Larko peegel

Malemäng kosmosega

Posted on: 21 10 2008

Malendeid pole ma ammu kättpidi katsunud, kuigi omal ajal oli male mul valitud seltskonnas üsna sagedane meelelahutuse ja ajuvõimlemise meetod. Ei liialda vist kui väidan, et olin ehk heal kesktasemel kõrtsimängija. Ei tea kas enam päriselt mängida oskakski, kuid väidetavalt pidi see asi jalgrattasõiduga sarnanema ehk alguses tundub konarlik aga varsti ei pane tähelegi, et asjast ammu eemal olnud.

Interneti ajastul saaks päriselt mängimist virtuaalmalega asendada, ent kuidagi pole sel just seda sama maiku küljes kui nägupidi istudes ja füüsilisi malendeid liigutades. Suur osa malemängu võlust seisneb selles, et katsud vastase mõteid lugeda ja tema käike ennetada. Kuidas sa aga kellegi kallal kavalust pruugid, keda pole kunagi näinud ja ei saagi nägema. Lihtsalt arvuti vastu mängida ei viitsi, sest heal tasemel maletarkvara ei anna midagi andeks, viletsa vastu aga pole mõtetki.

Nüüd olen ma siiski üle pika aja ühes malemängus kaudselt sees. Päris minu mäng see ikkagi ei ole, sest mustadega mängib terve maailm kosmose vastu. Viimast esindab kosmosejaamal viibiv astronaut Greg Chamitoff, kellel siis valged.

Ise mängu korraldab USA Maleföderatsioon. Planeedi Maa elanikkonna vahel hääletamisele pannakse igal käigul neli varianti. Need valmistavad ette Washingtoni osariigis Bellevues asuva Stevenson Elementary School’i õpilased. Mõni üksik kord on mul seni õnnestunud enamusega nõusse jääda, kuid pean tunnistama, et oleks minu teha olnud, läinuks asi juba alguses veidi teisiti. See aga ei tähenda et praeguse seisu juures midagi hullu oleks.

Sellises seisus siis oleme pärast Chamitoffi kaheksandat käiku. Praegu oodatakse kooliõpilaste ettepanekuid. Ise eelistaksin ehk 8. – Nxc3, kuid eks näis kas õpilastel on midagi põnevamat pakkuda.

Mängul silma peal hoida aitab RSS-voog, ilma milleta oleksin kindlasti juba vankrilt maha jäänud.

Edit: Sedapuhku läkski nii nagu ma tahtsin.

Sildid:

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
