Larko peegel

Veebisaitide navigeeritavusest

Posted on: 22 04 2008

Pets on oma homse Äripäeva seminari ettekande tarvis mõõtnud Tallinna uue ja vana kodulehe kiirust kasutades selleks nii analoogset stopperiga mõõtmist kui ka Jaanuse vihjatud tööriista Cog Tool. Tulemuseks osutus – mitte just üllatuslikult – uus sait vanast kaks korda aeglasemaks ja sedagi ainult eeldusel, et kasutaja saab navigatsioonipuust samamoodi aru kui veebisaidi autor. Tavaliselt ei saagi nagu ise olen juba oma naha peal tunnetanud.

Meenub mulle sellest kogemus ühe laevafirma veebilehelt üle aastate. Nime siin ei nimeta, sest pole viimasel ajal antud firma saidil käinud. Tallink see siis ei ole, olgu igatahes öeldud.

Tahtsin tookord lihtsalt infot sõiduplaani ja hindade kohta kätte saada kuid veebisait tahtis mulle kangesti erinevaid kruiisipakette müüa ja firma laevade tehnilisi omadusi, tax free kauplust ja ööklubi artiste tutvustada. Mida aga ei olnud, seda polnud: ühtegi lehekülge üles ei leidnud, kus oleks mulle vajalik info koondatud. Et seda kätte saada pidin veebi kaudu broneerimist simuleerima toksides sisse soovitud välja- ja tagasisõidu ajad, misjärel paluti mul pangaülekanne teha. See oli esimene koht, kus ma piletihinna teada sain.

No mina ülekannet muidugi ei teinud vaid katkestasin tehingu. Kuna lehekülje alumises otsas paluti lahkelt veebimeistrile tagasisidet meilida, saatsingi tagasihoidliku kirjelduse oma surfamise kohta. Vihje korras viitasin Lindaliini veebisaidile, kus kõik reisija jaoks oluline on juba aastaid kenasti esiküljel ja linkidele klikime on vajalik ainult nendele, kes firma teenustega sügavuti tutvuda soovivad.

Olles nädal hiljem juba konkurendi laeval Eestis käinud ja tagasi jõudnud, laekus mu postkastisse kergelt solvunud vastus, kus veebimeister väitis, et sait olla loogiliselt üles ehitatud ja sealt peaks küll puus navigeerides kõige vajaliku leidma. No ei tahnud temaga vaielda; kui loogiline siis loogiline. Ainult et siis pean ma loogiliselt firma teenuste kasutamisest hoiduma. Tõsi küll, üks kord hiljem sõitsin nende laeval Tallinnast Helsingisse, kuna see juhuslikult esimene sadamast väljuv oli, ent selle firma veebisaiti pole ammu külastanud.

Linnavalitsusel pole muidugi seda muret, et kliendid nende veebisaidi ähmase üles ehituse tõttu konkurentide juurde jalga laseksid. Võib-olla on busside sõidugraafikute varjamine paratamatu kõrvalnäitus. Päris eesmärgiks on vast takistada kodanikel olulist infot kätte saamast.

Räägi kaasa

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

Tööalased teenused

RSS Mu värskeimad postitused

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

Rubriigid

Arhiiv

RSS Eestikeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Soome blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Ingliskeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Saksakeelsetes blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Skandinaavia blogides

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.
%d bloggers like this: