Larko peegel

NoScript tegi ära

Posted on: 7 11 2008

Eile installisin proovi mõttes Tulirebase lisaosa NoScript, mis annab javaskripte ja fläshe saitide kaupa blokeerida. Seni pole seda vajalikuks pidanud, sest Ubuntu pihta pole eriti pahavara suunatud aga Arvutikaitse blogi vihje peale arvasin heaks seda proovida. Saab ju teisest lahti ka kui peaks väga tülikaks osutuma.

Esialgu tunduski NoScript just nimelt tülikas. Pean ju java oma harjumuspärase surfamise käigus külastatavatele saitidele ükshaaval lubama et need normaalselt töötaksid. See probleem aga peaks ise enesest lahenema kui kõik saidid kord külastatud saavad ja seadistused paika pandud.

Alles Päevalehe juures aga tuvastasin kui kasulik see vidin ikkagi on. Reklaamibännerid on ise eneses paratamatus ega mind nende olemasolu kui selline eriti ei häirigi. Küll aga on igasugused vilkuvad ja liikuvad kellad ja viled silma jaoks nuhtlus, mis lehelugemist segab.

AdBlocki peab pidevalt sättima ja täiendama et see rämpsu koomale tõukaks. NoScript aga oletuslikult blokeerib javafläshid, mistõttu need enam silma ei torkagi. Probleem on ühe hoobiga lahendatud ja lehelugemine korraga mõnusamaks läinud. Samas saab kena ülevaate sellest, kui suur osa Päevalehe veebipinnast on minu jaoks kasutu. See polegi nii väikne kui arvata võiks.

Ausalt öeldes ma vahepeal arvasin, et NoScript tuleb surfamismugavuse huvides eemaldada aga praegu ei mõtlegi seda teha. Ja eks ma teinekord ka kahtlasemat laadi saitidele piilun ja olen sel puhul asjakohaselt kaitstud. Varem või hiljem hakab keegi ka Ubuntu vastu pahavara nikerdama.

5 kommentaari to "NoScript tegi ära"

vaata kui põnev, ma eile ise ka testisin sama asja ja just samast kohast saadud vihje peale 😀

ja kui alguses tundus kõik OK olema, siis just päevalehe juures läks asi jamaks – nimelt sai blockida kogu epl.ee, aga mitte alamtoomeneid. see aga tähendas et blockiti ära ka paberlehe lugemise alamleht 😦 mida ma aga tihti kasutan.

minu masinast lendas see no-script praegu igatahes välja.

samas ma soovitan sulle aga ad-blocki puhul mu blogis – http://voyag.blogspot.com/ olevat AdblockFilters.txt faili, mille olen enda lisatud blockidega täiendanud. töötab täitsa kenasti. väga harva kui midagi lisama peab.

Reklaami kaotamiseks võib paigaldada plugina Adblock Plus ning kui Sepa blogist otsida üles postitus “Odav Populaarsus”, saab kohaliku lehemaastiku kah veidi aku- ja protsessorisõbralikumaks.

Seda ma olen proovinud kuid millegipärast see mul ei tööta.

Kusjuures on mõned asjad, mida Adblock blokeerida ei taha. Peab proovima, ehk Noscript aitab.

Näiteks Hesarist õnnestus mul NoScriptiga hundipass anda mõnedele bänneritele, mida AdBlock Plus pole seni hammustanud.

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
