Larko peegel

Õnne

Posted on: 27 09 2008

Õgisin just sootuks liiga suure portsu karjalapraadi ja praegu on mu ees Viru Valgega terastet tass kohvi. Külmkapis on 350 grammi viina ja 22 õlut. Toitugi olen sinna vähemalt nädalaks laagerdanud. Kas elu võiks veel helgemat palet näidata?

Aga mitte ei tahtnud ma üksnes söömisest ja joomisest kirjutada. Sellele viitasin ainult illustratiivsel eesmärgil kirjeldamaks head tuju. Hea tuju juurde käib seegi, et täna õhtul, veidi vähem kui tunni pärast, käivitub Õnne 13 hooaeg!

Õnne 13 on ainus seebikas, mida ma vaadata viitsin. Õieti on seriaali kohta “seebikas” öelda pisut ülekohune. See pole miski värk, mille taolisi mahub 13 tosina sisse. Ongi nagu ekraanil seisab: meie elu lood.

Morna linna targim kingsepp on juba ammu õhujõudude jalatsiparandamise pataljoni koosseisus, ent Johannese vaim linnast niisama ei lahku. Igal pool on parem kui kusagil mujal ja kui just kusagil mujal viibida ei saa, siis miks mitte kingsepade Walhallas. Linnafilosoofi jaoks on see täitsa väärikas koht.

Ilusaid ja taibukaid naisi on Morna pungil. Minu eakaaslane on raamatukogu juhataja Mare. Mis seal salata, et Allanile tema pärast veidi armukade olen. Toredad on Marest nooremadki: Are, Merilin, Jane, Ursula Amaranta, Pille, Katrin ja kes neid veel ongi. Isegi Alma ja Laine on kenad, sest Mornas on iga inimene ühest või teisest küljest vastuvõetav. Kus sa mujal nii inimlikku konstaablitki näed kui seda on Priit Torim?

Linnavõim on Mornas rahvale meelepärane, mis on juba rohkem kui näiteks pealinna juhtide kohta öelda saab. Isegi linna keskerakondlasest riigikoguja Felix Wiss on täitsa inimlik kui veidi parteilist pinnavärvi maha kraapida. Kapitalist Laur Põder läks inimliku nõrkuse tõttu mängupõrgusse, ent loodus tühja kohta ei salli: Põdra asemele kerkivad uued pursuid, kellel teised nõrkused küljes.

Kuigi  Morna on justkui miniatuuris Eesti, erineb linnaelu reaalsusest ühe koha pealt. Nii sitasti ei lähe ühelgi mornalasel, et lõpuks ometi kõik mured lahendatud ei saaks. Kas või vallavanem Tiik, libapastor Ahven koos ustava jüngri Jürkaga ja kurva kuju aga hea tuju rüütel Ülo leiavad pärast iga pahandust võimaluse puhta laua pealt uuesti alustada. Saaks nõnda ka reaalis!

Ma siis täie kõhuga Viru Valget ja õlut edasi limpsin ning valmistan endale teleka vahtimise mõnu ette. Isegi seda kurba tõika, et sügis on ammu kätte jõudnud, olen nõus selle nimel aktsepteerima, et mul kuni kevadeni laupäevaõhtuti kell pool üheksa üks kindel hetk on, milleks telekas lahti keerata. Nii nagu olen kogu seriaali ajaloo vältel alati teinud.

Igal pool on parem kui kusagil mujal.

Sildid: ,

8 kommentaari to "Õnne"

umm, viru valge + kohvi? tõesti?

Vaata, Toivo, viin pole nalja asi, mistõttu ma ka sel teemal ei naljata. Viinaga tugevdatud kohv maitseb sootumaks parem kui ilma valgeta. Küll aga võtan lõviosa pudeli sisust paljalt nagu porgand. Kraam ise olgu külm, aga seest ajab soojaks.

soomlased on a) hullud, b) imelikud, c) kõike seda korraga.

Mu isikliku maitse alusel ei maksa üldistada. Selles konkreetses küsimuses aga on lolle maailmas kordades rohkem kui eestlasi kokku.

Oled Sa muide Karistusseadustiku paragrahviga 151 kursis?

Larko, üks sõbralik ja isiklik küsimus:
Kas mõni sinu fotojahi teema on ka ilma õlleta?
Aga nagu ikka – sügavalt õllene fotojaht 😀

Eks uuri ise järele! Kõik mu fotojahi postitused leiad siit. Ei tea kuidas Sa arvad, aga mulle tundub küll et peaksid sealt nii üht kui teist leidma.

[…] ei pane siia sedapuhku – erinevalt Kukupaist – kõrtsi-, õlle- ega viinapilte. Seda muidugi Ninataga kiuste ja muidugi ka sellepärast, et raskem on hoopis pilte leida, mis ühel või teisel viisil klaasiga […]

[…] terastetud kohvi. Sellest juba jõuamegi esimese naabriluulu juurde: kui ma mõne aja eest blogis viina ja kohvi kokkusegamist nimetasin, arvas selle kohta Toivo, et soomlased on a) hullud, b) imelikud, c) kõike seda […]

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
