Larko peegel

Vana ja tark

Posted on: 22 11 2008

Ei ole mul allikat meeles, mistõttu linkida ei saa, kust ma mõne aja eest lugema juhtusin, et viiendik üle 60-aastastest eurooplastest on Alzheimeri tõvest nakatatud. Päris nakkushaigus see muidugi ei ole ehk puristamise peale just ehmatada ei tasuks. Küll aga on kalduvus dementiale pärandlik.

Mul endal juhtumisi ema on Alzheimeri diagnoosiga pärjatud ega ta kuuldavasti enam maailmaga eriti ei orienteeru. Ise pole suutnud teda juba neli aastat külastada. Tahaks ikka emat mäletada sellisena kui ta omal ajal oli, mitte sellisena nagu ta praegu on.

Enese juures pole küll veel mälu ja orienteerumisega probleeme tuvastanud, ent eks neid kõigepealt peavadki teised tuvastama. Lisaks emale oli mu isapoolne onu oma elu viimased 5-10 aastat ülejäänud ilmast eraldet. Pärandlikuse pärast on mul siis põhjust karta, kuigi teisest küljest elab mul veel peale 90-aastane isapoolne tädi Irene, kelle pea väga korralikult töötab. Jõuaks ainult tema tarkust ja teadmisi endale rohkem ammendada!

Tädi Irenega kohtusin viimati just onu Toimi matusel. Sai talle öeldud, et tahaksin teda usutleda. Ta kostis mulle vastu, et miks sa seda siis veel teinud pole. Ega minagi Metuusalemma kombel ei ela. Nii mõndagi oleks mul rääkida, kuid kellele seda räägiksin kui just mitte oma kõige targemale vennapojale. Arvake ära kas ma punastasin! Ma pole sugugi ainus tema vennapoegadest, isegi vanim mitte.

Tädiga loodan kohtuda siis kui mul jälle sülearvuti olemas, millega saaksin tema juttu jäädvustada. Ehk saaksin ise ka tema peal mõnda mõtet katsetada. Kui heakskiitu leiab, siis on mõttekas edasi rääkida ja kui jälle ei peaks, pole rohkem kui üks inimene, kes mu rumalust teab ja seda kauaks teadma ei jää. Kuigi ma tahaksin, et tädi Irene oleks igavesti olemas et tema kui vanema ja targema käest vajaduse korral nõu küsida saaks.

On üks vanem ja targem minulgi veel. Suisa hirmuäratav, et ma pärast tädi Irenet ise pean suguvõsa vanema rolli sisse astuma. Võib-olla küll, et mu nõbude järeltulijad kedagi oma liinist vanemaks peavad ja see olgu nende õigus. Mina aga pean oma õelastele ja nende lastele see vanim ja targim olema. Ei tea kas must vanaks ja targaks kõlbab.

3 Vastust to "Vana ja tark"

Selles vanuses inimeste kylastamist ei tohi edasi lykata. Mul on valus kogemus.

Tõsiselt, kui läpakat pole, ehk ajab asja ära ka diktofon? Lihtsalt võta ja mine külla.

Jajah, tuleb kaaluda, kuid mitte kauaks.

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
