Larko peegel

Eesti spämm

Posted on: 15 06 2008

Eilses Tehnokrati saates oli teemaks spämm. Väga huvitava arutelu käigus selgus, et mittesoovitud reklaamisaadetiseid reguleeritakse kolmes või veel rohkemaski Eestis kehtivas seaduses, mille koosmõjul pole riigil õnnestunud selgesõnaliselt üle võtta ja rakendada vastavate ülemuslike Euroliidu direktiivide eesmärki. Õiguskantsleriameti, valdkonda reguleeriva Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ja veel ehk mõnede ametiasutuste vahel käib juba tükk aega vaikselt arutelu, kuidas direktiivide rakendamist seadustes tõhustada.

Juhtumisi laekus mulle eile ühelt Eestis registreeritud firmalt ee-domeeni alt saadetud spämmikiri enne kui eilse saate teemast teadlik olin. Olnuks mul Petsi teemast aimu, oleksin ehk antud kirja alles hoidnud ja hakanud huvi tundma, kunas ja kus kohas ma nende arvates olen oma nõusoleku enese spämmimiseks andnud. Nüüd ei hakanudki neilt küsima, millise seaduse alusel nad soovivad mult kohtuhagi või avalduse väärteo kohta kaela saada, sest mul oli lihtsalt vaja probleem lahendada.

Lahendatav probleem seisnes selles, et postkastis oli kiri, mida ma seal näha ei soovinud ega soovi ühtegi kirja enam kunagi elus samalt firmalt saada. Lahendus väga lihtne: panin linnukese vastavasse kastisse ja vajutasin GMaili nupule “Report spam”. Kaks sekundit ja oli mure kaelast ära. Töötab eranditult: enda teada pole mulle üle nelja aasta jooksul ühtegi olulist kirja sellepärast laekumata jäänud, et GMaili spämmifilter ta ära söi. Spämmikirju aga jõuab mu kastisse äärmiselt harva, olgu nad millises keeles tahes.

Tõe huvides on mul eestikeelseid spämmikirju silma sattunud äärmisestki harvem. Peale ingliskeelsete on spämmikastis enamasti hiina- ja venekeelseid läkitusi ja viimasel ajal järjest sagedamini rumeeniakeelseid. Igaüks nendest on sel juhul sama kiuslik kui Google filter teda ära ei filtreeri kuid äärmiselt harva pean ma üldse kogu teemaga tegelema. Eks peale nelja aasta järjekindel spämmivastane töö on minu puhul vilja kandnud.

Kõige parem oleks muidugi kui igasugused seadused ja direktiivid oleksid võimalikult suures mahus päriseluga kooskõlas. Vaevalt siiski saavad Europarlament ja Riigikogu kamandada kodanikke GMaili kasutama, isegi mitte e-postiteenuse osutajaid Google spämmifiltereid pruukima. Kuidagi tuleb vast direktiivide ja seaduste omavaheline lonkamine likvideerida, kuid mina kavatsen oma järjest väiksemaks jääva probleemi päriselus edaspidigi Google lahkel kaasabil lahendada.

Räägi kaasa

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
