Larko peegel

Heanaaberlikud suhted

Posted on: 17 07 2008

Arni vastab repliigi korras Lapsuliblika sissekandele naabersuhetest ja kogukonnast. Minu naabersuhted on Arni omadele sarnased ehk erilist vajadust naabritega suhtlemisele ei tunneta. Mul ongi nendega mitte suhtlemine enamasti korda läinud.

Seitsmekorruselise maja treppitoas on meil kokku 21 korterit ehk kõiki ei tunneks niiehknaa, isegi kui selleks tahtmist oleks. Olen siin juba 15 aastat elanud ja päris suur osa naabritest on ka vahepeal välja kolinud. Alumise korruse mutt näiteks elab praegu naabermajas ja teda ikka tervitan kui vastu jalutab. Teda tunnen seepärast, et aastaid tagasi olime ühel ajal majatoimkonnas, tema esimees ja mina sekretär.

Kuna mu korter on korruse keskmine, on mul seinanaabrid mõlemal pool. Eesnimepidi ei tunne kahest abielupaarist kedagi. Tervitame viisakalt, teise naaberkorteri perenaisega võime teinekord õue peal lühidalt vestlema jääda. See paar kolib igal kevadel suvilasse ja naaseb sügisel. Seega need vestlused suviti aset ei leia.

Ülemise korruse rahvast tunnen üht meest nägupidi, kahe ülejäänud korteri elanikest pole mul õrnematki aimu. Vahepeal elas seal üks eestlastest noorpaar aga nemad on vist juba paar aastat tagasi ära kolinud. Ei tundnud ka neid.

Alumisel korrusel elab üks umbes minu vanuses naisterahvas, kelle juures olen paaril korral aastaid tagasi külas käinud, tema samuti minu juures. Kord või kaks sattusime linnavahel juhuslikult kokku ja läksime kõrtsi kaks õlut jooma. Jõime 10, ent seejärel läks igaüks kenasti enda juurde.

Kõige ülemal korrusel elab üks mitmelapseline perekond. Lapsi nägupidi ei tunne, küll aga hääle järgi. Nendel on nimelt kombeks mu akna all lastemänge mängida. Pere ema tunnen juba nägupidi ja temaga juhtub ikka, et õues viisakalt vestleme.

Rohkem naabritest ei tea ega tahagi teada. Mida vähem mina nende elust tean, seda vähem ka nemad minu omast. Ja ma ei tunne mitte mingisugust vajadust oma eraelu üksikasju kellegiga seepärast jagada, et inimene juhuslikult mu naabruses elab. Oma sõbrad valin hoopis teistel alustel.

Anonüümsus on linnaelu kõige tähtsam eelis väikses kohas elamise ees. Seesinane linnajagu on õigupoolest liiga väikne koht et siin saaks päris omaette olla. Heanaaberlikud suhted säilivad nii kaua kui säilib distants naabrite vahel.

1 Response to "Heanaaberlikud suhted"

[…] näost näkku suhelda saaksin. Kohalikega pole mul tahtmist suhelda, sest naabruskonna elanikel pole midagi öelda, mis mulle huvi pakuks. Mul ka nendele mitte, sest meie huviorbiidid on kardinaalsed erinevad ja […]

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
