Larko peegel

Ela ja lase elada

Posted on: 10 10 2008

Ramloff kirjutab väärtuste teistele peale surumisest:

Kui nii võtta, on üks teema, milles me kõik patustame. Selleks on oma väärtuste, mõtete ja tunnete teistele projetseerimine. Me kõik näeme maailma läbi oma subjektiivse prisma ja paratamatult me usume, et see, mis on hea meile, on hea ka teistele.

Ma ei tea kas on inimesi, kes sellest omadusest täiesti vaba oleks. Ma kardan, et päris vabasid vist mitte. Ja nii me kõik mõnes mõttes võitleme teise inimese sees tegelikult enda võitlust, kanname omad valud, omad tunded, omad väärtused temale üle ning kujutleme, et see, mis meile heaolu toob, see annab heaolu ka temale.

Sellest pole kauagi kui mind taheti aidata oma elu ümber korraldama. Heatahtliku abistaja arvates peaksin lahti saama harjumustest, millega ülimalt rahul olen ja mida kindlasti ei taha soovitatud käitumismallidega asendada. Pakkuja saatsin viisakalt seenele: nii kaua kui ma oma olemisega kellelegi kahju ei tekita, ei tohiks see kellegi asi olla, kuidas ma oma elu korraldan.

Samas saan ma aru, et just selle inimese jaoks oleksid minu harjumused täiesti võõrad. Kui teda sunnitaks minu kombel elama, oleks see talle väljakannatamatu. Talle sobib see, millega ta ise harjunud on. Mina aga niimoodi ei saaks ja hakaksingi seda proovides varem või hiljem ka teistele närvidele käima.

Nõnda ma julgengi Ramloffile selles osas vastu vaielda, et enda arvates olen küll ligi täielikult vaba omadusest teistele enda väärtusi peale suruda. Osaliselt tuleneb see kindlasti asjaolust, et olen oma suhtlemises üsna valikuline. Ei kipu võõrastega isiklikul pinnal suhtlema ja järelikult ei teki vajadust oma nina sinna pista, kus auku ei ole.

Oma tõekspidamisi jagan küll laiali, näiteks blogides. Kas see siis ei ole nende peale surumine? Ei ole, sest lugemine on täiesti vabatahtlik. Ma ei väidagi, et mul õigus oleks. Selle jätan parem teiste teha. 😛

5 kommentaari to "Ela ja lase elada"

Ei löydy nyt sanakirjaa mutta jos jotenkuten oikein ymmärsin, voin nyökytellä hyväksyvästi tälle (Ela ja lase elada) tekstille. Jos taas väärinymmärsin jotain tärkeää niin voi harmi. Taidan uskoa ymmärtäneeni oikein – se on niin mukavaa.

Sa oled tubli! 🙂

On se niin kivaa, että toiset kertovat minun olevan oikeassa, ei tarvitse itse. 😛

Ite oot. Mikä on tubli?

Klikkaamalla tieto lisääntyy. 😉

Aitäh! Tässä koneen ääressä istuessa onkin näköjään pikkasen kätevämpää käyttää tuota klikkaamalla-sanakirjaa kuin vanhanaikaista.

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
