Larko peegel

Täna õhtul tuld ei kustuta

Posted on: 28 03 2009

Duhh tänaõhtuse tulekustutamise kampaaniaga ühineda ei kavatse. Mina ka mitte. Ei karda küll Duhhi moodi, et tekiks vajadus elektrijaamu võrgust välja lülitada, ega see tobedus ka nii populaarseks ei kujune. Mul on sootuks lihtsamad põhjused.

Esiteks ei meeldi mulle asju käsu peale kampaania korras teha. Istume nüüd kõik üheskoos tunni aja pimedas ja mõtleme toredaid mõteid. Palun kliki siia et näha, missuguseid mõteid sa mõtlema pead. Palun mõtle ka õigesti! Pärast on meil kõigil üheskoos hea meel.

Sama nõme oleks kutsuda rahvast üheks kindlaks ettemääratud päevaks toredaid mõteid oma riigi kohta arutama. Hoiame nüüd üksteisel kätt ja pingutame talgu korras ajurakke. Kuigi sellest mitte midagi konkreetset jälgida ei pruugi, on pärast garanteeritult kõigil hea meel. Sellist üritust ju keegi korraldada ei viitsiks.

Misasi? Korraldabki? Taevas appi!

Mis aga mu elektritarbimisse puudutab, ei ole seal üleliigset midagi. Valgustuse osakaal on sealjuures tibatilluke. Kõige rohkem voolu söövad arvutid, millest vähemalt üks aga sageli mõlemadki on avatud kui ma ise ärkvel olen. Neid kasutan sedavõrd ohtralt, et väljalülitamine oleks mõttetu. Külmkapp on ööpäevaringselt tööl ja pesumasina pole sagedamini vaja pruukida kui kord kaks kuus.

Tuled teen lakke siis kui päevavalgusest normaalseks tegutsemiseks enam ei aita. Pirn on toas 60 ja köögis 40 watti. Tõsi küll, kempsust kustutan tule ainult magama minnes või korterist väljudes, ent seal pean oma eesnäärme tõttu niivõrd sageli käima, et pidevalt sisse ja välja lülitada oleks pirnide iseloomust tulevalt kulukam kui lasta nendel põleda. Ja valgusteid kempsust välja vahetada ei saa, kuna need on majaperemehe poolt sinna paigutet.

Kui ma nüüd täna õhtul üheks tunniks valgusest loobuksin, segaks see mu olemist radikaalselt ilma et miski mainimist vääriv kokkuhoid aset leiaks. Ekraanivalguses õhtupimeduses kirjutada ei näe ja väga suure tõenäolisusega kuseksin põrandale, rääkimata sellest, mis halvimal juhul võiks pimeduses peldikusse tuigerdamisele järgneda. Isegi heast meelest jääksin garanteeritult ilma, kuna mu kannatustest kliimale mingit kasu ei oleks.

Kui aga oleks mõni reaalne võimalus juba niigi väikest energiatarbimist mõistlikul kombel kärpida, teeksin selle ilmtingimata ära. Seda aga kampaania korras teha ei saa ja seepärast jäävad mul ka täna õhtul tuled kustutamata.

Edit: Gert kavatseb kaasa lüüa. Eks ise teab.

13 Vastust to "Täna õhtul tuld ei kustuta"

Täpsustus: ega ma kah karda, et asi nii kriitiliseks läheb.

Tean et Sa reaalselt ei karda. Kunstiline liialdus niisugune.🙂

Taolised kampaaniad oleks toredad asjad, kui neist kasu oleks. Antud juhul idee on õige, oma harjumusi muutes võime vähem kulutada, loodusressursse kokku hoida. Kuid sel moel teemale tähelepanu viitamine on paraku tobe. Fossiilseid kütuseid nii kokku hoida ei ole võimalik.

Üks mõjuv põhjus tuld mitte kustutada on Gerd Tarandi vastava loo esimene kommentaar😉

Rääkimata sellest et arvutiklahvid on ohus.

suht küündimatu on oma hoolimatust reklaamida. küsimus pole täna tunni jooksul kokku hoitud elektris vaid tähelepanu pööramine energiasäästmise vajadusele. oma tülgastust sellise tegevuse suhtes blogis suurelt maha karjudes käitud sa vastutustundetult. jälle on üks “tark” inimene võtnud nõuks blogimaailma oma “tarkade” mõtetega “rikastada”. aitäh, pole vaja. see ei käi ainult selle sissekande kohta.

Ja mis õigusega Sina mind keelad oma mõteid oma enese blogis avaldamast? Kui ei meeldi pole lugemine kohustuslik. Argumenteeritud vastukajad on teretatud, niisama lahmima aga pole mõttekas mu veebiruumi ilmuda.

tülgastav on lihtsalt kui rumal inimene esile tükib ja see blog.tr.ee avalehel vastu jõllitab. see on rämps mida sa kirjutad, kõige pädevam argument, siit edasi oleks juba aja raiskamine.

Juhin tähelepanu, et minu ajaveeb on mu virtuaalne elamistuba, kus kommentaatorid on mul külaliseks. Sa vaevalt mu reaalses elutoas hakaksid mind näkku sõimama. Vähemalt viskaksin Su oma kodust välja. Mis ma Sinuga siin siis tegema pean?

Olgu ära märgitud, et sisestasid mu au ja väärikust solvava kommentaari 28.3.2009 kell 18.34 IPlt 90.191.206.210.

Sinu idee järgi oleks võinud ära jääda ka Teeme Ära 2008. Samas minu arust oli see väga tänuväärne “käsu peale kampaania korras” ettevõtmine.

Inimesed kusjuures ei tüki esile. Neid tõstetakse esile kas nende poolt, kes nendega nõus või siis mitte eriti nõus. Samuti ka blogipuus kus ülespoole satuvad ikka need keda loetakse mitte need kes trügivad @ k – kui loetu ei meeldi siis selle ilma konkreetsemate põhjendusteta rämpsuks nimetamine ei ole argument vaid niisama lahmimine.

Aga Earth Hour kampaania peamine eesmärk on ilmselt inimesed teemast rääkima panna. Vahet pole siis, kas poolt või vastu aga peaasi, et räägivad. Seda on nad suutnud.

Statistika huvides olgu öeldud, et minu aknast erilist muutust tulede arvus, ei paista.

@Miku: vaata, sel teemal olen juba pikemalt sõna võtnud. Lühidalt öeldes oleksin pidanud paremaks jätkata sealt kuhu eelmisel aastal jõuti. Mitte mingil juhul prügikampaaniat hukka ei mõista: risti vastupidi.

@Gerd: õigus küll, et isegi nõmeda kampaaniaga saab teemat avalikkuses esile tõsta. Ega minagi energia kokkuhoiu vastu sõna ei võtnud, lausa vastupidi.

Siin polnud samuti mingit vahet tavalise laupäevaõhtuga tuvastada ja kui oleksin ise tuled kustutanud, poleks seda keegi tähele pannud. Küll aga oleksin ehk vetsupõranda märjaks kusnud ja halvimal juhul läinuks jubepalju kiirabiauto bentsu raisku kui oleksin pimedas end lõhkunud.

Meenub, et omal ajal “Reklaamiklubi” õhutusel ja partei juhtimisel ka tehti sarnaseid kampaaniaid. Ei ole midagi uut siin päikese all.

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
