Larko peegel

Valitsus ei jaga Twitteri kombeid

Posted on: 23 05 2009

Mõne päeva eest teatas Robyn Robin Altexi ajaveebis, et Altexi hea klient Vabariigi Valitsus on hakanud Twitteris säuksuma. Eks minagi hakasin uudishimuga jälgima, kuidas valitsusel pseudonüümi @StenbockiMaja all sotsiaalses meedias kaasa tegemine ka korda läheb. Et mul pole põhjust selles kahelda, et Altex poleks valitsust korralikult nõustanud, pean järeldama, et asjast pole veel täitevvõimu pool õigesti aru saadud.

Sotsiaalne meedia on oma iseloomult kahesuunaline infokanal. Sellest ei piisa, et sa Twitteris oma sõnumi õigel ajal välja paiskad. Asja juurde käib seegi, et teabe vastuvõtjatelt laekub tagasisidet, millega tuleb arvestada ja sellele tuleb kindlasti reageerida. Sotsiaalses meedias ei vahendata üksnes teavet rahvani vaid seepeale suheldakse rahvaga võrdsetel alustel.

Hetkeseisuga on @StenbockiMajal 63 jälgijat, valitsus ise aga ei jälgi mitte kedagi. Samuti pole võetud vaevaks vastata küsimustele ja pöördumistele. Ma saan aru, et tagasiside jälgimine ja rahvaga suhtlemine võib valitsusametnike arvates tüütav olla, kuid viisakas oleks igatahes nägu teha nagu tagasiside huvitaks.

Olgu võrdluseks öeldud, et vastava Suurbritannia valitsusasutuse @DowningStreeti säukse jälgib 642.200 Twitteri kasutajat ja @DowningStreet ise jälgib 495.250 kasutaja säukse. Kuigi poole miljoni kasutaja iga säuksu otse loomulikult ei loeta, olen pannud tähele, et briti valitsus jõudumööda ikkagi tagasisidele vastab. Muidugi on tagasijälgimine peamiselt viisakusest tingitud žest, kuid seegi on kindlasti parem kui oma jälgijate ignoreerimine ja pöördumistele vastamata jätmine.

Võib-olla teen ma valitsusametnikele sedapidi liiga, et nad alles on Twitterit selgeks õppimas. Soovitaks sellegi poolest Altexil oma kliendile puust ja punaseks seletada, et moodsas Internetis võrdub kolm päeva juba igavikuga. Samuti tasuks rõhutada, et uues keskkonnas ei tohi vanaviisi edasi talitada vaid tuleb oma käitumist keskkonna kommetega kohandada. Vastasel juhul on igasugune jutt e-riigist ja e-valitsusest tühjaväärt möla.

Sildid:

8 Vastust to "Valitsus ei jaga Twitteri kombeid"

Kes se seda teab, äkki on neil samuti kindel päevade arv, millede jooksul vastata tuleb:P Omamoodi kirjavahetus ju ikkagi. (naljaga kolmeks)

Kui asi oleks ainult vastamise kiiruses, oleks seda lihtne parandada: tuleks ainult valitsuskantseleile südamele panna, et tuleb kiiremini vastata. Mulle aga tundub et on hakatud uues keskkonnas tegutsema saamata sellest aru, et seal ei kehti teistest keskkondadest kopieeritud tavad vaid tuleb natuke rohkem pingutada. Sedasi ongi sotsiaalne uusmeedia revolutsiooniline nähtus, et muudab info kahesuunaliseks, mis omakorda lisab sõnavabadust ja demokraatiat. Kui võimud seda ei adu, süveneb rahva umbusaldus võimu vastu, mis juba niigi viimaste nädalate sündmuste tõttu suur on.

Hei Larko (it’s Robin not Robyn btw)

Yes, I announced the Estonian government (our client) is now using Twitter and yes we did, and do encourage them, to use Twitter (we sent them general information) I would like to point out that, despite appearances, altex did not advise them on their launch strategy. (I apologise if my original tweet was a little misleading)

However, whilst I can understand some people’s desire to see sufficient resources being allocated to government so they could fund a “proactive twitter office” (btw where should the money come from? Health budget? IT? Education?) I also feel its quite legitimate for a government to “put a toe in the twitter water” and offer a simple newsfeed service via Twitter.

It’s better than nothing and who knows it may lead to more innovation in governmental usage of social media. ok ok using a 2 way channel for one way is not taking full advantage but who (on their first day or indeed ever) drives their BMW at 300kph or use ALL the features of Microsoft Office

Tentative experimental steps like this should be applauded and not instantly criticised (without thinking things through) or government people might revert to taking the “no one got shot for buying an IBM approach” and do nothing with social media until everyone else is.

Financial resources are tight for the Estonian government right now and I am not sure that the sort of innovation some people are calling for is a valid use of those dwindling budgets.

It’s also worth noting that whilst some people praise Downing Streets approach to Twitter, not everyone is buying in:

Matthew Sinclair, research director at the (UK) TaxPayers’ Alliance recently warned that the Government was becoming “obsessed” with the latest “internet fads” at the expense of putting information across “affordably”. Source http://www.telegraph.co.uk/scienceandtechnology/technology/twitter/5118852/UK-Governments-Central-Office-of-Information-opens-Twitter-account.html

I would also urge people to read this post http://www.mattwardman.com/blog/2009/04/22/government-department-news-feeds-on-twitter-via-the-coi-dave-cole/#aggregate by Matt Wardman about the various Newsfeed services offered by the Central Office of Information. The COI feeds use the Twitterfeed service to port News Feeds onto Twitter – so, unlike the Downing Street feed, they simply carry headlines rather than any chatter.

So in summary, I applaud the Estonian government for moving on to Twitter but also like many others hope they find the time and money to make more (2way) use of the channel but I do not think there is anything wrong generally in using Twitter to feed news.

PS Talking of Newsfeeds on Twitter (and RSS) here are a few from the FT http://www.ft.com/servicestools/newstracking/rss#twitter and here’s the US Gov’s version http://twitter.com/USAgov

Et kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada sellest, et me – s.t. valitsuse kommunikatsioonibüroo inimesed – soovime katsetada uusi kanaleid info levitamiseks.

Vaatasime, mida teevad teised riigid, ja nt Valgel Majal on täpselt samasugune twitterfeed’i lahendus http://twitter.com/whitehouse

Ehk siis söödetakse uudiseid edasi. Samasugune on ka estonia_ee uudisvoog twitteris.

Seega – esialgu pole plaanis tekitada interaktiivsust. Üleskutse nii twitteri-keskkonnas kui Eesti Ekspressis – saatke valitsusele küsimusi – tegi keegi meie eest.

Valitsuse uudiste tootmist võib võrrelda uudisteagentuuriga ning kasvõi näiteks bns ei oota otseselt tagasisidet oma infovoole.

Kodanike ideed valitsusele on jätkuvalt teretulnud osalusveebi kaudu. Nii valitsuse kui ministeeriumite pressitöötajad on pidevalt valmis vastama kodanike ja ajakirjanike päringutele.

Katsetame ka edaspidi sotsiaalse meediaga. Püüame iga uue kanali eesmärke täpsemini selgitada ning oleme tänulikud nii nõu kui kriitiliste märkuste eest.

Twitter on muutumas paljuski RSS-agregaatoriks või Teiseks Veebiks või “Tweeb”iks, kõik duubeldavad end. Hetkel on see kõik veel okei, aga kui Twitter muutub sama populaarseks kui ülejäänud veeb ongi meil jälle info üleküllus. Sotsiaalne aspekt kahaneb kohe ühesuunaliseks infovalanguks juhtudel kus tegu automaatsete RSS-sissekannetega. Ja seda on üha rohkem. Teisipidi on see justkui parem veeb mida sa ise kuigipalju reguleerid.

Vaatamata sellele, et lihtne RSS feed ei ole absoluutselt sotsiaalne on see parem kui mitte midagi. Nagu Kaupo juba mainis kasutavad paljud inimesed Twitterit RSS-agregaatorina (minu puhul on näiteks google readeris veedetud aeg oluliselt vähenenud viimasel ajal). Plus inimestel on valikuvõimalus.

Samas, kui tegu on isikliku Twitteri kontoga, peaks suhtlus olema kindlasti kahepoolne. (Vihjan siin mõnele poliitiku Twitteri kontole, kus on ka ainult feed jooksmas).

[…] 26 05 2009 at 18:57 | In infoühiskond, internet, web 2.0. | No Comments Tags: twitter Mu laupäevane sissekanne pälvis sisukat tagasisidet, mille eest tänan kõiki, kes kaasa mõtlesid. Eriline tänu Robinile, […]

[…] maja – Eesti valitsuse uudistevoog, mille kohta käiva Larko kriitikaga peab […]

Räägi kaasa

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
%d bloggers like this: