Larko peegel

Miks ETV arhiiv mulle meeldib

Posted on: 13 10 2009

Sain nii Twitteri kui ka e-posti kaudu tagasisidet oma eilsele säutsule, kus ETV arhiivi kiitma kukkusin:

Au ja kiitus ETV arhiivile: vaatan Wargamäe wabariiki http://bit.ly/1B2wCB Telesaate ajal oli ETV pilt siin talumatult ebakvaliteetne.

140 tähemärgi sisse mitte kuidagi ei mahu kõik see, mida sel teemal tuleb arvesse võtta et mu kiituse tagamaadest täiesti aru saada. Esiteks ei pruugi mu säutsude juhuslik või isegi regulaarne lugeja teada, et ma vaatan ETV saateid Helsingis analoogse telepildi läbi ehk siis umbes 60-70 kilomeetri kaugusel saatejaamast. Enamasti on ju pilt täitsa rahuldav, kuid võib ilmast, päikese aktiivsusest ja muudest taolistest asjaoludest tingitult teinekord ka üsna vilets olla.

Meie majas vist tegutseb ka mõni kaabeloperaator, kes hiljuti turustas tasulist paketti, mille sees pidid ka mõned Eesti kanalid olema. See muidugi lahendaks ETV vaatamise probleemi, kuid minu jaoks on TV juba mõned aastad marginaalne nähtus. Kui Soomes paar aastat tagasi analoogsaated peatati, ei muretsenud ma endale digiboksi ega pole seni selles kahetsenud. Õed mulle isegi säherduse sünnipäevaks kinkisid, kuid vahetasin selle poes tolmuimeja vastu. Seda olen mõned korrad isegi kasutanud, digiboksi vast ei oleks.

Nii siis on mul toa nurgas puruvana analoogteleviisor, mis näitab ainult ETV analoogpilti eetri läbi. Sealt vaatan otsepildis peamiselt AK kella üheksast põhisaadet ning teinekord ka mõningaid saateid vahetult enne või pärast AK uudiseid. Ülejäänud ajal on telekas tumm ja kui Eesti peatselt digile täielikult üle läheb, tassin ma vist oma teleri öö pimeduses prügikasti kõrvale. Ikka selleks et vältida selle vedamist probleemjäätmete vastuvõtupunktini, kus veel peaksin mingisuguse taaskasutusmaksu nimelise prügitrahvi tasuma.

Kuigi TV pole mulle piisavalt tähtis et digiboksi või koguni digiteleviisorit soetada, vaatan ikka valikuliselt Eesti, Soome ja Rootsi rahvusringhäälingute saateid interneti läbi. Seealjuures ongi oivalisteks abimeesteks rahvusringhäälingute arhiivteenused ETV arhiiv, YLE Areena ja SVT Play. Igaühel nendest on oma head ja vead, kuid minusugusele veebifriigile, kes telesaateid eriti au sees ei hoia, on need täiesti piisavad teenused.

Soome ja Rootsi saadete vaatamiseks on veebiarhiiv juba praegu mu ainus võimalus, varsti siis ka Eesti saadete. Seega olen arhiividega enamasti rahul, ehkki kõigil nendel muidugi veel arenguruumi jääb. Näiteks ETV saadetes tuleb vahepeal ette, et hääl ja pilt on omavahel veidi ebakõlas, millele mulle saadetud tagasisides ka tähelepanu juhiti. Soome arhiiv võiks jälle saateid veidi kauem üleval hoida ja autoritega natuke paindlikumaid tingimusi kaubelda. Rootsi arhiivisait võiks oma navigeeritavust parandada ja seriaalide puhul värskeimat episoodi mitte automaatselt käivitada.

Minu jaoks aga on tähtsaim, et arhiivid olemas on ja sedasi võimaldavad mul kultuuri ja uudistega end kursis hoida. Saaksin ka ilma rahvusringhäälinguteta hakkama ja mitte halvasti, kuid ikka toovad nad mulle midagi juurde. Seega au ja kiitus ETV arhiivile ning tänud Wargamäe Wabariigi eest!

Sildid:

2 Vastust to "Miks ETV arhiiv mulle meeldib"

Oled sa lisaks kasutanud http://err.ee/otse asjandust?

Selle pealt peaks hetkel olema pilt paremgi kui praegu arhiivis (aga ma üldse ei mäleta, kas seda striim väljamaale ka lubati).

Arhiivi Heli-pildi sünkrost väljumise asi on probleem, ikkkkkalduus, mille eemaldamiseks tänajakohe pole otse loomulikult raha (päris arvestatav number võiks tulla). Küll aga lahendub see mure “ise” umbes aastaga ja ainult paremuse poole🙂

Sünkro väljumistest võiks etv veebi arhiviile teada anda (lehe all on kontakt), on võimalus, et see konkreetse saate viga saab parandatud (selle tõenäosusprotsent langeb koos saate pikkusega, lineaarselt).

Arhiivi jälgimisel väljamaalt võib juhtuda ka seda, et väga populaarsel (väljamaa)ajal ei saa sa enam videostriimi korralikult kätte. Võrguühendus on jagatud ressurss… stabiilsema vaatajana võid mainida, kui asi väljamaalt kasutamiskõlbmatuks muutub🙂 Ja mitte sassi ajada siis sellega, kui endal pole head netiühendust või miski muu programm neti kooma tõmbab.😉

Olen küll otsestriimigi vaatanud. Enamasti töötab aga tõrkeid on sealgi. Näiteks just praegu jookseb pilt suurepäraselt aga häält ei ole. Pole ainult minu probleem, teisedki seda kommentaarides kurdavad.

Vaatamata pildikvaliteedile on arhiivi eeliseks see, et saan saateid endale sobival ajal vaadata. See pole ka enamasti väga koormatud aeg, sest olen põline öökull🙂 Veebiressurss on mul ikka piisav.

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
