Larko peegel

Nii vastad kui küsitakse

Posted on: 15 09 2008

Üldjuhul ma veebiküsitlustele ei vasta. Esiteks on neid tohutult palju; ööpäevas on kõigest 24 tundi, millest lõviosa saaks kergelt veebis ringi surfates ja küsitlustele vastates täidetud. Mul on mitu tähtsamatki asja Internetis teha ja kui mul millegi kohta arvamus olemas on, avaldan seda näiteks siin samas. Lugemas käivad need, keda mu arvamised huvitavad selmet et kõigest üks number ühes või teises kolumnis oleksin.

Teine põhjus vastamata jätmisele seisneb selles, et isegi huvitavate teemade puhul on küsimusepüstitus või vastusevariandid sageli sellised, et mitte kuidagi ei suuda vastata. Kord on asi aetud mustvalgeks nõudes kategoorilist jah- või ei-sõna, kord jälle pakutakse mitu varianti, mis ei pruugi üldse omavahel vastuolus olla. Võtan siinkohal kaks päevakohast näidet, ühe mõlemast needusest.

Sai äsja visatud pilk Vikerraadio Uudis+ saate veebilehele, kus tahetakse teada saada, mida ma panga puhul kõige olulisemaks pean. No nimega on nõnda, et see vast meest ei riku, kui mees ise oma nime ei riku. Näiteks mu praegune Nordea konto on vist kaks või kolm nimevahetust üle elanud ilma et mina oleksin seda pruukinud tähelegi panna. Vahest ikka tuleb ette, et pean õige pingutama vastamaks küsimusele, millises pangas mul arve on. Mu Hansapanga kaardil jälle on juba praegugi Swedbank väiksemal fondil kirjas nii et minugi poolest võib pank oma nimega talitada kuidas omanikud soovivad.

Kolm ülejäänud varianti on juba sellised, et kuidas sa nendest ühe ja ainsa tähtsaimaks kuulutad. Kui panka usaldada ei saa, siis on asi sitt. Samas aga ajavad kehv klienditeenindus ja jubekallid hinnad mind sama kindlasti oma kopikad konkurendi juurde kandma. Nii et see küsitlus jääb mul vastamata mitte ainult põhimõtteliselt vaid ka seepärast et sellele lihtsalt isegi tahtmise korral vastata ei saaks.

Aegajalt olen ma erandi korras Facebooki kaudu Tietokone-lehe küsitlustele vastanud, sest seal on sageli huvitavad teemad. Asi sai alguse mõne kuu eest kui küsiti millegi kohta, millest olin parasjagu blogisissekannet kirjutamas. Sellest alates on antud küsitlus mu Facebooki profiilis ja ma pole lihtsalt viitsinud selle eemaldamiseks hiirt vaevata.

Tänasele küsimusele oleks küll tahtnud veidi rohkem variante kui kõigest jah või ei. See kes veebilehitsejates pugevate nuhkijate kohta üldse muret ei tunne, ei tohiks vast Internetti kasutada. Sama käib muidugi ka selle kohta, kes on on nuhkijatest niivõrd mures, et ei julge arvutit sisse lülitadagi. Kus on siin variandid veidi mures või mõõdukalt mures jne?

Tavaelus on nõnda, et üks loll jõuab rohkem küsida kui sada tarka vastata. Veebis on asi eksponaalselt vastupidi. Miljon lolli küsib rohkem kui üks tark vastab. Millega ei taha sugugi vihjata, et siin nimetatud küsitlejad lollid oleksid. Või et ise oleksin tark.

Sildid:

2 kommentaari to "Nii vastad kui küsitakse"

Sama siin.
Ma jätan sellised küsitlused vastamata, kus meele järgi vastata vôimalik pole.
Teine nähtus on taolised küsitlused, kus tuleb oma arvamust mingil skaalal näidata. Kui see skaala on 1…5, pole mul suurt poriseda. Kui skaala pikkus kisub aga kümneni, on see minu jaoks môttetus. Kusjuures vahete-vahel soovitakse sama skaala järgi vastust ka puhtalt jah/ei küsimusele.
Aga nohh – ju seal gallupite jms maailmas liigub pappi nii palju, et töö kvaliteedile pole môtet rôhku panna.

Kusjuures meeldivad mulle n.n. valimismasinate rakendused, kus palutakse väiteid kommenteerida jus viiepalliliselt ja on see veel nõnda sõnastatud, et oled väitega täiesti nõus, osaliselt nõus, ei poolt ega vastu, osaliselt vastu või täiesti vastu. Ise väited aga pole sugugi alati kõige mõistlikumad valimiste kontekstis. Nüüd on KOV valimised ukse lävel ja olen kindel, et jälle küsitletakse enamasti asju, mis on hoopis riiklikul tasandil otsustatavad.

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
