Larko peegel

Kuidas mu lugejast välja lenda

Posted on: 4 03 2009

Ei taha käesoleva sissekandega Marianne Mikkot isiklikult mõnitada, ehkki just tema ajaveeb juhuslikult on näiteks selle kohta, mis alustel ma seni tellitud bloge oma Google Readerist eemaldan. Samuti pole Mikko kindlasti ainus poliitik, kes pole ilmselt blogi otstarbekust enda jaoks mõtestanud, samu vigu teevad paljud teisedki. Vastupidiseid näiteid on ka, ent just poliitblogides esineb kõige sagedamini neid puuduseid, millele siin osutada tahan.

Esimene eemale tõukav tegur on minu jaoks see kui ajaveebi RSS-voog ainult sissekande esiridu näidab ja eeldab kogu postituse lugemiseks blogi reaalset külastamist. Ma enam lugejasse selliseid bloge ei lisa ja olemasolevad peavad lihtsalt arvestama, et tõenäolisus selleks on üsna väike, et nende sõnum minuni jõuaks. Klikin pealkirjale ainult erandi korras kui paistab et tegemist on erakordselt huvitava teemaga. Enamasti ei ole ning aegamööda saavadki osalist voogu näitavad blogid mu lugejast välja visatud.

Teine harilik eemalepeletaja selgub juba seekordse sissekande esilausest:

Postitan siiagi töötuskindlustushüvitise teemalise artikli, mis sel nädalal ilmus maakonnalehtedes.

Tule taevas appi! Kui poliitiku blogi koosneb üksnes või peamiselt mujal avaldatud materjalist, nagu näiteks ajaleheartiklitest, pressiteadetest ja kõnedest, pole mul blogilugejana ajaveebilt midagi värsket ja isikupärast oodata. Selline ajaveeb on lihtsalt prügimägi, kuhu ära kasutatud vanakraami visatakse. Milleks küll oma enese blogi spämmida? Ja veel oodata, et säherdus lugejale huvi pakub?

Ei taha hukka mõista mujal avaldatud artiklitele viitamist blogisissekandes, eks ma seda teinekord ka ise teen. Sel juhul aga piisab täiesti hüperlingist ja võib-olla lühitsitaadist. Oluline on, et viidatud materjali mõtet blogisissekandes kuidagiviisi arendatakse või täpsustatakse. Bloge loetakse peamiselt selleks et sealt autori värskeid mõteid leida.

Ajaveeb peab mulle kui lugejale midagi lisaväärtust tooma. Sestap peab seal olema sisu, mida ma mujalt ei leia. Kui panen tähele, et mu lugejas mõni blogi lisaväärtust ei too, viskan ta lihtsalt välja.

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
