Larko peegel

Aafrika telefon

Posted on: 8 10 2008

Teate lastemängu Aafrika telefon? Esimene laps sosistab teisele midagi kõrva, kes selle kolmandale edasi sositab ja tema jälle neljandale ja nii edasi. Järjekorras viimane laps ütleb valjult, mida kuulis. Seda lõpuks võrreldakse sõnumiga, mille esimene laps ringlusesse saatis.

Tuli see ammune lasteaiamäng mul meelde lugedes Henriku sekeldustest Elioniga seoses internetiühendusega kolimise puhul. Henrik räägib mitmel korral telefonitsi Elioni klienditeenindusega ja selles faasis pole hullu midagi: mõlemad saavad üksteisest suurepäraselt aru. Jama tekib siis kui info hakab Elioni sees edasi ja tagasi liikuma. Kuskil selle edastamise ketis läheb Aafrika telefoniks.

Ühe mehe firmaga asju ajades midagi taolist juhtuda ei saa. See, kellele klient helistab, saab tema murest sama hästi aru kui Elioni klienditeenindaja Henriku omast ja tema ka kokku lepitud protseduurid isiklikult ellu viib. Paraku pole Elion aga ühe mehe firma ja praktilistel kaalutlustel ei saa Henrik otse sellele asjapulgale helistada, kes reaalselt juhtme paigutab, sest arvestades Elioni suurust ei jõuaks ta juhtmeid paigutamagi kui tal kliendiga otsekontakt oleks. Kõik aeg läheks tal telefonitoru otsas istudes, eks ole. Klienditeenindaja ongi firmas selleks, et kliendiga suhelda ja lasta tehnikul oma tööd teha.

Suulise side puhul on paratamatult probleeme. Mida rohkem on sõlmepunkte, millest sõnum peab läbi käima, seda suurem tõenäolisus, et see kuskil tee peal moonutub. Pealegi ei saa sõnumi sisu vajaduse korral algallikast üle kontrollida, sest selleks ju oli telefonikõne. Vaevalt et Elion või ükskõik milline telefoni teel klienditeenindust teostav ettevõte neid süstemaatiliselt salvestaks.

Ma pole ammu enam telefoni selleks kasutanud et mõne suurema firma või ametiasutusega oma asju ajada. Mis kasu on mul sellest, et minuga otseselt suhtlev inimene minust täiesti aru saab kui see meie vaheline vastastikune arusaam kuskil side edastamise käigus Aafrika telefonist mõju võtab? Kui ei saa või ei taha ise kohale minna, vormistan oma pöördumise kirjalikult.

Sedasi saan alati algsele sõnumile ja võib-olla ka laekunud vastustele konkreetselt viidata. Kõige parem on kui mu asjaga seonduv kirjavahetus kuskil elektroonilises andmebaasis salvestatud saab, millele on vajadusel juurdepääs kõigil asjasse puutuvatel asjapulkadel aga mitte kellelgi teisel. Mul pole ju suurt kasu sellestki kui oluline info kellegi klienditeenindaja e-postkastis peidus on, rääkimatagi paberkandjale trükitud infost, mis võib hoopis õhku haihtuda.

Mulle meeldivad näiteks mõned veebipoed, kes kohe pärast tellimuse vormistamist ja e-makset mulle meili teel kinnituse läkitavad, kus on ka kirjas tunnus ja parool, millega ma saan nende andmebaasis oma tellimuse käekäiku jälgida. Võin selles veenduda, et kirja on läinud just see kaup, mida ma saada tahtsin ja mitte miski muu. Näen ka, millal see mulle saadetud on ja kui ei ilmu kohale, saan ka sellest asjakohaselt teada anda. Kui aga väljasaatmise kohta linnukest ei ilmu, võin järele pärida, milles asi. Ja kogu sidevahetusest jääb igal etapil jälg alles, kuhu vajadusel pärast viidata saab.

Ma ei tea, kas Aafrika telefon ongi ainus võimalik suhtlemisviis Elioniga. Olles kunagi ühe siinse MTÜ nimel Saunalahe kliendiks ajasin kõiki veebiühendust ja MTÜ kolme moblat puudutavaid asju Saunalahe veebipõhise haldusliidese kaudu. Kohe kui seda kasutama hakasin, kadus Aafrika telefon meie suhtlemisest sama kaugele kui minu ammuse lasteaiapõlve sidemängud.

Advertisements

3 kommentaari to "Aafrika telefon"

Mis puutub kõnede salvestamisse Elionis, siis salvestatakse küll. Iseasi, kas neid probleemi täpsustamisel kasutatakse. Suure Jama (TM) puhul vast.
Abiks info@elion.ee
Soome aga tundub mulle siiski rohkem telefoni- kui e-posti maa. Rohkem kui pooltele oma meilidele pole ma vastust saanud. Eestis on vastamata meilide osa kaduvväike.
Ja Saunalahti – proovi veebiliideses miskist teenusest loobuda! Tellida saab tõesti küll ja käima lähevad kah kiiresti.

Vastab täiesti tõele, et Soomes jääd sa enamasti meilile vastusest ilma. Paremalgi juhul laekub vastus mitu päeva hiljem kui asi juba nii või teisiti lahendatud, enamasti niipidi, et vastamisega hiljaks jäänud firma on ka kliendi rahast ilma jäänud.

Saunalahe puhul on mul kogemusi vaid teenuse tellimises ja muudatuste tegemises. Mõlemad töötavad või vähemalt töötasid mõne aasta eest. Võib-olla pead mõnest teenusest lahti saamiseks hoopis kirvest haarama. 😛

Küllap vist 😉
Tegelikult ega mul see asi ei põle:
sai võetud saunalahe mobiililaajakaista 1 mega, aga nagu selgus, ei suuda mu läpakas (wana IBM) üle poole mega ei USB ega sinihamba kaudu suhelda.
Mõtlesin siis, et laseks kiiruse poolele megale, aga veebis ei õnnestu ning helistada kah ei ole viitsinud. Kuumaksu vahe vaid viiekas ning eks parem upload kulu kah ära.

Räägi kaasa

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s

Advertisements

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
%d bloggers like this: