Larko peegel

Müürijaht

Posted on: 11 01 2009

Nüüd siis jahime müüripilte. Paras pähkel mulle, kuna mul neid tegelikult paberkandjas kuhjaga oleks, kas või Berliini müürist. Need on mul aga millegipärast skanneerimata.

Praegu aga saan paari nädala eest püstitatud küsimust korrata: mis asi on foto? Tookord ükski kommenteerija küsimusele vastust ei pakunud. Sedapuhku küsin kas seesinane on foto.

Pildil on viimased pitserid, mida Berliinis üldse passile löödi kui sealsest müürist seaduslikus korras itta astusid. Järgmisel päeval seda enam passisse ei löödud ja nagu näha oleksingi jõulupäeval justkui läände tagasi tulemata jäänud.

Sildid:

11 kommentaari to "Müürijaht"

Oh! Lahe! See on rohkem müüripilt kui mõni muu. Väga võimas.

Seda küll, kuid Sa ei vasta küsimusele kas see on foto või ei ole.

Minu meelest sobib fotoks küll. Miks mitte?

Haakub juba foto määritlusega. Antud juhul on pilt tehtud passit skanneerides, mitte kaameraga. Viidatud postituses aga on kaks pilti tehtud videost ekraanikaaberduse teel, kuigi seda asjaolusid teadmata pole võimalik tuvastada.

Berliini müür paberil 😀
Sa oled andekas 🙂

Mina olen ikka andetu, kuna jätsin pärismüürist pildid skanneerimata. Andekas oli hoopis kommunistlik reziim, kes mu piiriületusi paberil fikseeris.

Läheb foto alla küll 🙂
Minul isegi on sellest pärismüürist pilte, aga ka paberil. Ja mina jalutasin Brandenburgi väravatest juba vabalt läbi…

Ma vist olen seda kusagil veebis jutustanud kuidas läks. Jõulureedel avati Brandenburgi värav ja siis polnud idasakstel lihtsalt jõudu ülejalutajaid kontrollida. Jõululaupäeval aga kehtestati jälle piirikontroll ja peale sakslaste kedagi üle ei lubatud mujalt kui Checkpoint Charliest ja Friedrichstrasse jaamast. Jõulupäeva hommikul veel löödi passisse pitser, õhtupoolikul aga enam mitte.

foto üheks põhielemendiks on fotomasina e fotoaparaadiga tehtud hetke, asja jne. pildistamine.
kas skaneerimine kuulub fotograafia alla seda ma ei oska ütelda.
põhimõtteliselt , kui edastada või skaneerida fotot, siis ka selline on foto.
kui aga skaneerida otse miskit, siis see mitte. nagu näiteks kasutamisjuhendit. teed pildi sellest, on pilt, skaneerid, pole pilt.

aga igatahes see sinu Berliini vallutamine on väga müürilik, skaneerimisest olenemata.

Just selles asja iva seisnebki: praeguse tehnoloogia juures hägunevad fotonduse piirid. Siin on skanneeritud otse passilehest, kuid fail on ikka jpg-formis ja pilti on fototöötluse tarkvaraga töödeldud, mis seegi on uue aja nähtus. Vanasti sai küll pilte retuššida, kuid seda peeti võltsinguks. Kes aga täna enam pilti veebis üles riputab ilma et oleks natukenegi Photoshopi või vastavaga seda manipuleerinud?

Sootuks hägusam on asi mu pidujahi piltidega. Kõik neli pilti on tehtud veebikaameraga. Kaks nendest ongi algusest peale fotod, kaks aga sama kaameraga tehtud video ekraanikaaberdused. Kõik neli aga on sissekandes eksponeeritud jpg-failidena ja palja silmaga polegi võimalik ümberlükkamatult kinnitada, millised kaks on vähem ausad fotod.

[…] 2009 at 7:27 | In ajalugu, isiklik, saksamaa | Tags: berliin, ddr Pühapäevase fotojahi sissekande kommentaarides on mälestusi Berliini müüri lagunemise päevadelt. See ajendas mul meenutada oma kaht Berliini […]

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
