Larko peegel

Facebooki grupispämm

Posted on: 30 07 2008

Ma pole tea mis aktiivne Facebooki kasutaja. Igapäevselt sisse ei logi ja igasugu “mida sa parasjagu teed” -vidinaid ei päivita. Minuga saab küll läbi Facebooki ühendust võtta kuid see kas ma töötan, magan, söön või peeretan, pole asi mida tahaks veebis teatavaks teha.

Gruppidega ühinen peamiselt selleks et mõnda väärikat asja toetada. Mitte ei ole ma näiteks Barack Obamat toetava grupi liige selleks et tahaksin igapäevselt ja aktiivselt tema valimiskampanjas kaasa lüüa. Samuti ei ühinenud ma kõrtides suitsetamise taaslubamist propageeriva grupiga eesmärgil suitsuaktivistiks hakata vaid ikka selleks et grupi liikmete arvu ühega kasvatada. Aegajalt kiikan gruppide leheküljele sisse tuvastamaks kas seal ka midagi uut on.

Selles Facebooki gruppide peamine mõjuvõimsus seisnebki. Olgu asi milline tahes, pole sel tähtsust, kui palju grupi liikmed igapäevselt asja kallal tegutsevad vaid ikka numbrites. Kui näiteks mõne tarbijakaitse- vms. algatusega miljon inimest ühineb, ei saa seda lihtsalt ignoreerida.

Paraku ei saa kõik grupiadminnid asja põhilisele olemusele pihta. Need on enamasti väga head inimesed, kes on ühele või teisele heale asjale pühendunud. Sellises grupis liikmeks olemine aga võib aegamööda üsna tülikaks kujuneda.

Mõne aja eest ühinesin ühe üldhumaanse grupiga. Siinkohal seda ei nimeta, sest tegemist on igatipidi väärtasjaga, millele negatiivset reklaami teha ei soovi. Paraku paistab antud grupi admin just säärane ühe asja aktivist olevat. Teateid igasugu petitsioonidest laekub pea iga nädal, samuti küsitlusankeete ja meeldetuletusi viimastele vastamisest. Grupiteated saadetakse terve grupi ulatuses sõltumata sellest kas ankeedile on vastatud või mitte.

Selline üliaktiivne grupiliider kipub oma tegutsemisega paratamatult oma asjale rohkem kahju kui kasu tekkitama. Kes meist tahab isegi hää asja nimel pidevalt spämmi saada? Ma võiksin muidugi näiteks meiliteated välja lülitada, ent sel juhul ei saaks ma ka sellest teada kui mõni vana sõber tahab minuga ühendusse asuda.

Nii ei jäägi mul muud üle kui kaaluda kas asi on seda väärt, et selle toetamise nimel tahan grupispämmi taluda. Antud grupi puhul olen valulävele kiirelt lähenemas. Kui lugupeetud admin spämmimist maha ei jäta, astun ma peagi tema grupist välja. Sellest oleks mul muidugi kahju, sest head asja tahaks ikka toetada.

Markus Larkovirta's Facebook profile

Sildid:

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
