Larko peegel

Kuvariprobleem Ubuntus

Posted on: 29 12 2008

Oktoobrikuus mul millegipärat ei õnnestunud oma lauaarvutit Ubuntu 8.4:st upgrade’i kaudu 8.10 peale tuua. Protsess ise läks ladusalt, kuid esimese sisselogimise juures jäi arvuti täiesti halvatuks. Tee või tina, hiirele ja klahvidele ta ei reageerinud. Nii ei jäänudki mul muud üle kui tagasi 8.4 juurde minna.

Muidu poleks seal häda midagi, pikaajalise toetusega väljaanne ja puha, kuid ärritama jäi asi seepärast, et suvel sai ostetud lauaarvuti jaoks USB wifiseade, mille abil saaks laua koos arvutiga toas mõistlikumalt paigutada. See paraku 8.4 all tööle ei lähe, 8.10’s aga on wifiseadmetele laiendatud toetus. Etteruttavalt öeldes töötabki riistapuu 8.10’s.

Et mul seoses uue sülekoera ostmisega ning eelseisva Kolhoos.ee sulgemisega juba niigi oli aastalõpuks arvutialast nokitsemist kavandatud, võtsin ette puhta Ubuntu 8.10 installi lauamasinale. Installiga mingit probleemi ei olnud ja internetiga ühenduda saab nii traadiga kui traadita. Jama aga tekis sootuks kuvariga.

Lauamasinas on mul LG Flatron L1715S, mida julgen kvaliteetseks ekraaniks väita, kuigi tal juba mõned aastad kuklas. Seni on ta töötanud täiesti laitamatult ja seda sõltumata opsyssist ja versioonist. Iseloomult on ta üsna oma peremehe moodi: talle väga meeldib kui aegajalt tervise huvides veidi viina antakse.

Peale Ubuntu 8.10 installi on aga kuvaril tervisega sandid lood. Ekraani vasakule ja paremale servale on mõned vertikaalsed triibud tekinud. Veebis surfamisel ja filmide vaatamisel hakavad need värisema nii et meenutab see kaugel asuva telesaatja häiritud analoogpilti. Seal kus enne oli lausa mõnu videosalvestisi VLC Playeri täisekraani pildis vaadata, hakavad praegu silmad valutama.

Guugeldamisel ma eriti targaks ei saa. Ilmselt on teistelgi seoses Ubuntu 8.10 ja Flatroniga probleeme olnud, ent näiteks ungari keel pole mul seni veel selgeks õpitud. Haakuv probleem on enne 8.10 väljalaskmist bugina kirja kantud, kuid sealt ma probleemile lahendust välja ei loe. Sisselogimist recovery mode’is (try to fix X-server ja repair broken packages) olen tulutult proovinud. Sellest polnud rohkem kasu kui see, et ma nüüd tean, et ise riistapuu laitamatult töötab, kuna triibud ilmuvad alles Ubuntu 8.10 graafilise kasutajaliidese käivitumisel.

Nüüd ei tea ma kuidas edasi minna. Sellisel kujul pole mul lauaarvutist suurt kasu peale helifailide ja raadio otsestriimingu kuulamist. Võiksin muidugi 8.4 peale tagasi minna, kuid siis jääksid laud ja arvuti sinna, kus nad praegu on ja pikaajaline toamööbli ümber paigutamise projekt jääks seisma. Ja ei viitsiks järjekordselt uue installi kallal ka mässata, kuna Ubuntu harjumuspäraseks seadmine kõiges muus peale kuvari üsna hästi läks.

6 Vastust to "Kuvariprobleem Ubuntus"

Ilmselt on viga koosluses monitor-videokaart-konf. Arvestades et kogu raud on sama, võib arvata, et videokaart sai uue draiveri ja see püüab nüüd monitorist viimast võtta. Ega 8.4 konfifaili alles pole? Sealt võiks äkki toimivad seaded leida.

Kahjuks sai install terve kõvaketta ulatuses tehtud. Kaalusin küll kas mitte ei tasuks 8.4 alles jätta, kuid ei pidanud seda siiski otstarbekaks. Ennäe, kuidas inimene eksib. Kõigest 9 giga võtnuks teine 80 giga ketalt.😦

Nüüd on mul vähemalt aimu, kust kohast lahendust otsida. Aitäh!

Edit: Äkki saaksid osutada, kus kohas failisüsteemis konfifail asub?

Kõik X-seotud asjad asuvad /etc/X11/ Konkreetselt Sina pead mudima xorg.conf nimelist faili ja tegema pead Sa seda rooduna. St käsurealt:
sudo pico /etc/X11/xorg.conf
graafilises reziimis navigeerid õigesse kohta, hiire paremklõps ja “edit as root”.
Mdx, kui Sa tegid update ja mitte clean installi, siis võib mõni xorg.conf.NN olla veel vana.

Aitäh! Eks ma sealt vaatan, kuidas fail välja näeb. Selles asi ongi, et mul oktoobrikuus upgrade ebaõnnestus, mistõttu tegin puhta installi terve kõvaketta ulatuses. Seega oleks mu ainus lootus vist kusagilt mujalt videokaardi 8.4’s olnud draiver üles leida. Vastasel juhul pean ise 8.4 peale vaevarikast teed tagasi käima ja xorg.conf faili üles laadima, uuesti 8.10 installima ning lõpuks üles laetud faili alla tõmbama ja sellega 8.10 faili asendama.

Kui Sa nüüd avaldaksid suure saladuse ja ütleksid videokaard margi, siis võiks nagu edasi mõelda🙂

Senikaua vaata ühte näidiskonfi nvidia kaardi ja siinräägitud minitoriga http://www.nvnews.net/vbulletin/archive/index.php/t-63791.html

Seni on see mu enda jaoks sama suur saladus, kuna arvutivalmistaja veebisait pole kuigi informatiivne. Õnnestus mul 22-leheküljeline manuaal pdf-faili kujul alla tõmmata, kus paraku pole midagi kasulikku infot arvuti ja selle komponentide kohta. Seda oli mul ilma manuaalitagi teada, et arvuti komplektis hiir, klaviatuur ja USB-liidesed on.🙂

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
