Larko peegel

Pealkirjasta oma sissekanne!

Posted on: 30 10 2008

Kui Blogipuu järgi otsustada, oleks Eesti blogosfääris ülekaalukalt populaarseimaks blogisissekande pealkirjaks “Pealkirjata”. Selliselt pealikirjastatud (õieti küll pealkirjastamata) postitusi näeb Blogipuu esiküljel igal suvalisel hetkel mitmeid. Ei tea miks!

Äkitselt võiks arvata, et ajaveeb oleks just seepärast Blogipuus, et puu külastajal torkaks huvitav postitus silma. Arvake ära, kas mul tekib tahtmine teada saada, mida võiks kellelgi mulle öelda olla, kes ei võta vaevaks seda isegi pealkirjastada! Kui juba sissekande kirjutamisele loetud minutid ohverdatud, ei peaks üle jõu käima mõni sekund ka selleks kasutada, et postitusele kuvav pealkiri välja mõelda.

Hea pealkiri ongi just selline, mis postituse sisu adekvaatselt kirjeldab. Mitte ei tasu võltspealkirjaga klikke kinni püüda, näiteks seksi, vägivalla, Iglesiase-Anette või Kreisiraadio abil. Seda muidugi juhul kui sa just seksist, vägivallast jne ei kirjuta. Kui aga haakub sissekanne just Kreisiraadioga, nimeta jumalapärast Kreisiraadiot ka pealkirjas, sest see toob blogile just sellest huvitatud lugejaid.

Hästi tabav pealkiri on blogisissekande sisudeklaratsioon ja samas käeulatus potentsiaalsele lugejale. Personaalne pealkiri torkab oma erilisusega silma. Pealkirjastamata postitusi, mis siis Blogipuus just pealkirjata olevateks märgistatakse, mahub tosinasse 14. Need ei tekita uudishimu ega usaldust ajaveebi kohta.

Sildid:

6 kommentaari to "Pealkirjasta oma sissekanne!"

ei tea.
olen kuulnud mõningaid blogijaid väitmas, et pealkirjata sissekanne saab veel eriti palju tähelepanu.

tõsi, see käib vast nende kohta, keda üldiselt blogosfääris tuntakse ja kellelt on ka selliseid sügavalt emotsionaalseid sissekandeid oodata.

ilmselt oodatakse instinktiivselt, et kui pealkirja pole, on seal taga midagi eriti emotsionaalset. et tahaks nagu teada.

Minust jäävad küll sellised sissekanded just Blogipuu okstel lugemata. Pean pealkirja puudumist lugupidamatuseks minu kui lugeja vastu. Google Readeris on asi teine, sest ise olen sinna blogige vood tellinud.

mina vahel loen, kui kirjutajat tean.
samas, ise ma eelistan küll asjadele pealkirju panna. kretinism vist.

Need, keda ma autori isiku pärast loen, käivadki mul Google Readeris.

Ma kah enda jaoks tundmatu blogi tundmatu autori pealkirjata postitusi reeglina ei kliki. Lisaks veel niipalju, et inimesed, palun jagage oma kirjutised teemadesse ka. Kohutavalt tüütu on püüda leida kellegi 1001 postitusega blogist midagi, mis on kirjutatud näiteks aasta tagasi, kui kõik postitused on ühes Uncategorized kategoorias.

Teemade ja tägide kasutamine on soovitav kuid mitte sama kriitiline ja elementaarne kui pealkirja. Ise tean kui raske on teemasid koos hoida kui neid paljuks kisub. Ja kui aus olla, siis väga harva ma mõne seni tundmata blogi aastataguseid sissekandeid sirvin.

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
