andeks, aga mind hakab Su jonn tüütama! Otse loomulikult võimendad Sa mu apsu, sest mida suuremaks seesinane lehekülg paisub (ja Sina seda oled ebaproportsionaalselt kasvatanud) seda rohkem tõmbab see otsingumootorite tähelepanu.

Siit moraal, et kui kirjutad midagi teise inimese kohta, olgu see inimene siis kes tahes, ja põhjus, milline tahes, siis kontrolli oma väljaütlemisi kümme korda ja ära usalda oma mälu. Tammesid, Seppasid, rääkimata Kaskedest, kõnnib maakamaral ringi karjakaupa, rääkimata vimkadest, mida meie mälusoppides tekkima kalduvad seosed visata tavatsevad. Kui operatiivsusetaotlus hakkab prevaleerima tõesusetaotluse üle, on tegu kolletumisega.

Võib ju vaielda, kumb parandusviis on õigem, aga kõige õigem oleks vältida parandamise vajadust. Klipisoleva härrasmehe pläma ütleb midagi vaid neile, kes selle “armsakese” pildiallkirjatagi ära tuvastavad. Kellegi nime ilmaaegu suhuvõtmine on patt ja käesolev keiss näitab mu arust ülikenasti, miks.

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
