Larko peegel

Google pillab kontaktiandmeid laiali

Posted on: 23 12 2008

Mul pole juba kolm või isegi neli aastat ORKUTi kasutajakontot. Selle sulgesin ammu enne kui ORKUT Google konto omanikele ilma kutseta avatuks sai. Mõne aja eest sai sinna siiski vaatluspostiks Punase Viinakuu Kolhoosi nimel profiil avatud.

Äsja käisin üle küllaltki pika aja seoses eelseisvate jõulupühadega ORKUTis veidi kolhoosiasja ajamas. Ütleme nii, et sisselogimise eesmärgiks oli Punase Viinakuu Kolhoosi sõpradele jõulukalendri saladuskatet pisut enneaegselt koomale tõmmata. See aga siinkohal tähtsust ei oma.

Ma peaaegu et kukusin toolilt maha tuvastades, et ORKUT soovitab mulle kui Punase Viinakuu Kolhoosile ise enese kui Larkoga sõbraks hakata. Kontrollisin üle, et mu kunagist ORKUTi kontot pole selles mõtes olemas, et ma sinna oma kunagise parooliga ilma kontot uuesti aktiveerimata sisse logida ei saa. Sellegi poolest aga on tühi profiilileht olemas. Ja mis veel rohkem, see lage profiil väidab, et ma olevat ka Larko olekus sisse logitud.

Proovisin siis ise enesega tsättima hakata. Ja ennäe, teises arvutis tuvastan, et Punase Viinakuu Kolhoosi ORKUTist läkitatud tsätisõnum laekub Larko GMaili postkasti! No muidugi on need Google kontod omavahel seotud, kuna aegajalt nende vahel post liigub.

Sõbrasoovitusi oli mul seal tegelikult mustmiljon. Need olid enamasti inimesed, kes aegajalt mu blogis kommenteerimas käivad ja ma ise vastavalt nende omas. Kuna kommentaaridest laekuvad meiliteated, oleme mõistagi üksteise kontaktilistides ja kuna mina kui Larko ise enese kui Punase Viinakuu Kolhoosi listis olen, soovitati siis neid Larko kontakte Punase Viinakuu Kolhoosile, kuigi ma Larko olekus ORKUTi liige ei ole ja olen sealt juba ammu välja astunud.

Siin muidugi midagi ohtlikku ei juhtunud, kuid imestama ikka ajab, kuidas Google oma erinevate teenuste kasutajate kontaktiandmetega nii kergekäeliselt ringi käib. Kindlasti leidub privaatsuse määrustes paragrahv, mille alusel saab JOKKile pretendeerida, kuid minu arust see päris õige asi ei ole. Et juba GMaili ja ORKUTi kasutajate kontaktid ja sisselogimisandmed on ilmselt ühte andmebaasi kantud, on vast kõigest aja küsimus, et samuti tehakse ka näiteks Bloggeri, Picasa, YouTube, AdSense, Analyticsi jt. Google teenustega.

Siis pole kõik veebikasutajad üle maailma enam üksteisest kuue sammu kaugusel vaid kõik ühe lüliga omavahel seotud.

Sildid: ,

13 Vastust to "Google pillab kontaktiandmeid laiali"

Minu teada peaks saama Orkutis valida, kas Google’s saab otsida sind või ei.

Ja kuidas mina seda valida saan, kes ma ORKUTist juba ammu enne välja astusin kui see automaatiliselt Google kontoga seoti? Kas ma nüüd siis pean sellepärast oma suletud ORKUTi konto taastama, et keelata andmete levitamine? Asja iva seisneb selles, et minu GMaili kontaktiandmeid levitatakse ORKUTi kasutajatele, kuigi ma ise selle profiiliga ORKUTi liige ei ole. Mina ei saa seal midagi parata, rääkimata kõigist teistest, kelle andmed mu GMaili konto kaudu levivad.

Huvitav, mulle küll mingeid liigseid pakkumisi ei tehta, ainult siis kui keegi ikka ise ja konkreetselt tahab sõbraks saada. mul muidugi pole gmaili ka, kasutan google teenuste jaoks hoopis teist meiliaadressi.

Sinu puhul seisneb potentsiaalne oht Bloggeri kasutamises, kuigi selle kohta pole veel andmeid, et Bloggeri kasutajaid oleks samal kombel ühte patta pantud. ORKUTis oled Sa juba niigi Punase Viinakuu Kolhoosi kontaktilistis ehk siis minust kõigest ühe sammu kaugusel. Ja muidugi on see Su teine meiliaadress juba ammu mu GMaili kontaktides.

Googlet kasutatakse ka palju valusamalt andemete paljastamiseks. Veel hiljuti oli internetis avalik Google peale ehitatud andmebaas milles väga paljude eestlaste andmed vabalt saada. Paljudel oli Google allikaks väga huvitavaid asju seal.

Andekaitse inspektsioon ei osanud selle peale minu teada midagi öelda. Tänaseks on konkreetne leht suletud.

Mnjah, mina olen asjad nii sättinud, et Guuglis ja mujal netiski olen sisuliselt varjunimega, mille all ma tuntust kogun…😉
Kunagi “Arvutimaailmas” (vist) oli artikkel, kus lahati sotsiaalsete kommuunidega seotud probleeme: üks oli otsesõnu öelnud, et talle ei meeldi, kui suvalised tüübid temast niipalju teavad…
Teine probleem on selles, et USA seaduste kohaselt on need kogutud andmed koguja enda omad. Järelikult, kui omanik tahab, siis müüb kogu andmebaasi maha, suva kellele.

viimati avastasin minagi, et näe gmaili kontoga saan ka orkutisse sisse logida, kuigi varem kasutasin teist.
Aga mis veel põnevam. Ma sain ka YouTube sisse logida google=orkuti paroolidega.

Kesse veel pihta pole saand, siis igatsugu Guuglile kuuluvad asjad omgi omavahel seotud…

Meenus postitus yhest blogist…
http://www.dt.ee/blog/www/2008/12/google-teab-sinust-koike/

Kindlasti kasutatakse Google andmeid hullemakski, kuid ikka tundub valus kui seda enda peal nii konkreetselt tunnetab. Nagu ORKUTiga oli, on mul ka YouTube konto tehtud enne kui see Google kontoga integreeriti ehk võib-olla ei saaks ma sealt ka oma profiili kustutada kui tahtmine tuleks. Igatahes on mul seal vana kasutajatunnus ja parool alles, mis pole Google kontoga katuvad. Bloggeri puhul käis asi omal ajal ausamalt, vanadele kasutajatele tehti selgeks, et vana konto tuleb Googlega ühendada.

Eks iga sotsiaalne võrgustik (Facebook, MySpace, Tagged jt.) katsub meelitada kasutajaid oma postkasti kontaktid üle andma (lubama nende robol sisse logida) kuid nemad teevad seda avatult ja kasutaja ise on loll kui seda lubab. Google aga ei küsigi nõusolekut ja kasutab ühes kontekstis kogutud andmeid teisel eesmärgil. Iga suvaline inimene, kes mulle kas või viie aasta eest ühe meili saatis, millele vastasin, võib arvestada et teda ehk seotakse minuga näiteks AdSenses või YouTubes.

täiesti masendav.

tegin omale umbes kuu aega tagasi gmaili meiliaadressi, lihtsalt kuna @hot.ee kipub väljaspool eestit meilifiltritesse kinni jääma.

täna hakkasin nüüd selle posti peale seoseid vaatama – mu orkuti konto on ümber tõstetud gmaili aadressi külge ja eelmise meiliaadressiga enam sisse logida ei õnnestu. eelmine oli siis mujalt meiliaadressi pealt orkutisse tehtud konto, mis googlega liitumise ajal google kontoks migreerus. nüüd omast arust mõlema google kontoga korraga sees ei ole olnud, aga lõplikult ära need seoti.

google teenustest ja nende kõigi omavahel sidumisest ei ole eriliselt vaimustuses kunagi olnud. andmete olemasolu ja levimist ei karda. küsimus on pigem põhimõttes, et ettevõttele mitte kogu infot valmiskujul kätte anda.

Just praegu ei pruugi midagi hullu juhtuda, kuid ega selliseid hiiglaslikke andmebaase ka niisama naljaviluks ei koostata. Kunagi neid hakatakse kindlasti millekski kahtlaseks kasutama. Maailma ajalugu on seda korduvalt tõestanud, et kui kusagil on kuritarvitamise võimalus, siis seda ka varem või hiljem ära kasutatakse.

Ega ma otseselt midagi ei karda aga enesetunne on sellegi poolest sitt. Samas ei tuleks kohe pähe G-teenustest loobuda. Esiteks on need sitaks head ja arvestatavaid alternatiive ka ei ole. MSN ja Yahoo teeksid täpselt seda sama kui nendel maht oleks ja teevadki nii palju kui saavad.

Paradoksaalselt on need samad hiiglased ka miljonitele veebikasutajatele kaitseks nende oma valitsuse nuhkide vastu. See käib muide ka EL ja selle liikmesriikide kohta. Kui minu kohta oleks sama palju andmeid Helsingis või Brüsselis, oleksin küll sootuks murelikum kui praegu.

Larko, olen sinuga igati nõus. Minul näiteks tuli Gmaili kontoga orkut vägisi kaasa. Selle kustutamisega olen mitu korda tegelenud. Lootsin isegi kavalusele, et kui valetan orkutis ennast nooremaks, siis kustutavad nad selle automaatselt ära, aga ei. ütlevad lihtsalt et olen liiga noor orkutis konto omamiseks aga seda ära ka ei kustuta. Uskumatud tegelased.

Aegajalt ikka laekub sõbrakutseid, kuid mitte nii väga sageli. Ma tavaliselt suunan need Punasele Viinakuule kui oma diplomaatilisele esindusele.

Tundub, et Orkut on mingil määral soiku jäänud ja eks tema parimad päevad olidki umbes 5-6 aastat tagasi. Nüüd katsub Google sotsiaalses meedias oma uustulnuka Buzziga kanda kinnitada. Eks elame, näeme, kuidas sellega läheb.

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
