Larko peegel

Twitter kui uudismeedia

Posted on: 8 03 2009

Lugedes Wildi sissekannet vanameedia perspektiividest saan ma sellele osalise kinnituse reaalaegselt. Wild kirjutab:

Mulle meeldivad viimastel aastatel blogid, foorumid, algandmed ja jooksev statistika enam kui meedia. Need kõik on omavahel muidugi seotud ega toimikski vastastikkuse “ekspluateerimiseta,” aga võrreldes nt viie aasta taguse ajaga on meedia tähtsuse osakaal informatsiooni saamiseks ja lahkamiseks minu puhul kahanenud vähemalt 50%. Vähemalt. Ma ei ole ilmselt ainus.

Ja täpselt samal ajal kui seda loen laekub mulle Twhirli läbi kaks säuksu:

@martkase mis pahapilli lopptulemus?

seikatsu

@seikatsu Euroopa meister, 6362 punkti, isiklik rekord ca 300 punktiga, Noole Eesti rekordist jäi 12 punkti puudu

martkase

Vahepeal sai asja Mardiga poliitseisukohtadest arutatud, samuti Twhirli vahendusel. Mart ise näis veebiliidest kasutavat.

@martkase Õudne! Kust küll valitsus peab preemiateks raha leidma!

unclelarko

@unclelarko Ansip leiab, Ansip ja Ligi ju vanad spordipeerud, ainult Ivari võiks rohkem liigutada

martkase

Suurepärane näide selle kohta kuidas uudis laekub kiiremini kui vanameedias isegi onlines, rääkimata eetrist ja trükist. Täpsustavad küsimused saavad küsitud ja vastatud ning kommentaarid edastatud enne kui oleks jõudnud vastavat uudist Google Readeri läbi teada saada. Antud juhul juhatas Twitter uudisele ja aitis kaasa vastuvõtjale huvi pakkuvaid üksikasju täpsustada. Side polnud ühepoolne ülevalt alla nagu vanameedias vaid vahendatava uudise sisule avaldas vastuvõtja isiklik huvi mõju. Teisisõnu toimus vertikaalne andmevahetus.

Teine huvitav näide leidis reede õhtul aset. Ei hakka siin üksikuid säuksatusi edastama, kuid seal toimus täpsustavate küsimuste esitamine kolme uudise vastuvõtja poolt otse allikale. Viimane ise võtis asja järgnevalt kokku:

@unclelarko @archiei @kixs aga tänan twitterisse sisseelamise õppetunni eest🙂. edaspidi üritan kahemõttelisusi vältida. või siis mitte🙂

keitpentus

Jääb ainult Wildiga nõustuda, et pole vanameedia kahanemisest mul põrmugi kahju. Kui ta ennast uuendada ei suuda, pole tal tulevikku ja praegusel kujul meediat pole lihtsalt vaja.

Sildid:

2 Vastust to "Twitter kui uudismeedia"

“Kui ta ennast uuendada ei suuda, pole tal tulevikku ja praegusel kujul meediat pole lihtsalt vaja.” See on ehk karmilt öeldud, aga samas kui ma enda käitmust ka vaatan, tuleb ka ikka kõvasti üle 50% minu igapäevasest infost Twitterist, blogidest ja mujalt sotsiaalmeediast.

Niipea vanameedia muidugi ei lagune, kuid suund on sinnapoole. Tulevikuga pean silmas umbes 10-15 aastat. Kui selleks ajaks pole kardinaalset uuenemist toimunud, pole ka enam traditsionaalset meediat alles.

Räägi kaasa

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
%d bloggers like this: