Larko peegel

Hästi alanud väljasõidupäev

Posted on: 3 02 2009

Südatalv pole teadupärast Helsingi-Tallinna laevaliinil tea mis kõrghooaeg. Alles veebruari lõpul märtsi algul kui koolilastel vaheaeg, hakavad laevad reisijatest pungil olema. Praegu neid laevakompaniid soodsate pakkumistega lausa palvetavad pardale astuma, nii ka Tallink.

Mulle selline turusituatsioon sobib suurepäraselt, sest niikuinii pean täna kiireimas korras Tallinnast läbi astuma. Kaardid tahavad uuendamist ja liikmemaks tasumist. Eks tagasiteel üht teist ka poest soetan, mida niisama Helsingist ei saa. Viina, õlut ja suitsu müüakse Tallinnas Helsingiga võrreldes endiselt poolmuidu. Toidulauale on vaheldus igatipidi oodatud.

Tallinki esimene hommikune väljasõit, mis mullu kell 8.30 väljus, on tänavu tund varem ehk 7.30. Seega jääb mul kompaktses päevagraafikus tunnikene lõdvemalt võtta. Kulub kindlasti ära, saab rahulikult lõunatada ja ehk veidikese Virus tsillida. Tagasi oleksin niikuinii kell 17.30 sõitnud.

Soodsat turuseisundit juba nimetasin aga sellegi poolest tuleb tunnistada, et tänase väljasõidu maksumus oli mulle igal juhul positiivne üllatus. Hinnakirja järgi oleks hommikune väljasõit 28 eurot maksma läinud, tagasisõit aga 33 eurot, kokku siis 61 eurot. Tänu eelpool nimetatud kaartide olemasolule aga oleksin sooduspileti veidi üle 30 euro eest osta saanud. Nüüd aga pakub Tallink just esimese väljasõiduga päevakruiisi kõigest 15 euro eest! Ja seda laeval, mis igal ilmal kahe tunniga üle lahe sõidab.

Praegu pole mul eriti midagi, mille üle kurta. Kui siis see, et Superstaril, erinevalt Starist, pole ühtegi suitsukabiini, nikotiinihimu rahuldamiseks tuleb välitekile külma kätte minna, mida varsti ka teha kavatsen. Muidu on hästi mõnus ja rahulik. Rahvast vähe ja isegi wifi igatipidi rahuldava kiirusega, kuigi arvutikasutajaid on mul silmapiiris rohkem kui paar tükki.

Päev saab pikk ja koju jõuan alles AK põhisaate vaatamiseks õigel ajal. Mis seal parata, Helsingi lääneterminal asub nii õnnetult kõrvalises kohas, et sinna ja sealt koju saamine võtab kogu reisimisele kuluvast ajast ebaproportsionaalselt suure osa. Ei tea kuidas Vuosaare uus sadam seda olukorda muutma hakab kui reisilaevad kunagi ka sinna suunatakse.

Nii või teisiti sõidupäeva alguses pole viga midagi. Kui sama hästi edasi läheb, saab suisa mõnus olema. Õhtul igatahes kavatsen ennast hambavalu vastu profülaktiviselt ravida.

Edit: Mõned märkused Helsingisse tagasisõidul.

Vööri pool on üle mitme korruse ulatuv hea wifi leviala. Seda võiks ka kommertslikult ära kasutada. Praegu on baar kaheksandal korrusel, kuhu jõudmiseks ma peaksin ronima kaks korrust väga järse treppe üles, üks nendest koguni keerdtrepp. Oma vana jalgadega aga seda ei jaksa.

Siin samas kuuenda korruse vööriruumis on baarilett, mis aga hommikul suletud oli ja ka praegu suletud on. Ma oleksin olnud nõus kas või 3 eurot õlle eest tasuma et oma arvutikasutamise kõrval õlut seaduslikult juua. Et mulle aga seda võimalust ei antud, võtsin poole meretee peal oma kotist Tallinnast 15 krooni eest ostetud õlle juua. Kas ma siis oleksin pidanud terve teekonna kuiva suuga istuma?

Ja veel: siin parimas wifilevis istub hulk inimesi, kes ei kavatsegi arvutit kasutada. Samas aga on levist huvitatud rahvast, kes siia istuma ei mahu. Et mina kui arvutikasutaja siia ilma lisatasuta sain, on muidugi tore. Samas aga oleksin nõus selle eest möödukalt maksma, et saaksin ruumi, kus wifilwevi olemas ja need muidujoodikud õhku ei reostaks.

11 kommentaari to "Hästi alanud väljasõidupäev"

Õige ta on – profülaktika on kõige a & o.
Õnnestunut lõunaranniku külastamist. 🙂

See Tallinki sadam on jah ikka päris õnnetus kohas. Detsembris sai viimati Helsingis käidud ja samuti Superstariga. Mõtlesin küll, et tore on Eesti firmaga sõita aga nüüd ei taha tükkimat aega jälle minna. Vaatad seda sadamat ja mõtled endamisi, miks ma Vikinglinega ei tulnud.

Tallinki plussiks jällegi võib lugeda toredad teenindajad. Vähemalt minul on nendega alati nalja saanud.

Vuosaare on ju samasugune karutagumik nagu Läänesadam, ainult et teisel pool:)

See pagana Lääneterminali asukoht on ka minu jaoks üks asi, miks mulle Pandi laevad sugugi ei meeldi. Teine põhjus on Pant ise:) Aga eks hädaga sünni ka Pandiga sõita. Õnneks on Läänesadamale lähim metroojaam kõigest kahe (või oli see isegi ühe?) bussipeatuse kaugusel ja sealt edasi saab juba ruttu.

Ehkki seda rõõmu, nagu Vikingiga, et maandud praktiliselt Kappeli kõrval, muidugi ükski teine laevafirma ei paku.

Vaata, ma ise elan ju Kontulas, mis pole Vuosaare suhtes paha, küll aga on vilets Läänesadam, täitsa teises linnaotsas sunnik. Iseäranis viimasel laeval jõuad just sinna piiri peale kas metrooga enam sõita saab (metrooliiklus lõppeb arulagedalt vara) kuid teisest küljest ei pruugi ööbussid veel käia ja nad käivad niigi hõredalt.

Kappeli kõrvale maandub suviti ka Lindaliin, nendel aga on ilmatundlikud laevad. Vanasti kasutasin Lindat igal võimalusel, praegu aga kisub pigem Tallinki poole.

Peatun just profülaktiga mõttes Viru Amarillos. Õlu on hea, wifi kesine. 🙂

Lindaliin ….ooo, ei, ei, ei!

ei unusta, kuidas oleksin suvel äärepealt oma hommikusööki kaladega jagama pidanud.

ma ei jää eriti kergesti merehaigeks ja ntx Ruhnust tulin kenasti ära laeval, mis ikka küljelt küljele käis, aga see Linda laevukese loks oli küll kuidagi täiesti talumatu.

Mina kavatsen esmaspäeval põhjarannikut väisata ja täiesti tasuta muide. Tallinkiga loomulikult 😛

Noh, Linda laevad on muidugi merehõngulised. Suvistes mittetormilistes tingimustes käivad asja eest ja nendega saab kesklinnast kesklinnani. Klienditeeeninduse kohta parem arvamust ei avalda, kuna mul sellega paar aastat tagasi üks negatiivne kogemus Linnahalli terminalis olemas. Pardal on igatipidi tore.

[…] ma siis eile Viru Amarillos Katiga kohtudes Aura sinepituubi üle andsingi. Pärast oma tallinnaasjade õgvendamist poes käies […]

Vastuseks küsimusele: Jõuan kohale umbes kl 13, pean Tupsu ta vanematele üle andma ja kl 17.30 läheb laev tagasi. Kiireks läheb vist, muidu tahaks kokku saada küll.

Ehh, püüdsin seda veebiväliselt küsida. Paistab aga nagu tulnuks nii küsimus kui vastus avalikuks, Eks katsun asja Skypega edasi arendada, et meie mõlema andmeid varjata.

[…] | Alles praegu sain esmaspäevase Erisaate vaatamisega pihta. Eks siin vahepealsel ajal on igasugu toimetusi olnud. Vahepealne tervis ja toitumine samuti vaimset kultuuritarbimist ei soodustanud. Parem aga […]