Larko peegel

Andmekaitsjad panevad Tähismaadele ära

Posted on: 28 04 2009

Ma pole elu sees Tähismaade ajaveebi lugenud ja ei kavatsegi seda kunagi lugeda. Nõnda ei saa ma midagi arvata nende kirjutiste vastavusest andmekaitse seadusele ja teistele seadustele. Lasen rahulikult seda pädevatel organitel uurida.

Küll aga tahaks uurijatelt küsida, mida nad kujutlevad uuringualuste juures läbiotsingu teel ja sidevahendeid konfiskeerides asitõendina leidvat? Vähemalt minu kodus pole ühtegi asitõendi, mis mu veebis avaldatud materjali kohta midagi kinnitaks või ümber lükkaks. Mis on veebis, on veebis ja selle vastavust seadusele annab kontrollida ilma mu arvutitele käppasid peale panemast. Arvutites pole mul ühtegi faili, mis asjaoludesse lisavalgust tooks.

Arvatagu Tähismaade kohta mida tahes, ei näe ma läbiotsimises koos arvutite, moblade ja kaamerate äravõtmisega midagi muud motiivi kui kättemaks ja tagakiusamine.

19 kommentaari to "Andmekaitsjad panevad Tähismaadele ära"

Mina olen Tähismaade blogi palju lugenud, praegugi on nad mul RSSis, ehkki ma väsisin neist ära u pool aastat või veidi rohkem tagasi. Jube saast ning ärapanemine, aga just selles võtmes omamoodi tasemel.

See ei saa olla muud kui kättemaks ja tagakiusamine. Sellepärast ei olegi Eestis olemas kollast ajakirjandust, et kõik tunnevad kõiki ja kui üle piiri astud siis saad niiet tolmab. Keskerakonnalt 200k vastuvõtmine oli ilmne viga, nüüd ei anta neile arvuteid tagasi enne kui valimised läbi. 😦

Noh, samas on neil aga raha, et uued arvutid osta 😉

Osta uued arvutid et ametiisikutel oleks jälle midagi ära võtta?

Erm… kui arvuti on “kuritöövahend”, siis selle uurimiseks “hoiule võtmine” on tavaline praktika ju? Tavaline asitõend. Fotokaga on lugu kahtlasem.

Kod. Aavik naudiks seda “omamoodi tasemel saasta” ehk rohkemgi, kui ta ka seal “laulu sees” oleks ning mitte midagi selles suhtes ette võtta ei saaks – muidu piirad sõnavabadust ja ründad kallutatud jõuna Keskerakonda vms. jura

Vaata, Viljar, nagu Sa hästi ise tead, ei ole Interneti puhul mingit tähtsust sellel, milliselt konkreetselt arvutilt mõni veebitekst, näiteks blogisissekanne on sisestatud. Tähismaad pole minu teada eitanud, et kaebusealused sissekanded on nende kirjutatud. Mida siis suvalise arvuti äravõtmisega tõestada soovitakse?

Näiteks see kommentaar, mida ma praegu kirjutan, on juhuslikult sisestatud mu süleraalilt aga oleks võinud sama hästi pärineda ükskõik milliselt veebiga ühendet arvutilt. Kui ma nüüd siin näiteks Sind läbi sõimama kukuksin, poleks Su au ja väärikuse solvamise kui fakti fikseerimise seisukohalt mu sülearvuti konfiskeerimisel tõendina mingit tähtsust.

puht teoreetiliselt.

kirjutan Sinust igavesti koleda ja valesid väiteid täis teksti oma blogisse. Sina kaebad mu peale ja kurjad onud ja tädid tulevad ja viivad mu arvuti ära. Kui ma olen juhuslikult oma lehekülgede ajaloo kustutanud, mozilla salasõnad kustutanud ( teatavasti jätab see automaatselt sellised mälusse), siis peab vist veits vaeva nägema, et kõik uuesti taastada. aga see on võimalik. samas mina olen väitnud ,et tegelikult pole ma üldse selle blogi autor ja ma ei tea, kes tegelikult seda blogi kirjutab… ühesõnaga jään vahele.
jään vahele ja saan …. mida mulle tehakse siis? noomitakse? ok, teen teise blogi.
mis aga mobiiltelefoni puutub, siis kui oled bloginud mobiili kaudu, ja mälu pole kustutanud, siis jääb sinna märk tegevusest, kui oled selle kustutanud…. mitte möhkugi.

pesukappi ma küll nüüd midagi ei peida ,et sealt peaks otsima minema…:D kesse enam tänapäeval mustandeid sahtlisse kirjtuab…
ok, kirjutan paberile, (vabandust, ma töesti nii ei mõtle, aga näitena ainult-) larko on paha ja rahavavaenlane! ja peidan selle rinnahoidja sisse või!!!

eks andmekaitse inimestel oli põhjus otsing teha. blogi oma kirjutisega ja solvava tooni pärast oli selle põhjuseks.
samas, internetile on vaba sissepääs mistahes raamatukogus, netikohvikus, sõbra juures. teen uue blogi ja kirjutan edasi.
see on lihtsalt lõputu ring. ükskõik kes võib vale või anonüümnime all teiste elu porri tallata. kas see on lubatud?

Kordan veel: läbiotsimine võiks kuidagi motiveeritud olla juhul kui Tähismaad eitaksid kõnealuse blogiga igasugust seost, mida nad minu teada ei tee. Näiteks mina tunnistan, et iga sissekanne selles blogis on mu enda kirjutatud, mistõttu mu arvutite konfiskeerimisega seda fakti tugevdada või täiendavalt tõestada ei saa. Pealegi on aastate jooksul sissekandeid tehtud väga mitmel erineval arvutil.

Faktiline täpsustus: Firefox ei salvesta kasutajatunnuseid ja paroole automaatselt vaid kasutaja valiku alusel, kusjuures iga uue tunnuse sisestamisel küsitakse kasutajalt kas salvestada või mitte (juhul kui salvestamist pole seadmetest ära lülitatud).

“Tähismaad pole minu teada eitanud, et kaebusealused sissekanded on nende kirjutatud.”

Tähismaad on eitanud enda seost selle blogiga küll, ka hiljuti vist Päevalehe või Ekspressi veergudel. Et nemad ei tea üldse, kes innojairja.blogspot.com’i peavad, nemad need ei ole, palun tõestatagu, et nemad on, nemad kuskile mingeid allkirju andnud pole, et nemad peavad.

No lapakate abil saab vähemalt seda küll tõestada, et nemad on selle autorid, eksole.

Ja siis saab hakata tegelema sellega, et nad ei ilmu kohtuistungitele kohale, ei maksa kohtulõivusid ära ja ilmselt põletavad kohtust tulnud kirjad ära, et väita, et nemad pole neid kätte saanud.

Niipalju kui mina olen aru saanud, siis asi selles just ongi, et ametlikult Tähismaad eitavad igasugu seost selle blogiga – nõudjad tõestagu ise ära, et just Inno ja Irja selle blogi taga on. Ja seniks kuni pole tõestust, ei saavat kohus seda blogi kaudse tõendina arvestada vms.

http://innojairja.blogspot.com/2009/04/puhhi-aus-ulestunnistus.html

Andris, ma siiski Su lingile ei kliki, sest selle blogi lugemata jätmine on mul põhimõtteline otsus.

Kohati nad ikka eitavad ka. Loe näiteks http://www.ekspress.ee/2009/04/09/varia/40767-juhan-saul-gross—sarav-filmiprodutsent-voi-kurikaval-ahistaja

Sealt selline tsitaat:

“Endine ajakirjanik väidab, et 1) ta ei tea enda nimel tehtud postitustest midagi ja 2) Inno ja Irja blogi ei ole üldse temaga seotud! “See ei puuduta mind ja ma ei oska midagi öelda selle kohta,” keeldub Tähismaa vastustest. “Mina ei tea, kes sealt blogi alt kirjutavad.”

Mine võta kinni nüüd 🙂

Ma siis teen kiire ülevaate postituse sisust, kuna see on antud kontekstis oluline.

Postitus on kirjutatud mina-vormis, kus Puhh, Nodzu ja ülejäänud Saja Aakri Rahavas tunnistavad ausalt üles, et Inno ja Irja blogi peavad hoopis nemad.

[…]Aga jahh, nüüd, kus see andmeinspitsjoon või mis ta oli on hakanud Innot ja Irjat taga kiusama, ei aita muud kui ausalt üles tunnistada, et seda blogi peab tegelikult, eee, Saja Aakri Metsa rahvas. Inno ja Irja nimel kirjutasime selleks, et meid tõsiselt võetaks.[…]

Kuna teemaarendus jätkub ka edaspidistes tekstides (postitustes on Inno ja Irja nimede asemel kasutatud Puhhi ja Nodzut) ja ka videotes, siis pole see ühekordne “huumor.”

Juhin tähelepanu, et Eesti Vabariigi Karistusseadustikus on ära mainitud ka selline asi nagu kuriteovahendi konfiskeerimine 😉

On jah, kallis doktor, aga kust Sa seda tead, milline konkreetne arvuti on mul kasutusel kui ma Sind maha materdan?

Ei maksa unustada nende videopostitusi. Neil on väga keeruline väita, et blogi pole nende oma, kui blogis on videopostitused. Kui kaugele on võimalik JOKKitamisega minna? Et videos on tundmatud tulnukad? Et võetagu videol esinevatelt karakteritelt DNA-proov ja tõestage, et on I&I-ga tegemist?

No ei ole ju maailm veel nii haige ka. Kuigi mõned isendid on.

loomulikult, kui oled andnud arvutil loa tallendada.
mida näed sina, kui avad firefoxi (kirjutan soome keeles, nii on lihtsam, ei viitsi tõlkima hakata)
siis ülevalt työkalut, sealt turvallisuus, vajutad salasanat ning ongi kõik loa saanud salasõnad seal ilusasti reas.
oletame, et sa väidad, et sa pole blogi omanik ja oled andnud arvutil loa tallendada salasõnu, siis…
sellepärast, et kontrollida konfiskeeritaksegi. kes pärast laulab laulab valjemini…
kuigi jah, siin me peame jälle mõttetalguid ühe asja üle, mille ise suureks kirjutame, kuigi võiksime hoopis unustada, mitte aga teenimatut reklaami ja uusishimu juurde tekitada.

rohkem lilli ja liblikaid :)!

siin on ilmselt kaks asja. esiteks on vaja tõendada seotust.

teiseks on see, et seoses KE 200K-ga on vaja üle lugeda ka sellega seotud kirjavahetus jms seostumatu materjal mis võib anda alust järgmisteks krim. asjadeks. väike teooria.

Kogu see jura I&I bloogi ümber tundub täiesti absurdne. Küsimus on siin eelkõige kultuuris, mitte tehnikas. Inglismaal oli hiljuti üks juhtum, kus mingi leiboristist tropp tegi bloogi, et seal levitada kuulujutte, väljamõeldisi, laimu etc. konservatiivide ja nende perekondade kohta. Ühesõnaga tegi säärase pasabloogi nagu I&I oma (ehkki mitte nii banaalse). Kriitiline ajakirjandus sai sellele peagi jälile ning nädal hiljem polnud enam palju neid inimesi, kes oleks avalikult tahtnud end selle tüübi tuttavaks nimetada. Brown pidi isiklikult end vabandama, et sellist troppi tunneb ning vallandama ühe oma nõunikest, kes sellele bloogijale materjali oli saatnud. Ja sealjuures kelleltki ei võetud ära arvutit, kellegi kodu ei otsitud läbi ega kellegi bloogi ei pandud kohtu käsul kinni. Lihtsalt tüüp tegi endal margi nii täis, et muutus täielikuks paariaks.

Eestis seevastu I&I on juba ma ei tea mitu aastat süüdimatult kallanud inimesi oma pasaga üle ning blogosfääri risustanud. Lisaks sellele veel pidas Savikas vajalikus neile oma tegevuse jätkamiseks maksumaksja raha kantida. Ja blogosfääris leidub piisavalt virgokurvesid, kes ei saa aru, et sõna- ja kriitikavabadus pole sama mis vabadus teisi piiramatult laimata ning mõnitada. Sellises kultuurisituatsioonis polegi muud teha, kui lasta institutsioonidel sekkuda ning bloogijalt arvuti füüsiliselt ära võtta. Iseasi, kas sealt mingeid tõendeid leiab, aga on üpris tõenäoline, et siiski leiab. I&I süstemaatilisuse juures on täiesti võimalik, et neil arvuti kogutud sitta täis. Muidugi võib minna ka vastupidi, kui nad on olnud ettevaatlikud. Aga eks see varsti paista.

Oh inimesed, te lihtsalt ei kujutagi endale päriselt ette, kui ohtlik on seesugune I&I karistamatu tegevus. Sinna saab sõna otses mõttes osta ükskõik kelle kohta laimuteenust. Seni kuni loetakse, tsiteeritakse jne. seda blogi, nii kaua tunnevad ka blogijad ise ennast sangaritena. Mis AKI-sse puutub, siis Tähismaade põhiline kaitse isikuandmete töötlemise keelu vastu ongi – nemad pole autorid, tõestage ära (ise irvitavad avalikult selle üle). Mina arvan, et seni kuni pole rohtu Tähismaa-suguste jaoks, ohustab see meie kõiki. Kahju, et isegi seesuguseid asjalikke arutelusid, mis selles olukorras teha,on nii vähe.

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
