Larko peegel

Vista tegi otsad

Posted on: 20 12 2008

Nagu juba üleeile kirjutasin, läksin ma uue sülearvuti soetamise eesmärgil kohalikke poode kolama. Polnud mulle suureks üllatuseks, et neid konkreetseid masinaid poeletil ei näinud, mida nii hinnavõrdlussaitide kui ka poodide oma veebiplatside andmetel võiks soodsamateks arvata. Eks need ongi peamiselt piiratud koguses pakkumised, millega püütakse kliente kaupluse uksest sisse meelitada et nendele midagi kallimat sokutada.

Mu eelaimamine, et Gigantist võiks mu 500 € eelarve raames midagi mõistlikku leida, osutus õigeks, kuid otsustasin siiski kindluse mõttes kõik ülejäänud Idakeskuse kodumasinapoed enne läbi vaadata, need ju füüsilised jäävad enam vähem kõik tee peale, kui Gigantisse minna. Sama hästi oleksin siiski võinud sinna otse sammud seada, sest mujalt saanuks 500 euroga vaid miniläpareid, milline mul küll on kavas kunagi järgmisel aastal reisimasinaks osta, kuid ei taha seda just igapäevatöös pruukida.

Gigantis aga torkas mul kohe silma küllaltki soliidne Packard Bell’i masin, mille eest kohapeal küsiti vaid 399 € ehk 30 € vähem kui veebist ostes. See oligi ainus letil olev sülekoer, mis mu eelarve raamidesse mahtus. 120 giga kõvaketas ja 2 giga mälu on minu jaoks piisavad küll. Olles juba pool aastat 256 mega mälumahuga lauaarvutit kui tagavara kasutanud pean tunnistama, et töötingimused läksid hoobipealt paremaks.

Juhtusin muide pealt kuulama väga oskuslikku müügijuttu, millega taheti kliendilt veel teist sama palju raha välja lüpsida. Eelmine arvutivõhikust klient nimelt arutas täpselt sama masina ostmist 400 € maksva tugipaketiga, kuhu kuulunuks täisinstalli peale kaheaastane tugitelefon ja viirusegarantii. Pean küll müüja professionaalsust tunnustama, sest mulle ta seda udujuttu rääkima ei hakanudki saades kohe aru, et see poleks läbi läinud.

Opsyssiks oli muidugi eelnevalt Vista installitud. See tuletas mulle kohe meelde, mispärast ma Windowsit vihkan. Soveldused ja opsys segavad üksteist, asju tehakse sellest kasutajat teavitamata ja kasutajale laekub suvalises järjekorras omavahel vastuolulisi teateid.

Ise eneses on loomulikult üsna loogiline, et kohe pärast esimest sisse logimist hakab opsys veebist päivitusi otsima. Mulle see paraku kohe pähe ei tulnud ja kuna mulle käivitatud päivitustest teada ei antud, hakasin ise tegutsema ja kõigepealt ZoneLabi tulemüüri masinasse paigutama. Ja nii olingi ma tutava probleemi ees ehk opsys ja solveldus hakasid oma enese tarkuses võidujooksu jooksma. Opsys surus peale arvuti taaskäivitamisi, mis aga tulemüüri installitööd tugevalt segasid.

Samuti ei meeldinud mulle mitte teps, et Nortoni 60 (või oli see 90, pole enam meeles) päeva tasuta prooviga turvatarkvara automaagiliselt ja mulle teavitamata installima hakati. Mul on veel hästi meeles, mida eelmisel sülearvutil veel aasta pärast Nortoni eemaldamist leidsin. Võtsin kasutusele jõumeetmed ja muretsesin selle eest, et arvutis enam Nortoni haisugi ei ole. Vista kaitseks installisin eelpool nimetatud tulemüüri, Avira viirusepeletaja ja Spyboti nuhkvara eemaldaja.

Kasutaja informeerimise puudujääke illustreerib väga hästi see, mis mulle SP1’ga juhtus, kui hakasin seda Allari lahke meeldetuletuse peale otsima. Esiteks ei tahtnud Microsoft mind allaadimise leheküljele Firefoxiga lubada, kuigi olin selle oma arvuti oletusbrauseriks seadnud. Ei mäletagi enam mis kavalusega mul sinna pääseda õnnestus, igatahes ei tahtnud ma midagi IE’ga teha.

Käivitus aga lõpuks pooletunnine allalaadimine. Kui ma aga alla tõmmatud paketti installima hakasin, anti mulle alles teada, et SP1 juba ilusti olemas on. Võinuks mind sellest juba varem teavitada, oleksin pool tundi midagi targemat teinud.

Kui Windows hädapäraselt kasutusele võetud, hakasin juba päris töö tarvis Ubuntut installima. 120 giga kõvaketta jaotasin nõnda, et sellest umbes 40 Windowsi ja 80 Ubuntu päralt. Arvasin, et see peaks Windowsi jaoks piisama küll, sest miks ma ikka kettaruumi opsyssi jaoks kinni paneksin, mida äärmiselt vähe kasutada kavatsen.

Aga mine tea äkki oligi seda liiga vähe, sest nüüd paistab Windows hädas olevat. Kui ma äsja katsusin Windowsi alla sisse logida, käivitus miski taastusprogramm ähvardades andmeid ketalt üle kirjutada. Ma ei julge lasta sel taastajal oma tööd ära teha, kuna kardan et ta mu Ubuntu maha kirjutaks.

Nüüd ma siis istun arvuti otsas, kus Vista justkui oleks, kuid kasutada seda ei saa. Pole hullu, saan Ubuntuga hakkama küll, kuigi pean natukene ekstra pingutama et need vähesed toimingud kompenseerida, mida olin mõelnud Windowsis teha. Kahju küll 40 gigast, kuid selle võin ma muidugi vajaduse korral Ubuntu täisinstalliga kasutusele võtta. Ega mulle kettaruum oluline ei olegi, kuna mul kõik oluline juba niigi erinevates serverites asub.

Sildid: ,

14 Vastust to "Vista tegi otsad"

solveldus on mis? update?

kahjuks on müüja poolt suhteliselt raske müüdavate arvutite opsüsteemi päevakohasena hoida, uue arvuti puhul olekski esiotsa kõige parem kiirelt igasugused opsüsteemi uuendused ära paigaldada (windowsi puhul siis service packid kõigepealt, need sisaldavad enamust vajalikke uuendusi. reeglina).

esiteks töötab firefox microsofti allalaaditavate asjade jaoks veatult ja teiseks on vistal windows update, millel pole enam otsest seost ie-ga. miks sa windows update ei kasutanud, on minu jaoks arusaamatu. see oleks sulle pealegi sp1 mitte pakkunud seoses selle olemas olemisega😉

nortoni osas nõustuks samas vägagi sinu arvamusega🙂

40gb on vista jaoks vähe. opsüsteemi enda failid võtavad 10 giga ringis, lisaks siis pagefail, talveune fail ja süsteemi taastepunktid (mis võtavad hirmsal kombel ruumi).

aga miks sulle üldse windows? ubuntust peaks sulle piisama. või on soomes tõesti nii, et ilma windowsita arvuteid ei müüda?

Ei müüda, jah. Mäkke muidugi aga see minu puhul ei loe enne kui rikamaks saan.🙂 Miniläparites on erineivaid Linux rakendusi (nt. Suse ja Linpus). Sellise ma vast teiseks masinaks hiljem soetangi.

Ma oleksin küll võinud lasta Ubuntul kogu ketta enda valdusse võtta, kuid seda vähemalt esialgu veel teha ei taha. Enne pean veebikaamera ja sellega seonduva tarkvara Ubuntus laitamatult tööle saama. Öösel õnnestus mul Windows kävitada (kirjutan põhjalikumalt omaette sissekandes) ja üks video vorpida (ilmub ööl vastu jõulupäeva jõulukalendris). Seejärel oli veidi raskusi Ubuntu buutamisega, kuid praegu on kõik jälle korras.

Lahendasin kah terminoloogiat nagu ristsõnamõistatust. Soveldus võiks ehk olla rakendus? (Ei hakka netist kinnitust otsima, niisama on põnevam mõistatada.) Päivitus on ilmselt uuendus (ehk update).

Mõne asja kallale ei taha MS tõepoolest muuga lasta peale IE. Tegelikult annab vist Operas mingi nipiga brauserituvastust ära keelata, aga kindel ma selles pole. (Kogemus põhineb sellel, kui Mini Opera yhe varasema versiooniga endale Google Calendari telefoni installisin. MSiga pole kakelda viitsinud.)

Vistakasutajana võib ytelda, et 40GB võin millaski nappida kyll, aga kohe alguses ei tohiks. Samas ei suuda Windows siiamaani isegi kahe loogilise kettaga normaalselt suhelda, teist opsysteemi samast masinast leida ei oskaks MSi usinad insenerid ilmselt uneski. Nii et sellisesse lahendusse on jama algusest peale sisse kodeeritud.

Näe, selline juba inimmälu on, töötab perfektselt kuid lühiajaliselt. Alles Keelekõrva saateid kuulatud, kus IT-terminoloogia eestikeelsed vasted jutuks aga juba ilusti ära unustet.😛

Ega mul mahuga probleemi ei teki, sest pole kavas Windowsi partitsioonis mahukaid faile salvestada. Eelmises sülekas oli mul XP ja Ubuntu ilusti kõrvuti ja mingit probleemi sellega ei olnud. Ubuntu sai paaril korral värskema versiooni vastu välja vahetatud ja ikka elasid rahulikult kõrvuti edasi.

Ma vast selle Vista viskan kunagi minema ka, aga see omakorda eeldab, et mul õnnestub korralik kaamera soetada, mis Ubuntu ja avatud lähtekoodiga tarkvaraga suhtleb. 25-eurone veebikaamera on muidugimõista juba ise eneses hädalahendus ja kuna see juhtumisi Logitechi oma on, pole oodatagi probleemivaba suhtlemist Linuxiga.

Milline tore lehekülg on see gigannti.fi. Kuna mina sealt infot ei leidnud, et kas nad Eestisse ka saadavad, siis küsin sinult. Oled sa sealt tellinud ja kas saatmiskulud on suuremad või samad mis soomlastele? Kas Eesis peab tehnika pealt tolli ka maksma?

Seda pole otseselt kirjas kas Eestisse toimetatakse, kuid ma kahtlen selles sügavalt. Üldiselt on kõik müügitingimused Soomele orienteeritud ja eraldi on kirjas et Ahvenamaalegi midagi ei saadeta, mis peaks formaalselt Soome Vabariigi koosseisus olema. Kui toimetataksegi, siis oleksid vast postitasud peaaegu et sama palju kui Sa ise Helsingis järel käiksid.

See muide ongi üks nende toimetamise meetod, et saad kauba meelepärasest Gigantti kauplusest kätte. Iseasi mis nüüd parem on, näiteks sain ma oma läpaka poest ostes odavamalt kui veebis tellides. Ei olegi midagi tellinud, lähim Gigantti pood asub mul umbes viie kilomeetri kaugusel kaubanduskeskuses, kus enamus arvestatavatest konkurentidest ka kohal.

Euroopa Liidu liikmesriikide vahel tolle ei ole, seega kaebaks ma kindlasti Maksu- ja Tolliameti kohtusse kui keegi katsuks Soomest ostetust arvutist Eesti Vabariigi nimel tollimaksu küsida.🙂

[…] Messengeris koos Google ja Yahoo omadega arvel. Et aga mu värskes sülearvutis Vista siiski veel hinge sees hoiab, arvasin et võiks ka sinna Windows Live Messengeri paigutada. See aga polnud ilmselt Microsoftile […]

selge pilt. Aitähh!

P.S Ise üritasin kodulehelt poodide aadresse ka leida, kuid tulutult. Leidsin ainult asiakaspalvelu telefoninumbri. Aga ma otsin veel.

Idakeskuse oma asub Citymarketi kõrval veerandtunni metroosõidu kaugusel kesklinnast. Idakeskuses on lisaks pea kõikide konkurentide poed. Tasub vaadata ka Verkkokauppa. Nende Helsingi pood on Ruoholahe metroojaama lähedal ehk jääb sisuliselt läänesadamast tulles tee peale.

Aitähh info eest! Uuel aasatl tuleb sammud tõesti sinna poole seada, sest läpakat on vaja ja digifotokas kuluks ka ära.
Täiesti üllatunud olin kui leidsin kodulehelt Canon Ixus 90-ne 149 EUR-i eest. Nii odavat hinda pole isegi saksa internetilehtedelt leidnud, kuigi olen neid pidanud kõige soodsamateks, kust ise veel julgeks tellida. Usaldusväärne ja nii. Hiinas või muus sellisel kohas on kindalsti veel odavam, aga kuidagi käsi ei kerki tellima, äkki tuleb mingi mängufotokas..:) Ilusat aastavahetust!

P.S Mis mind imestama pani, et Giganttis ei olnud üldse Dell-i läpakaid. Kuidas seda seletada?

Ju siis pole Delli omadel just praegu gigantide turundusstrateegiale sobivat kampaaniat. Seal kaup vahetub ruttu ja sama käib ka Verkkokauppa kohta. Iseäranis viimasega tasub alles samal päeval veebilehele minna kui midagi osta kavatsed. Seal on ka reaalaegne laagriseis näha. Giganti veebileht ei pruugi päris päevakohane ollagi.

jällegi sain targemaks. Igatahes kui asjad käes, siis jagan muljeid.

[…] mul seoses uue sülekoera ostmisega ning eelseisva Kolhoos.ee sulgemisega juba niigi oli aastalõpuks arvutialast nokitsemist […]

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
