Larko peegel

Tugevad arvamused

Posted on: 14 01 2009

Eelmisel nädalal Altexi üritusele Eesti vajab Sinu ideesid sisse astudes ütles mulle Robin Gurney, et ta olevat tähele pannud, et mul on tugevaid arvamusi. Kindlasti tahtis Robin sellega siiralt viisakust avaldada, kuid järele mõtlema jäin sellegi poolest. Millistel inimestel on tavaliselt kõige tugevamad arvamused? Eks ikka nendel, kes kõige vähem teavad.

Ükskõik millises veebikommentaariumis ei pruugi kaua ringi kolada selleks et jõuda järeldusele, et kõige kindlamalt ja kirglikumalt avaldavad oma arvamust inimesed, kes asjast suurt midagi ei tea. Need, kes üldse asjast midagi ei tea, avaldavad kindlalt ja kirglikult arvamust artikli autori isiku kohta, keda nad enamatel juhtudel üldse ei tunne ega tema kohta mitte midagi tea. Need aga, kes kõige rohkem teemat jagavad, jäävad üldjuhul tasa ja targu oma arvamustega tagasihoidlikuks.

Lugedes mitmeid viimaste nädalate uudiseid olen jõudnud järeldusele, et ei taha nende kohta midagi arvata, kuna hakan nendest tasakesi midagi teadma. Näiteks Gaza sõda, majanduskriis, Maret Maripuu pädevus ja Riia pronksiöö on teemad, mille kohta olen püüdnud end kurssi viia. Mida rohkem nendest teada saan, seda kindlamalt jõuan arusaamisele, et ma õieti mitte midagi ei teagi.

Mul on kindel arvamus, et Silvio Berlusconi on tõbras, et Gerhard Schröderi vaimseks eeskujuks on Juudas Iskariot ja Martin Sinijärv on targem kui välja paistab. Kui aga tegelikult Berlusconit, Schröderit ja Sinijärve tunneksin, võiksin ehk teisiti arvata. Paavo Lippost ja tema Rootsi parteiõde Mona Sahlinit tunnen, mistõttu jätan viisakalt nende kohta arvamust avaldamata.

Nii siis, kas mul ikka on tugevad arvamused? Kui on, tahaks kangelt, et nad edaspidi sama tugevad ei oleks. Mida vähem mul on põhjust millegi kohta midagi arvata, seda rohkem sellest tean.

Sildid:

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
