Larko peegel

Kasiinonihilismist

Posted on: 3 12 2008

Aarne tsiteerib tuntud hasartmänguvastast Max Kauri, kes enda arust on leidnud geniaalse lahenduse kasiinode röövimise probleemile:

Ajab lihtsalt naerma see kasiinode halamine. Pange need kasiinod ükskord kinni. Pole kasiinot, pole probleemi!

Aarne leiab siit paralleeli Stalini lööklausega “Pole inimest, pole probleemi”. See on muidugi veidi äärmuslik tõlge, kuid mitte just päris vale. Hasartmänguga on lood prostitutsiooniga sarnased: paljudele ei meeldi, kuid teistele tekitab lausa sõltuvust.

Legaalsed kasiinod võib likvideerida küll, kuid hasartmängusõltuvuse probleem jääb sellegi poolest lahendamata. Nii nagu prostitutsioonil on nõudmine ja pakkumine, on lood ka hasartmängimisega. Kas siis on parem asjad organiseeritud kuritegevuse hoole alla usaldada?

Seks, alkohol ja teised mõnuained ning rahamängud on nähtused, mis jäävad ühiskonnakorrast sõltumata elama. “Pole inimest, pole probleemi” on lahendus piiratud mahus. Isegi Hitler oma endlosungiga ei pidanud silmas kogu inimkonna likvideerimist.

Mulle meeldiks elada maailmas, kus kõik oleks mulle meelepärane. Paraku pole see võimalik, sest maailmas on mustmiljard inimest, kelle arusaam heast maailmast on minu omast kapitaalselt teistsugune. Ei pea õigeks teistele oma eelistusi peale suruda, samas aga on mul õigus eeldada, et teised enda omi minu peale ei sunni.

Nii ei saa ma seda likvideerida, mis mulle ei meeldi ja ei tahagi likvideerida. Paljude mulle vastumeelsete asjadega seonduvad probleemid. Oma jõu kohaselt tahaks nende lahendamisel kaasa rääkida, mitte neid nihilistlikult eirata.

3 kommentaari to "Kasiinonihilismist"

minul isiklikult on kaasinondusele täpselt üks pretensioon. nimelt peaks mängimast loobumine olema sama lihtne, kui mängima hakkamine.

praegu on nii, et igasugu kuldkaarte ja muud mängima õhutavat saab kasiinodes väga lõdvalt ja kasiinoreklaam saab sind SMSi teel peldikupotilt ka kätte.

aga kui sa tahad endale seda mängukeeldu, mis üle riigi kõigis kasiinodes kehtiks, et sa ei saaks mängima minna, isegi kui kurat kõrvus karjub, siis saab seda teha ainult ühes kohas Tallinnas, kuhu peab keelu taotlemiseks isiklikult kohale ilmuma.

ma arvan, et kui sa näiteks oled end Tartus sendituks luuseriks mänginud, pole sul enam Talna sõiduks rahagi, rääkimata sellest, et mängimise lihtsuse kõrval nõuab selline loobumine põhjendamatult suurt pingutust.

ma saan aru, et päris SMSi teel mängukeeldu ei saa. see tekitaks olukorra, kus keegi teine (kuri naine või mees või pullihimuline sõber) võib ka kellelegi mängukeelu tekitada.

aga kui dokumendiga lähimasse kasiinosse roomata, võiks ju igal pool selle keelu vormistada.

PS kui keegi küsib, kust ma seda tean, siis ühe mängusõltlasest sõbra käest. ise ei ole ma kordagi viitsinud kasiinosse minna. ei huvita nagu.

Selleks on ju digitaalne allkiri olemas.

aaa, tundub, et 2009. jaanuarist see asi ongi juba normaalsem. kasiinokülastajaid peaks hakatama elektroonselt registreerima ja siis saab ka igas kasiinos mängukeeldu taotleda. mingi sellise uudise ma igatahes leidsin.

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
