Larko peegel

Kolmas 17-aastak

Posted on: 28 08 2008

Täna öösel kell 1.37 täitus mul elus kolmas 17-aastak. Kui päris täpne olla, ei saa muidugi elu selliselt kolmeks jaotada, et nii nagu kell kukub, ongi üks periood otsas ja teine alanud. Laias laastus vastab jaotus kolmele siiski tegelikkusele.

Esimesed 17 aastat läksid selle arvele, et elu põhitõed selgeks õppida. Kooligi katkestasin just 17-aastaselt, kuigi hiljem juba elukogemusest tingitult kooli juurde tagasi pöördusin ja keskhariduse lõpetasin. Poliitilised teadmised olid mul oma vanuse kohta tublisti keskmisest sügavamad, kogemustki omajagu omandatud. Kui sageli 17-aastase isa oma pojalt valimiste eel soovitusi küsib ja neid ka tähelepanelikult kuulab?

17-aastaselt läksin esmakordselt püsitööle. 14-aastasest olin küll koolivaheaegadel suvetööl käinud, kuid tõsine tööelu sai teise 17-aastakuga üheaegselt oma alguse. Sedasi kujuneski teisest 17-aastakust igas valdkonnas elukogemuste ammendamise ajastu. Tüdrukute ja kangete jookidega olin juba enne tutvust teinud, ent teise kolmandiku alguses leidsid mõlema suhtes ammendavad õpingut aset.

Teise 17-aastaku teise poole vältel muutus ümbritsev maailm äratundmatuseni. Muudatustega kohanemise juures oli kindlasti kasuks, et sain teise kolmandiku esimesel poolel oma silmaringi tublisti laiendada elades vahepeal oma sünni- ja kasvukohast eemal ja reisides ringi mööda Euroopat. Näiteks Berliini müüri langemist oli mul rõõm oma silmaga kohapeal jälgida. See kõik andis hea põhja kolmandale 17-aastakule, mida tinglikult nimetan järelduste ja elukogemuse realiseerimise ajastuks.

Kui sinna teise ja kolmanda piirijoonele ajaloolisi sündmuseid paigutada, tulevad esimesena meelde Moskva 1991. aasta augustiputs ja muidugi Eesti iseseisvuse taastamine. Mõlemad sündmused satusid juhuslikult üsna lähedale mu 34. sünnipäevale. Järgmisel aastal otsustasin aktiivsest poliitikast taganduda ja parteilise kuuluvuse peatada, mis lõplikult võimaldas mul omandatud kogemuste alusel iseseisvalt ja sõltumatult mõelda.

Infotehnoloogia revolutsioon sai mu kolmanda 17-aastaku vältel tõsiselt hoogu juurde. Õnneks jõudsin juba 1980nendatel PC loomingulise kasutamisega end kurssi viia, mistõttu oligi mu kohanemine infoühiskonnaga pigem viitsimise kui suutlikkuse asi. 17 aastat tagasi poleks küll suutnud tänaseid info kättesaadavuse tingimusi ja nendega seonduvat valikuvabadust infoallikate ja nende usaldatavuse suhtes ette kujutadagi.

Nendega võrreldes, kes tänapäeval alles oma teisele 17-aastakule orienteeruvad, on mul see eelis, et mäletan hästi, milline olukord enne infoajastut valitses. Tänaste 17-aastaste jaoks on Internet, moblad ja infoallikate piiramatus ise enesest mõistetavad elu põhitõed. Nende revolutsioonilist iseloomu aga mõistab paremini inimene, kes on sootuks teissugustes tingimustes elu põhitõed selgeks õpinud ja elukogemusi ammendanud.

Kui peaks 17 aasta reegel ka edasi töötama, oleksin justkui uue eluajastu lävel. Ausalt öeldes ma siiski selles kahtlen. Pole ju teada, kas mul ongi enam 17 aastat elada antud. Nagu eilses sünnipäevajutlustuses kirjutasin, pole mul isupuudust edasigi elada, kuid juhul kui homme surema peaksin, pole senises midagi muud kahetseda kui üks ja teine lollus. Need aga seda fakti ei tühista, et elu ise eneses on imelik: vahepeal inetu, vahepeal ilus, kuid laias laastus talutav küll.

7 kommentaari to "Kolmas 17-aastak"

[…] Larko peegel Kõigi maade ajaveebnikud, ühinege! « Kolmas 17-aastak […]

…väikest märkad
ongi selgus
õrna hoiad
ongi võimsus

kasuta tema sära
naase tema selgusse
nii ei kaota keha hukule

sellest ütlen
õpi püsivalt

Palju õnne ja muid asju igatahes, blogisuhtluse põhjal on tekkinud lausa tahtmine reaalis tuttavaks saada.

[…] meeles pidamast Ei oskanud oodatagi, et mulle eilse kolmanda 17-aastaku täitumise puhul nii arvukalt häid soove ja tervitusi saadeti. Kui eelmise aastaga võrrelda, oli […]

minu tagasihoidlikud õnnesoovid siis kah hilinenult 😀

Aitüma! 🙂

Palju õnne ka minu poolt!
Eile olid mul pöördelised sündmused ja alles täna hommikul meenus…

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
