Larko peegel

Koju tagasi

Posted on: 12 09 2008

Mida enam mul aastaid kaela kukub, seda raskemaks on reisimine puht füüsiliselt läinud. Nädalaseid väljasõite enam naljalt ette ei võta. Päev või kaks on parasjagu, äärmisel juhul aga kolm või neli.

Tagasi tulles on mul peaaegu et alati selline puhvriaeg, et pole enam sõidu peal, kuid samas ka mitte päriselt koju jõudnud. Parimal juhul nõuab see taastumine vaid ühe või kaks päeva, halvimal aga terve nädala. Sedapuhku olen küll esmaspäevast saadik koduseinte vahel, kuid alles täna tundub nagu oleksin koju jõudnud.

Seniks kuni olen korralikult välja puhanud ei suuda ma koduseid tavaülesandeid ja -tegevusi kuidagi ära teha. RSS-lugejasse koondunud materjali ei suuda läbi käia. Isegi söömine läheb kuidagi vaevaga, sest sageli ongi mul kõhulahtisust ja muid hädasid. Eile õhtul ei jaksnud isegi sauna minna, sest kartsin sealt tagasi tulles end külmetada.

Kuna vananemisevastast ravimit vast lihtsalt pole olemas, tuleb mul reisiväsimust sammhaaval ravida. Videote vaatamine, vahepeal eetris olnud raadiosaadete kuulamine ja raamatute lugemine on suurepärased asendustegevused. Praeguseks olen ära kuulanud olulisimad vahepelasetest Vikeri ja Kuku saadetest, vaatanud YLE Areenist esimese osa kolmeosalisest miniseriaalist, samuti ühe Rootsi TV kriminulli värske osa.

Raamaturiiulist leidsin suurepärase Soome humoristi Aapeli koondteose, kust olen lugenud terve portsu 1954. aastal ilmunud jutustustekogumist “Meidän herramme muurahaisia“. Ma ei teadnudki, et mul see raamat olemas on, sest see oli mu kadunud isa raamatukogus, kust minu juurde satus kaks kastitäit raamatuid, mida pole seni veel läbi vaatanud. “Meie issanda sipelgad” on hästi naljakas kirjeldus üle poole sajandi tagusest depressiivsest Soome väikelinnast (DSV).

Kõike seda erakorralist tegevust on mul selleks vaja, et keha saaks aega välja puhata ja taastuda. Tuju parandab see kohe kindlasti olles samas vananevale kehale vähem koormav kui mu normipärane olemine. Ega külmetuse, kõhulahtisuse ja halvimal juhul pohmaka käes võideldes niikuinii midagi vaimukast korda ei saada.

Ma pean vist sellega edaspidi leppima, et rändamisi piirata tuleb. Ning samas andma endale aru, et koju saabumine järjest rohkem aega ja asendustegevust nõuab. Ent seniks kuni jalg enam ei tõuse ma oma jonni ei jäta.

2 kommentaari to "Koju tagasi"

Mida aktiivsem puhkus, seda raskem on sellest taas igapäevasesse rutiini pöörduda. Aga noh kerge laskumine nagu teed, mõjub kindlasti hästi 🙂

Ega seda eirata ei saagi, et katsun iga sõidu täie rauaga läbi elada. Kuid seegi on aastate möödudes järjest raskemaks läinud.

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
