Larko peegel

Tere tibla!

Posted on: 22 07 2008

Mu hää sõber Ivan Orav ütles kunagi, et tibla ei tohi üksüheselt venelaseks arvata. On palju venelasi, kes on tiblast sama kaugel kui Tallinna linnaviletsus ausast ja läbipaistvast munitsipaaldemokraatiast. Samas on arvestatav hulk eestlasi, kes tibla tunnusmärke täidavad.

Kesse selline on siis, see neetud tibla? Vanahärra Orava arvates jõudis küll tibla nähtus Venemaalt Eestisse seoses okupatsioonidega, ent rahvuslikke tundemärke sääl juures ei ole. Asi on eelkõige hoiakus, mis olgu kas (vasak- või paremliberaalsel või rahvuskonservatiivsel kujul) sinimustvalge või siis veidi kohukese moodi.

Kahjuks pole mul juba tükk aega olnud võimalust Ivaniga vestelda. Vanamehe värk, eks ta ole. Minu taoliste poisikeste jaoks aega jääma ei kipu. Vaevalt et minagi 95 aasta vanuses 50nestega väga tihti joomas käia jaksan. Eks nad ikka omajagu nooremad ja viriilsemad on nagu minagi praegu Ivaniga võrreldes.

Kusjuures ei väida ma, et vanahärra Orav ei suudaks mindki laua alla juua kui väga tahab. Kindlasti oleks see tema elukogemuse juures käkitegu, ent viisaka vanamehena ta seda ei tahagi. Laseb mul uskuda, et ma suudaksin talle rinda pista. See on Ivanist väga kena.

Ent tulgem nüüd ometi tiblade juurde tagasi! Sellist elukat nägin ma viimati juunikuul kohtusaalis. Esindas vastaspoolt, raisk, ja polnud põrmugi venelane. Pesuehtne Soome bürokraat, ent tibla sellegi poolest, Ivani määratluse järgi.

Segavad mu rahulikku elu sellised tiblad. Selmet et nädal aega rahulikult edasi juua pean varsti kainenema et oma hääle advokaadile kohtuotsuse edasikaebamisel abiks olla. Tema juba niigi palju sel eesmärgil teinud, sest ta on tiblast sama kaugel kui Põrgupõhja Jürka reaalsest võimalusest end Kaval-Antsu haardest vabaks rabeleda.

Nii ma siis kõiki linnatiblu teretangi, kes sunnivad mul oma suvise mõnelemise katkestada ja sappi täis teravaid avaldusi kirjutada. Hääd suve Sullegi, tibla. Käi põrku!

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
