Larko peegel

Ubuntu päivitamine läks viltu

Posted on: 5 11 2008

Esmaspäeva õhtul arvasin, et Erisaade, AK ning Pehmed ja karvased kokku sisustavad sama palju mu aega kui arvutil läheb selleks et Ubuntu 8.04 versiooni 8.10 peale veebi läbi päivitada. Ise eneses õige mõte, sest umbes täpselt nii palju selleks aega läkski. Idee elluviimine aga polnud mitte teps mõistlik.

Saated ära vaadatud, oli õige aeg käes arvuti uuesti käivitada ja juba uues versioonis sisse logida. Ainult et sisselogimisest ei tulnud mitte midagi välja, sest arvutiga ei õnnestunud mul hiire ega klahvide abil mingisugust ühendust saada. Kursor küll kasutajatunnuse sisestamise väljas vilkus, kuid hiir ja klahvid olid täiesti surnud.

Juhtmetes asi ei olnud, sest recover mode’is oli täitsa võimalik arvutiga suhelda. Mina ainult ei teadnud, mida ma selles olekus ette võtta saaksin. Selleks oleks mul läinud veidi guugeldamist ja surfamist vaja, mida aga teha ei andnud, kuna graafilises kasutajaliideses sisse logida ei saanud.

Ilmselt on päivitamistarkvaras mõni pudukas, mille välja selgitamine aga polnud mul kõige esimeseks mureks. Pidin ikka oma kohaloleku veebis kõigepealt taastama. Mu sülearvuti on nimelt endiselt rivist väljas, millest tulenevalt olen lauaarvutist sõltuv. Sestap polnudki hea mõte päivituse kallal ilma tagavaramasinata mässata. Ise eneses on ju lauaarvuti mul kõigest tagavaramasinaks.

Õnnetuseks on mul kodus ainult versiooni 6.06 installi CD. Õnneks aga on nii 6.06 kui 8.04 pikaajalise toetusega versioonid, mistõttu eelmisest saab otse viimase peale veebis päivitada. Vastasel juhul tulnuks vahepealsete versioonide (6.10, 7.04 ja 7.10) kaudu kadalippu joosta.

Ubuntu installimises ja isiklike eelistuste taastamises hakab mul suisa rutiin kujunema. Alguses oma eksituste, praegusel juhul aga bugi tõttu olen pidanud selle peal kätt harjutama. Enam vähem on meeles, kust ja kuidas pärast opsyssi paigutamist tarkvara tõmmata ja veebilehitseja koos liidestega tööle panna ning video- ja audiofailid nähtavaks kuuldavaks teha. Praeguseks on mul põhiline tarkvara harjumuspäraselt häälestatud, mõned peenemad seadisdused jõuan ikka paika panema. Õnneks on mul kõik olulised failid juba ammu lollikindlalt üles laetud!

Ise eneses pole pahagi, et arvuti saab aegajalt igasugu viltu läinud installidest puhastatud, ainult et see tuleks ikka plaanipäraselt ära teha, mitte aga häda sunnil. Ubuntu paigutamise juures kulub kõige rohkem aega failide veebist allatõmbamisele. Ilma selleta ma vaevalt eile oleksin nõuks võtnud Rehepappi uuesti lugeda. Vahepeal kipusid mõted küll Õuna Endli keelepruugile sarnanema, kuid lõpuks polegi ometi nii hull.

Järgmine kord hakan ma vist jõulupühade ajal katsuma 8.10 peale lauaarvutis üle minna. Kuna just selles versioonis peaks kuuldu järgi traadita USB-seadmete tugi olema, olen sellest ülimalt huvitatud. USB kaudu ühendatav wlan-adapter on mul juba ammu olemas ja selle tööle rakendamine võimaldaks laua koos arvutiga toas mõistlikumalt paigutada.

Enne kui aga mässama hakan, kavatsen just jõuludeks sülearvuti probleemi lahendada. Jõuluvanaga on mul juba uue masina soetamise teemal läbirääkimisi peetud ja eks aegamööda vanagi süleraal parandatud saab. Ainult siin seda teha pole mõistlik, sest siinsed firmad ei suvatse vanamoodset käsitööd teha vaid tahavad mulle hoopis uue emaplaadi kaela sokutada, mis üldjuhul juba uuest arvutist kallimaks läheks.

Kui kellelgi on teada, millest siin kirjeldatud probleem võiks tingitud olla ja iseäranis kuidas selle lahendada saaks, oleksin vihjete eest äärmiselt tänulik. Olen kindel, et mina pole ainus, keda see õnnetus tabanud on. See ongi Ubuntu kõige tugevam külg, et alati on keegi juba probleemidega kokku puutunud, mistõttu pole vaja ise jalgratast leiutada.

1 Response to "Ubuntu päivitamine läks viltu"

[…] mis arvuti helimaastikul naljaka kokkusattumuse põhjustas. Eelmisel nädalal olin ju sunnitud puhta installi tegema ja seoses sellega kadusid muidugi kõik mu isiklikud seadistused, sealhulgas ka Thunderbirdi […]

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
