Larko peegel

Valik tehtud ja vormistatud

Posted on: 28 05 2009

Käisin täna Helsingi Idakeskuse postkontoris valimas. Õnneks ei pea Eesti eurosaadikuid valima, sest sel juhul jääksin kindlasti jänni. Pole ju suletud nimekirjade tingimustes võimalik endale meelepäraseimat kandidaati valida, loevad vaid need, kes nimekirjade eesotsas.

Mulle on sedapuhku tähtsaimad infoühiskonna ja Interneti vabadusega seonduvad küsimused ja nendes on kõik Eesti parteid sama suured võhikud. Mõned üksikud kandidaadid neid mingil piiratud määral jagavad, kuid mitte need, kes nimekirjade tipust valituks osutuvad. Näiteks Padari või Kelami vastu pole mul suurt midagi, kuid neid ei saa just kõige suuremateks infoühiskonna eeskostjateks nimetada.

Kui ma peaksin Rootsis valima, oleks pilt üsna selge. Valiksin Rootsi Piraatparteid. Ühe mandaadi peaksid nad vähemalt kätte saama kui mitte isegi kaks. Mõned uuringud vihjavad koguni sellele, et piraadid võiksid Rootsis suuruselt kolmas partei olla.

Soome Piraatpartei on paraku alles registreerimisel ja seekordsetel valimistel ei läinud nendel korda veel kandidaate üles seada. Ükski erakond tervikuna sama hea veebikaitsja ei ole, kuid rohelised on ikka selles valdkonnas mu arvamustele lähedaimad. Õnneks on erakonna aseesimees ja parlamendisaadik Jyrki Kasvi etableeritud poliitikutest IT-valdkonnaga suveräänselt kõige paremini kursis. Piraatide eemalolekul julgen teda usaldada küll. Peaaegu et läheks Jyrkiga luurele.

Nõnda ei olnudki mul tea mis raske oma otsust langetada. Olen selles üsna veendunud, et sedapuhku mu hääl tõepoolest loeb. Kui kedagi paremat ei tea, siis võite minu soovituse alusel julgelt Brüsseli floorat “kasutaimega” rikastada ja Jyrki Kasvi valida.

Diskleimer: Olen endiselt parteitu ega pole käesoleva sissekande kohta kellegiga nõu pidanud, iseäranis mitte kandidaadiga.

1 Response to "Valik tehtud ja vormistatud"

[…] eelistuste kohta kirjutasin juba eile, et jääksin vast jänni kui peaksin Eestis valima. Küll aga pean tahest tahtmata tunnistama, et […]

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
